
Σε φθηνότερα είδη ιδιωτικής ετικέτας, που βαφτίζονται «μάρκες αλυσίδας», ρούχα από «δεύτερο χέρι» με άρωμα… αειφορίας και ψώνια κάθε είδους – από κοσμήματα και παπούτσια μέχρι εσώρουχα και σεντόνια – στους πάγκους των λαϊκών στρέφονται ολοένα και περισσότερα νοικοκυριά για να τα βγάλουν πέρα.
Διαβάστε επίσης: Έρχεται «καλάθι παιχνιδιών» και εορταστικό «καλάθι» με νέα προϊόντα
Στο 10μηνο εφέτος και χωρίς να έχει «μπει» στις μετρήσεις το «καλάθι του νοικοκυριού» που έκανε ντεμπούτο στις 2 Νοεμβρίου, αλλά και δίχως τα «νούμερα» της γερμανικής εκπτωτικής αλυσίδας Lidl, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) σημείωσαν ποσοστιαία ανάπτυξη 13,9%, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, με το μερίδιό τους να φθάνει το 16,1%.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση που έχει καταγραφεί από το 2011, όταν όλα τα «’σκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε το μνημόνιο».
Μεθερμηνευόμενο σε χρήματα το ποσοστό 16,1%, που αντιστοιχεί στα προϊόντα private label, σημαίνει ότι από τον Ιανουάριο έως και τον Οκτώβριο της φετινής χρονιάς οι πωλήσεις στην εν λόγω κατηγορία ξεπερνούν τα 850 εκατ. ευρώ δηλαδή περί τα 100 εκατ. ευρώ παραπάνω από πέρσι.
Μάλιστα εάν συμπεριληφθούν και τα ποσοστά της Lidl, το ποσοστό των PL φθάνει στο 23,6%, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ.
Στους 10 μήνες του 2022 οι συνολικές πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ – εξαιρουμένης της Lidl – ανήλθαν στα 6,933 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 5%, ως αποτέλεσμα της εκτίναξης του πληθωρισμού.
Νέα άνοδος των PL τους επόμενους μήνες
Το ποσοστό αυτό αναμένεται να είναι αυξημένο τον Νοέμβριο, τόσο γιατί δεν υποχώρησε το κύμα της ακρίβειας ειδικά στα είδη διατροφής, όπως διαπιστώθηκε από τα προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat, όσο και εξαιτίας του «καλαθιού του νοικοκυριού», που «ξεχείλισε» από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στο «καλάθι» των τεσσάρων μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ (σ.σ. από άποψη τζίρου), ήτοι Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market και Μασούτης, την πέμπτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου, το ποσοστό των private label προϊόντων κυμαίνεται από 38% έως 58%, ενώ στη Lidl, η οποία αποτελεί μία αλυσίδα που πουλάει κατεξοχήν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ο αριθμός των ελάχιστων επώνυμων προϊόντων μειώθηκε ακόμη περισσότερο.
Μπορεί ακόμη να απέχουμε από το ρεκόρ του 2014, που το ποσοστό των προϊόντων με ετικέτα αλυσίδας σούπερ μάρκετ είχε φθάσει στο 19% στις πωλήσεις σε αξία στην οργανωμένη λιανική (στοιχεία της IRI), ωστόσο το γεγονός ότι 3 στους 4 καταναλωτές ξοδεύουν με βάση την τιμή, όπως έδειξε η έρευνα καταναλωτικών τάσεων που πραγματοποίησε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σημαίνει ότι η τάση είναι αυξητική.
«Κυνηγοί» προσφορών
Το «κυνήγι» της φθηνότερης τιμής στο οποίο καταφεύγουν συνεχώς περισσότεροι καταναλωτές διαπιστώνεται και από το ποσοστό όσων γυρίζουν από σούπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ προκειμένου να βρουν τις καλύτερες προσφορές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, σχεδόν ένας στους τρεις καταναλωτές είναι «κυνηγός» προσφορών (ποσοστό 29%). Πρόκειται μάλιστα για την υψηλότερη αναλογία που έχει καταγραφεί από την εταιρεία.
Αυξάνονται οι αγορές μεταχειρισμένων
Η κάλυψη αναγκών από φθηνότερα προϊόντα φαίνεται και από την αύξηση των πωλήσεων μεταχειρισμένων ειδών.
Με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής στο τρίτο τρίμηνο του 2022 το λιανεμπόριο μεταχειρισμένων ειδών σε καταστήματα εμφάνισε τζίρο 4,88 εκατ. ευρώ, έναντι 3,18 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2021, καταγράφοντας αύξηση 53,3%.
Άλλωστε σύμφωνα με τη μελέτη προοπτικής «Το οικοσύστημα λιανικής της ΕΕ του μέλλοντος – ένα όραμα για το 2040», που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η άνοδος των μεριδίων αγοράς για μεταχειρισμένα προϊόντα, ειδικά στη μόδα, θεωρείται δεδομένη.
Δεν είναι τυχαίο μάλιστα, πως ντεμπούτο στον κλάδο των μεταχειρισμένων ρούχων κάνουν και τα καταστήματα Zara, με την δημοφιλή ισπανική μάρκα να προσφέρει υπηρεσίες επισκευής, μεταπώλησης και δωρεών.


Latest News

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 3,7% στον δείκτη τιμών υλικών κατασκευής
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Αλληλένδετες η παραγωγικότητα της εργασίας και οι επενδύσεις - Πώς εξελίσσονται στην Ελλάδα
Το εργατικό δυναμικό ως ποσοστό του συνολικού πληθυσμού και ο δείκτης παραγωγικότητας της εργασίας εξακολουθούν να υπολείπονται σε σύγκριση με τις προ κρίσης επιδόσεις τους, σύμφωνα με την Alpha Bank

Δημοπρασία τρίμηνων εντόκων γραμματίων 500 εκατ. ευρω στις 29 Απριλίου
Το Ελληνικό Δημόσιο παρέχει τη δυνατότητα σε ιδιώτες να προμηθευτούν τους εν λόγω τίτλους μέσω δημόσιας εγγραφής

Σε πτώση το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών το δ' τρίμηνο του 2024 - «Τρώνε» από τα έτοιμα
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η ακαθάριστη αποταμίευση προς το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα, ήταν -4,1% κατά το 4ο τρίμηνο του 2024

Στα premium προϊόντα στρέφονται οι καταναλωτές - Τι δείχνει έρευνα της NielsenIQ
Μια ανάλυση 162 κατηγοριών ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων από την NielsenIQ ανέδειξε τη δυναμική ανάπτυξης των premium προϊόντων

Έρχονται μέτρα στήριξης και για τη μεσαία τάξη - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Καλεσμένος στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ήταν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος μίλησε για τα μέτρα οικονομικής στήριξης που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός μετά την ανακοίνωση του πρωτογενούς πλεονάσματος

Εύσημα Γκεοργκίεβα σε Ελλάδα - «Από τις καλύτερες επιδόσεις ανάπτυξης στην Ε.Ε.»
Πιερρακάκης: Ατενίζουμε το μέλλον πιο αισιόδοξα - Τι είπε η διευθύντρια του ΔΝΤ μετά τη συνάντησή της με τον Έλληνα υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Νέο τοπίο στα αποταμιευτικά προϊόντα - Πώς η ΕΚΤ αλλάζει τον χάρτη
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) έχει μειώσει επτά φορές από τον περασμένο Ιούνιο τα επιτόκια

Δημογραφικό: Το «αγκάθι» στα...σπλάχνα της ελληνικής οικονομίας
Είναι χαρακτηριστικό πως η ηλικιακή ομάδα των 30-44 ετών βαίνει αναλογικά μειούμενη, ενώ αυξάνονται οι εργαζόμενοι άνω των 65 ετών

Προς κατάργηση (;) το τέλος επιτηδεύματος στα Airbnb - Το παρασκήνιο και οι αντιδράσεις
Πρώτη νίκη του Συνδέσμου Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων (STAMA) στο ΣτΕ για τα Airbnb