
Μετά από ένα μίνι ράλι μιας εβδομάδας ο ημερήσιος ναύλος στα capesize πλοία πέρασε και πάλι πάνω από τα 5.000 δολ και συγκεκριμένα στα 5.271 δολ κερδίζοντας πάνω από 500 δολ σε μία ημέρα, την προηγούμενη Παρασκευή.
Ωστόσο και πάλι η ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου κινείται σε χαμηλά επίπεδα με τον Baltic Dry Index (BDI) , τον βασικό δείκτη της ναυλαγοράς να παραμένει κάτω από τις 1.000 μονάδες, στις 883. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι μέσα σε μία εβδομάδα βελτιώθηκε κατά 64%.
Ο πονοκέφαλος για την ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου , εκτός από την εποχικότητα ήταν και ο «κακός» καιρός στη Βραζιλία και η κινούμενη με αργούς ακόμη ρυθμούς ανάκαμψη της κινεζικής οικονομίας μετά την πανδημία.
Συνήθως τέτοια εποχή κάθε έτος, η αγορά είναι υποτονική, ωστόσο φέτος η ύφεση είναι πιο σοβαρή από άλλες χρονιές. Οι βροχοπτώσεις στη Βραζιλία είναι περισσότερες με αποτέλεσμα να επηρεάζεται αρνητικά η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος στα ορυχεία, που είναι το βασικό προϊόν που μεταφέρουν τα capes.
Συνεχίζονται οι πιέσεις στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου
Ο «κακός» καιρός
Αυτός ο «κακός» για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου καιρός, ήρθε σε συνδυασμό με μια αυξημένη κατά 5%-6% προσφορά πλοίων λόγω του ότι μειώθηκε σημαντικά η συμφόρηση στα λιμάνια. Τελευταία φορά που τα πλοία capesize αντιμετώπιζαν μεγάλη κρίση ήταν το 2016 όταν σταμάτησε η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος στα μεγάλα ορυχεία στη Βραζιλία λόγω κατάρρευσης φράγματος. Τότε η περιορισμένη παραγωγή συνέπεσε με μεγάλες παραδόσεις νέων πλοίων που κράτησαν τους ναύλους στα cape σε χαμηλά επίπεδα για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Κατά την τρέχουσα χρονιά πάντως οι αναλυτές αναμένουν ότι η περίοδος χαμηλών ναύλων δεν θα κρατήσει πολύ. Οι ελπίδες εναποτίθενται σε μία ανάκαμψη της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα, η οποία ανοίγει ξανά την οικονομία της μετά από μήνες κλεισίματος λόγω της σκληρής πολιτικής αντιμετώπισής της πανδημίας.
Ήδη τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται αύξηση της ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα τόσο από τα ορυχεία της Βραζιλίας όσο και της Αυστραλίας, γεγονός που αποτυπώνεται στην ανοδική κίνηση των ναύλων και των δεικτών..
Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι ναύλοι στην αγορά ναυλώσεων είναι υψηλότεροι αυτών της spot αγοράς. Τα capes ναυλώνονται για μια χρονική περίοδο κοντά στα 20.000 δολ την ημέρα και λίγο υψηλότερα εάν τα πλοία φέρουν και συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers).


Latest News

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο