
Οριακή μείωση σημείωση η δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου τον περασμένο. Δεκέμβριο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου τον μήνα Δεκέμβριο 2022, σε σύγκριση με την αντίστοιχη Δύναμη του Δεκεμβρίου 2021, παρουσίασε μείωση κατά 0,3%.
Μείωση κατά 0,1% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 προς το 2020.

Η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, παρουσίασε μείωση κατά 2,8% τον μήνα Δεκέμβριο 2022 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα Δεκεμβρίου 2021. Μείωση κατά 2,7% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 προς το 2020.
Η ναυτιλιακή σκακιέρα
Από το κλείσιμο του καναλιού του Σουέζ, το 1967, η ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας μας παίζει κεντρικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλιακή σκακιέρα, με την αξία του ελληνόκτητου στόλου, που περιλαμβάνει 4.709 πλοία, να αποτιμάται από τη Vessels Value σε 152,69 δισ. δολ., καταλαμβάνοντας την 3η θέση παγκοσμίως.
Στην κορυφή της σχετικής λίστας των πλοιοκτητριών χωρών, όπως αποτυπώνεται στην έρευνα που υπογράφει η Rebecca Galanopoulos Jones, βρίσκεται η Ιαπωνία με 5.974 πλοία και αξία στόλου 193,64 δισ. δολ., ενώ τη 2η θέση, αν και με περισσότερα πλοία (7.114), καταλαμβάνει με αξία στόλου 182,49 δισ. δολ. η Κίνα. Ακολουθούν οι ΗΠΑ με 2.404 πλοία και αξία στόλου 97,89 δισ. δολ., η Σιγκαπούρη με 2.860 πλοία και αξία στόλου 71,92 δισ. δολ., η Ν. Κορέα με 1.728 πλοία και αξία στόλου 62,99 δισ. δολ., η Νορβηγία με 1.731 πλοία και αξία στόλου 58,81 δισ. δολ., η Γερμανία με 2.224 πλοία και αξία στόλου 52,03 δισ. δολ. και η Βρετανία με 2.224 πλοία και αξία στόλου 52,03 δισ. δολ.
Τα bulkers είναι τα πιο δημοφιλή πλοία του ελληνικού στόλου (2.272 πλοία) συνολικής αξίας 42,1 δισ. δολ., ενώ ακολουθούν τα tankers με 1.450 πλοία, που έχουν όμως τη μεγαλύτερη αξία (61,03 δισ. δολ.) καθώς ο τομέας των δεξαμενόπλοιων έχει σημειώσει προσφάτως, απόρροια και του πολέμου στην Ουκρανία, υψηλό 13 ετών.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα