Κόντρα στο καταναλωτικό κλίμα που παγιώνεται σε χαμηλά επίπεδα αλλά και τις νέες επιβαρύνσεις στο λειτουργικό κόστος, οι οποίες προβλέπονται υψηλότερες την επόμενη χρονιά, η αγορά μπύρας συνεχίζει να καλύπτει το χαμένο έδαφος συγκριτικά με την προ covid εποχή, με τη διοίκηση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας να εκφράζει συγκρατημένη αισιοδοξία για την πορεία της το 2023.
Διαβάστε επίσης: Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Άνω των 85 εκατ. ευρώ το «κέρασμα» στη Heineken την τριετία 2020 – 2022
«Το μέλλον είναι πολύ εύθραυστο για να μπορεί κάποιος να το προβλέψει. Εμείς είμαστε πολύ συγκρατημένα αισιόδοξοι ότι τα μεγέθη μας μπορούν να βελτιωθούν συγκρατημένα το 2023.» Αυτό ανέφερε χθες ο κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της Μελέτης Κοινωνικού και Οικονομικού Αποτυπώματος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας για το 2021.
Επεσήμανε ωστόσο ότι εάν χρειαστεί η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι έτοιμη να προσαρμοστεί στα όποια νέα δεδομένα παρουσιαστούν.
Ο CEO του leader της αγοράς ζύθου υποστήριξε ότι η πληθωριστική κρίση δε θα κρατήσει πάρα πολύ εξ ου και διατηρεί ακέραιο το επενδυτικό της πλάνο. «Δεν μπορούμε να είμαστε στη λογική του ασανσέρ. Εάν », τόνισε χαρακτηριστικά.
Διαβάστε επίσης: Αγορά μπίρας: Η μεγάλη κερδισμένη του καλοκαιριού
Σημειώνεται ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει καταρτίσει ένα τριετές επενδυτικό πρόγραμμα για τη περίοδο 2022 -2025, το οποίο προβλέπει συνολικά κεφάλαια ύψους 60 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις αφορούν τη συνεχή βελτιστοποίηση των ζυθοποιείων, δράσεις αυτοματοποίησης, αναβάθμιση παγίων κ.λπ.
Με προσοχή οι ανατιμήσεις
Σύμφωνα με τον κ. Δανηιλίδη, η επιβάρυνση στο λειτουργικό κόστος θα είναι μεγαλύτερη το νέο έτος, καθώς το κόστος ενέργειας συνεχίζει να κινείται ανοδικά, όπως συμβαίνει και με τα υλικά συσκευασίας και τα μεταφορικά, ενώ οι προμήθειες κριθαριού θα γίνουν με βάση τη φετινή υψηλή τιμή.
Ερωτηθείς σχετικά με επικείμενες νέες ανατιμήσεις στην τιμή καταναλωτή το 2023 εξαιτίας και της αύξησης του κόστους παραγωγής, ο κ. Δανιηλίδης σημείωσε ότι οι όποιες αυξήσεις στις τελικές τιμές καταναλωτή θα κινηθούν από την αγορά σε λογικά πλαίσια. «Κάθε μέρα κάνουμε υπολογισμούς πως θα κρατήσουμε τη δύσκολη αυτή ισορροπία», ανέφερε.
Ευχαριστημένος ο κλάδος το 2022
Αναφορικά με τη φετινή χρονιά, ο κ. Δανιηλίδης εκτίμησε ότι ο κλάδος θα είναι ευχαριστημένος, με την αγορά να επιστρέφει σε προ covid επιδόσεις.
Έχοντας ήδη ξεπεράσει κατά πολύ τις επιδόσεις του 2021, οι πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας «τρέχουν» στο 9μηνο εφέτος με ρυθμό αύξησης 22,2%, όπως είχε αναφέρει ο ΟΤ.
Ειδικότερα, βάσει της λογιστικής κατάστασης της εταιρείας για το διάστημα Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2022, η ζυθοποιία εμφανίζει πωλήσεις 232,32 εκατ. ευρώ από 190,13 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Τα ποσά δεν περιλαμβάνουν τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης Ζύθου.
Ωστόσο κατά το ίδιο διάστημα τα κέρδη μετά φόρων καταγράφουν ισχνή άνοδο της τάξης του 0,7%. Συγκεκριμένα στο 9μηνο εφέτος η καθαρή κερδοφορία διαμορφώθηκε σε 33,23 εκατ. ευρώ από 32,98 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021.
Η φετινή επίδοση της εταιρείας, εξάλλου, οδήγησε ήδη στην απόφαση για καταβολή προμερίσματος ύψους 11,7 εκατ. ευρώ.
Στα 686 εκατ. ευρώ η συνεισφορά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το 2021
«Το κέρδος δεν πρέπει να δαιμονοποιείται» σημείωσε ο CEO της εταιρείας τονίζοντας πως παράλληλα επιδιώκεται το αποτύπωμα των δραστηριοτήτων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας να είναι πάρα πολύ θετικό για την εγχώρια οικονομία και την κοινωνία.
Η συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της εταιρείας ανέρχεται στα 686 εκατ. ευρώ το 2021, αυξημένη κατά 66 εκατ. ευρώ, αντιστοιχώντας στο 0,4% του ΑΕΠ της χώρας.
Η συνεισφορά στα φορολογικά έσοδα εκτιμάται στα 505 εκατ. ευρώ, ποσό που αποτελεί το 1% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους για το 2021.
Παράλληλα, 26.468 θέσεις εργασίας υποστηρίζονται άμεσα, έμμεσα και επαγόμενα από την εταιρεία, οι οποίες αντιστοιχούν στο 0,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας. Από αυτές, οι 20.505 αφορούν στον κλάδο της εστίασης.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Δανιηλίδης: «Εδώ και εξήντα χρόνια η Αθηναϊκή Ζυθοποιία επιδιώκει να έχει θετική επίδραση στην εθνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία. Αισθανόμαστε υπερήφανοι με τα αποτελέσματα της Μελέτης Κοινωνικού & Οικονομικού Αντικτύπου για το 2021, διότι επιβεβαιώνουν ότι οι δραστηριότητές μας συνεχίζουν να προσφέρουν πολλαπλασιαστική αξία στη χώρα. Αυτή άλλωστε είναι και η φιλοσοφία μας. Η θετική εξέλιξη των μεγεθών μας να συνδυάζεται με πρωτοποριακά προγράμματα κοινωνικής και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, όπως ο εκσυγχρονισμός των μονάδων παραγωγής μας για να πετύχουμε τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους που έχουμε θέσει, το πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού και οι πρωτοβουλίες για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ. Έτσι παράγουμε ένα καλύτερο αύριο».
Latest News
Frigoglass: Πώς ο μετασχηματισμός του ομίλου χτίζει το μέλλον του κλάδου γυαλιού
Ο όμιλος Frigoglass προχωρά σε έναν μεγάλο μετασχηματισμό και στους τέσσερις κλάδους ενασχόλησής του - Τα νέα πρόσωπα
Πάνω από 12,5 εκατ. επιβάτες μετέφερε η AEGEAN το 2024 - Νέες απευθείας πτήσεις
Η AEGEAN θα προσθέσει νέες απευθείας πτήσεις από Ηράκλειο, Μύκονο, Ρόδο και Σαντορίνη προς Κωνσταντινούπολη το 2025
Οργανωτικές αλλαγές στην Allianz
Ποιος αναλαμβάνει τη θέση του Chief Operations Officer και μέλoυς της Εκτελεστικής Επιτροπής
ΔΕΗ: Τρία νέα καταστήματα ενισχύουν το δίκτυο της Αττικής
Τα νέα πλήρως ανασχεδιασμένα καταστήματα και Pop-Up σημεία της ΔΕΗ φτάνουν τα 34
Αλλαγές στη διοικητική ομάδα της Sunlight Group
Η ανακοίνωση της εταιρείας Sunlight Group, μέλος του Ομίλου Olympia
Το ρεύμα και οι πόλεμοι «αγκάθια» για τις επιχειρήσεις - Τι δείχνει έρευνα της ΕΑΣΕ [γραφήματα]
Τι αποκαλύπτει η τριμηνιαία έρευνα της ΕΑΣΕ σε συνεργασία με την ICAP που διεξάγεται σε δείγμα 2.540 Διευθυνόντων Συμβούλων
Νέο πρόγραμμα για ΜμΕ και βιώσιμες επιχειρηματικές στρατηγικές - Τι ανέλαβε ο ΣΑΕ|Ε
Στο πρόγραμμα MESS4GE συμμετέχουν εταίροι από Ελλάδα, Ιρλανδία, Κύπρο, Ιταλία και Ισπανία - Τι θα κάνουν οι ΜμΕ
Μεγάλος υποστηρικτής του TEDxAthens ο όμιλος Motor Oil
Το θέμα της φετινής διοργάνωσης, "X Machina", επικεντρώθηκε στη σύνδεση της τεχνολογίας με την ανθρώπινη εμπειρία
Από το Κορωπί στην... Πενσιλβάνια: Στήνει εργοστάσιο παραγωγής στις ΗΠΑ η Flexopack
Η σχεδιαζόμενη επένδυση της Flexopack έχει αρχικό χρονικό ορίζοντα υλοποίησης κατ' ελάχιστον 4 έτη και το εκτιμώμενο ύψος της ανέρχεται σε 33 εκατ. δολ.
Συμφωνία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με Latsco Family Office για το 10% στην Αττική Οδό - Επιβεβαίωση ΟΤ
Με Premium 15% έκλεισε η συμφωνία μεταξύ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της Latsco Family Office