Η μετάβαση στις πράσινες μεταφορές προϋποθέτει επενδύσεις και ισχυρό νομοθετικό – ρυθμιστικό περιβάλλον, τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής κατά τη διάρκεια της 1ης ημέρας εργασιών του Άτυπου Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών που πραγματοποιείται στη Στοκχόλμη, 27 και 28 Φεβρουαρίου 2023.
O κ. Καραμανλής, κατά τη διάρκεια της πρωινής συνεδρίασης συμμετείχε σε εστιασμένη Ομάδα Εργασίας μαζί με τους Υπουργούς της Δανίας, της Γαλλίας, του Λουξεμβούργου και της Λετονίας, σχετικά με τις πολιτικές μεταφορών προς μια ανταγωνιστική και κλιματικά ουδέτερη Ευρώπη. Ο Υπουργός κατά την τοποθέτησή του ανέδειξε τη σημασία της μετάβασης προς πιο φιλικά προς το περιβάλλον μέσα, την ανάγκη για επενδύσεις σε υποδομές και υπηρεσίες, καθώς και τη σημασία της ψηφιοποίησης και του σεβασμού σε διεθνείς συμβάσεις και πρωτοβουλίες.
Ποιες είναι οι 30 «πράσινες» τράπεζες της ναυτιλίας
Σημείωσε πως «ταυτόχρονα με τις πολιτικές και τους κανονισμούς που αυτή τη στιγμή η Ε.Ε. επεξεργάζεται και φιλοδοξεί να εφαρμόσει, θα πρέπει να διαμορφωθούν οι κατάλληλοι χρηματοδοτικοί μηχανισμοί για επενδύσεις σε υποδομές εναλλακτικών καυσίμων, την ολοκλήρωση των δικτύων με έμφαση στο σιδηρόδρομο, τη βελτιστοποίηση και διαλειτουργικότητα του ευρωπαϊκού συστήματος μεταφορών μέσω της ψηφιοποίησης, αλλά και την καινοτομία, διευρύνοντας το φάσμα των διαθέσιμων εναλλακτικών καυσίμων. Η Ευρώπη πρέπει και μπορεί να πρωτοπορήσει στον τομέα αυτό και, ευθυγραμμισμένη με διεθνείς συμφωνίες και Οργανισμούς, να προχωρήσει προς την κλιματική ουδετερότητα, διασφαλίζοντας ισότητα μεταξύ των πολιτών και προσελκύοντας στην πορεία της και τρίτες χώρες, που σήμερα επιδεικνύουν χαμηλή περιβαλλοντική ευαισθησία στο βωμό της μείωσης του μεταφορικού κόστους».
Δίκαιη προσαρμογή
Κατά τη διάρκεια της απογευματινής συνεδρίασης ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών συντόνισε Μεικτή Ομάδα Εργασίας Ενέργειας και Μεταφορών αποτελούμενη από την Ελλάδα, την Ιρλανδία, τη Δανία, τη Σουηδία και την Ισπανία, σχετικά με τις κοινές πολιτικές ενέργειας και μεταφορών, για την επιτάχυνση της πράσινης μετάβασης των μεταφορών από το 2030 και μετά. Ο κ. Καραμανλής παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα των σχετικών εργασιών τόνισε πως: «Τα κράτη – μέλη έχουν διαφορετικό σημείο εκκίνησης στην προσπάθεια προσαρμογής στις απαιτήσεις του fit for 55 (σχέδιο της ΕΕ για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030) και ιδιαιτερότητες που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για μια δίκαιη προσαρμογή. Κανείς δε θα πρέπει να μείνει πίσω σε αυτή την προσπάθεια. Η Επιτροπή χρειάζεται να εντοπίσει πού υπάρχουν οι μεγαλύτερες ανάγκες και να επενδύσει. Συνέργειες ιδιωτικού – δημόσιου τομέα και κινητοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων έχουν μεγάλη σημασία για καθαρές μεταφορές. Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον, όταν το υδρογόνο και άλλα εναλλακτικά καύσιμα μπορούν να παίξουν ρόλο για κάποια μεταφορικά μέσα. Θα πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά, με ανοιχτό μυαλό και να κάνουμε περισσότερα για βιώσιμες, καθαρές μεταφορές».
Latest News
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ
Επιδοτήσεις έως 6.000 για αντλίες θερμότητας και έως 1.020 ευρώ για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Αναλυτικά ο οδηγός για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα για νοικοκυριά»