Η ανακοίνωση για επικείμενες απολύσεις δεν προήλθε από την ίδια τη Ford, αλλά από το γερμανικό συνδικάτο IG Metall, στο οποίο προφανώς είχε απευθυνθεί η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία. Σύμφωνα λοιπόν με όσα έγιναν γνωστά αυτή την εβδομάδα, η Ford θέλει να καταργήσει έως 3.200 θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο της Κολωνίας, που από το 1979 κατασκευάζει το ιδιαίτερα δημοφιλές μοντέλο Fiesta και σήμερα απασχολεί 15.000 εργαζόμενους. Οι περικοπές αφορούν κυρίως διοικητικές θέσεις, καθώς και το κέντρο ερευνών και σχεδιασμού στο προάστιο Μέρκενιχ της Κολωνίας. Στο μέλλον ο σχεδιασμός των νέων μοντέλων της Ford θα γίνεται αποκλειστικά στις ΗΠΑ.
«Ήταν ένα σοκ για όλους μας, εδώ στην Κολωνία» λέει ο επικεφαλής της σοσιαλδημοκρατικής παράταξης στο Δημοτικό Συμβούλιο Κρίστιαν Γιόιστεν, μιλώντας στην τοπική εφημερίδα Kölner Stadt-Anzeiger, για να συμπληρώσει ότι «υπάρχει πλέον σοβαρός κίνδυνος αποβιομηχανοποίησης στην περιοχή μας, είναι αναγκαίο να καταστρώσουμε μία νέα στρατηγική». Τοπικά ΜΜΕ κάνουν λόγο για «ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα» και διάχυτη απογοήτευση στη γενική συνέλευση των εργαζομένων της Ford τη Δευτέρα.
Ford: Πουλάει σε κινεζική εταιρεία μονάδα παραγωγής στη Γερμανία
Μιλώντας στη γερμανική τηλεόραση (ARD) ο εκπρόσωπος των συνδικάτων Μπένιαμιν Γκρούσκα λέει ότι «είναι σκάνδαλο να μην έρχεται η ίδια η διοίκηση της επιχείρησης να ανακοινώσει στο προσωπικό συγκεκριμένα στοιχεία. Πρέπει να το κάνουμε εμείς αυτό, ενώ δεν είναι δική μας δουλειά. Θέλουμε όμως διαφάνεια απέναντι στους εργαζόμενους και ειλικρινή ενημέρωση». Ήδη πριν από τρία χρόνια η Ford είχε καταργήσει 3.000 θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο της Κολωνίας. Λεπτομερείς ανακοινώσεις της εταιρείας για τις νέες περικοπές αναμένονται στα μέσα Φεβρουαρίου.
«Λουκέτο» και στο εργοστάσιο του Ζάαρ
Επιπλέον, ήδη από πέρσι η Ford είχε ξεκαθαρίσει ότι το αργότερο στα μέσα του 2025 θα κλείσει το εργοστάσιό της στο γερμανικό κρατίδιο του Ζάαρ, στα σύνορα με τη Γαλλία, όπου σήμερα κατασκευάζεται το μοντέλο Focus. Μιλώντας στην οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt ο επικεφαλής της Ford για την Ευρώπη, Στιούαρτ Ρόουλεϊ, ανέφερε ότι με βάση τα σχέδια συνολικής αναδιάρθρωσης του ομίλου η εταιρεία είχε να επιλέξει ανάμεσα στο εργοστάσιο του Ζάαρ και εκείνο της Βαλένθια, στην Ισπανία.
Τελικά προτίμησε τη Βαλένθια γιατί «προσφέρει καλύτερες οικονομικές συνθήκες για το μέλλον», καθώς «είναι χαμηλότερο το κόστος των υλικών, των προμηθευτών, αλλά και το μισθολογικό κόστος». Σήμερα η Ford απασχολεί στο κρατίδιο του Ζάαρ 4.600 εργαζόμενους, ενώ εκτιμάται ότι από το συγκεκριμένο εργοστάσιο εξαρτώνται άλλες 1.300 θέσεις εργασίας σε μικρότερες επιχειρήσεις προμηθευτών και υπεργολάβων. Σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα Wall Street Journal η Ford έχει αρχίσει διαπραγματεύσεις για την πώληση του εργοστασίου της στο Ζάαρ στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD.
Το «στοίχημα» της ηλεκτροκίνησης
Εδώ και χρόνια η Ford έχει επισημάνει ότι η «στροφή» της αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση θα γίνει με λιγότερους εργαζόμενους. Τον περασμένο Οκτώβριο η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι το 2024 θα τερματίσει την παραγωγή του Fiesta με συμβατικό κινητήρα στην Κολωνία. Όχι λόγω περικοπών, αλλά για να αναβαθμιστεί το εργοστάσιο, ώστε να εξειδικευθεί στην παραγωγή ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Για τον σκοπό αυτό η διοίκηση είχε εξαγγείλει επενδύσεις δύο δισεκατομμυρίων ευρώ. «Χρειαζόμαστε το εργοστάσιο της Κολωνίας, προκειμένου να αναπτύξουμε τα νέα, ηλεκτροκίνητα μοντέλα», έλεγε ο επικεφαλής της γερμανικής θυγατρικής της Ford Μάρτιν Ζάντερ.
Με βάση τον σημερινό σχεδιασμό η μαζική παραγωγή του πρώτου ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου στην Κολωνία, που θα θυμίζει σχεδιαστικά SUV, θα ξεκινήσει στα τέλη του 2023. Έξι μήνες αργότερα εκτιμάται ότι θα κυκλοφορήσει και δεύτερο μοντέλο για τους φίλους της ηλεκτροκίνησης. Στόχος της εταιρείας είναι να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων στα 600.000 οχήματα μέχρι το 2026. Πρόσφατη απόφαση της ΕΕ προβλέπει ότι από το 2035 δεν θα πωλούνται πλέον στην Ευρώπη αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η ίδια η Ford έχει ανακοινώσει ότι το 2030 θα τερματίσει την παραγωγή συμβατικών μοντέλων σε όλη την Ευρώπη, όχι όμως και στις ΗΠΑ.
Deutsche Welle
Γιάννης Παπαδημητρίου (DPA, ARD, Handelsblatt)
Latest News
Η «επίθεση» των περιστεριών της ΕΚΤ
Στο επίκεντρο η οικονομία, καθώς αποκλιμακώνεται ο πληθωρισμός
H ακρίβεια… συρρικνώνει (και) τα πασχαλινά αυγά - Ο ρόλος των τιμών του κακάο
Οι υψηλότερες τιμές για μικρότερες ποσότητες προκαλούν την οργή των πολιτικών και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού
Οι Ρώσοι ολιγάρχες κουνάνε το μαντίλι στο Ντουμπάι - Πού ψάχνουν νέους παράδεισους
Οι ροές ρωσικών χρημάτων στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα - στα οποία ανήκει το Ντουμπάι - δείχνουν σημάδια επιβράδυνσης
HSBC: Ολοκληρώθηκε η πώληση της καναδικής μονάδας στην RBC
Το τίμημα ανήλθε στα 9,96 δισ. δολάρια.
Προς «παγκόσμια συνταξιοδοτική κρίση» – «Τεράστια πίεση» από τη γήρανση του πληθυσμού
Ο διευθύνων σύμβουλος του μεγαλύτερου διαχειριστή περιουσιακών στοιχείων στον κόσμο προειδοποιεί για μια μελλοντική «κρίση συνταξιοδότησης»
«Η Ευρώπη αποσύρεται από την Αφρική προς τέρψη της Ρωσίας»
Η ΕΕ αποσύρει και τα τελευταία της στρατεύματα από την Υποσαχάρια Αφρική αφήνει ελεύθερο το πεδίο στους Ρώσους
Γιατί δεν συμφέρει να νοικιάζεις στο Λονδίνο
Το μηνιαίο κόστος για αγορά κατοικίας στην βρετανική πρωτεύουσα ήταν το υψηλότερο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά εξακολουθεί να είναι φθηνότερο από την ενοικίαση ενός αντίστοιχου ακινήτου
H Nike χάνει το... τρένο της καινοτομίας και η JD Sports τις πωλήσεις
H βρετανική λιανική αλυσίδα JD Sports είδε τις πωλήσεις της στο Ηνωμένο Βασίλειο να μειώνονται κατά 3,1% το τελευταίο τρίμηνο του 2023
Αυτή η γενιά έχει τα προσόντα για επιτυχημένη καριέρα στο επιχειρείν
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, το επιχειρηματικό τοπίο έχει αλλάξει δραματικά
Έχασε τη δύναμη του ο ΟΠΕΚ; Τι βλέπει ο Economist για τον «μαύρο χρυσό»
Τι αναφέρει για την πορεία των τιμών του μαύρου χρυσού ανάλυση του Economist