Οι αξίες των «υπερδεξαμενοπλοίων» (Very Large Crude Carrier-VLCC) έφτασαν στα υψηλότερα επίπεδα από το 2009, ενώ την ίδια στιγμή η αξία των μεγαλύτερων σε μέγεθος πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, των capes, προσαράζουν στα ρηχά…

Στα δεξαμενόπλοια η άνοδος των αξιών είναι απότοκος της πολύ καλής ναυλαγοράς και των υψηλών ναύλων που επιτυγχάνουν αυτή την περίοδο ενώ αντιθέτως στα capes η πτώση των αξιών αντικατοπτρίζει την στασιμότητα της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Διαβάστε επίσης: Εurostat: 3 ελληνικά λιμάνια στο top 5 της Ευρώπης [Πίνακες]

Σύμφωνα με μία ανάλυση της VesselsValue οι τιμές για VLCC ηλικίας πέντε ετών βρίσκονται επί του παρόντος στα υψηλότερα επίπεδα από το 2009. Για παράδειγμα, ένα VLCC, 320.000 dwt, πέντε ετών, αποτιμάται στα 95,74 εκατ. δολ, σημειώνοντας μία αύξηση 33,12% από την αρχή του έτους όταν άξιζε 71,92 εκατ. δολ . Συνολικά, οι πωλήσεις δεξαμενοπλοίων αυξήθηκαν φέτος κατά περίπου 12% με 1.026 συναλλαγές να έχουν αναφερθεί μέχρι στιγμής.

Η άνοδος των αξιών έρχεται καθώς η spot αγορά των δεξαμενοπλοίων, συνεχίζει να κερδίζει έδαφος, με τα VLCC να ναυλώνονται επί του παρόντος στα 79.833 δολ/ημέρα στη διαδρομή TD3C-TCE Μέση Ανατολή-Κίνα. Αυτό ήταν το υψηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο του 2020, αυξημένο κατά σχεδόν 78.000 δολ/ημέρα από την ίδια περίοδο πέρυσι. Αυτά τα επίπεδα ναύλων οφείλονται στις αλλαγές στις ροές του εμπορίου και στη ζήτηση πρόσθετων τονομιλίων, που απορρέουν από τις επικείμενες κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο που θα τεθούν σε ισχύ τον επόμενο μήνα, αναφέρει η VesselsValue.

Οι τιμές των  Capesize πέφτουν από τις αρχές του 2022

Οι τιμές για τα Bulkers έχουν καταγράψει πτώση σε όλα τα μεγέθη και τις ηλικίες  των πλοίων από την αρχή του έτους. Στα Capesize, οι αξίες των πλοίων ηλικίας πέντε ετών μειώθηκαν κατά περίπου 7% από τον Ιανουάριο από 45,86 εκατ. δολ σε 42,6 εκατ. δολ και αναμένεται και περαιτέρω πτώση εάν τα κέρδη των πλοίων παραμείνουν υπό πίεση. Η πτώση των αξιών αντιστοιχεί σε μια συνολική πτωτική τάση στα κέρδη, καθώς η μείωση της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα βάζει φρένο στους ναύλους στον κλάδο.

Πάντως τα κέρδη των capsize πλοίων στην spot αγορά εξακολουθούν να έχουν καλύτερη απόδοση από τα μικρότερα μεγέθη. Η διαδρομή 54-TCA  σύμφωνα  με το Baltic Exchange είναι  στα 12.807 δολ /ημέρα καταγράφοντας μια μείωση κατά 59% από έτος σε έτος. Οι πωλήσεις Capesize για τον Νοέμβριο αυξήθηκαν σημαντικά από πέρυσι, όπου αναφέρθηκε μόνο μία πώληση τον Νοέμβριο του 2021. Ο αριθμός των συναλλαγών έχει ήδη ξεπεράσει τα επίπεδα του Οκτωβρίου, με έξι πωλήσεις να έχουν αναφερθεί μέχρι στιγμής, αυξημένες κατά 20% από τον περασμένο μήνα, υποδηλώνοντας ότι οι πλοιοκτήτες βλέπουν ευκαιρίες στα τρέχοντα επίπεδα για τα second hand πλοία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης