Ναυπηγεία: Ανοίγουν ξανά λόγω αύξησης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία

Είχαν κλείσει την προηγούμενη δεκαετία λόγω δραματικής συρρίκνωσης της ζήτησης

Ναυπηγεία: Ανοίγουν ξανά λόγω αύξησης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία

Oι κινέζοι θυμήθηκαν τα ναυπηγεία που είχαν κλείσει την προηγούμενη δεκαετία και σπεύδουν να τα θέσουν ξανά σε λειτουργία για να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση. Όπως αναφέρεις την εβδομαδιαία ανάλυση του ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, νέα ναυπηγεία κάνουν την εμφάνιση τους στην Κίνα αλλά και την Ιαπωνία, λόγω αύξησης της ζήτησης για την κατασκευή κυρίως bulk Carriers, containerships και LNG Carriers.

Ειδικότερα όπως επισημαίνει η Xclusiv από το 2009 έως το 2021, ο αριθμός των πλοίων στο βιβλίο παραγγελιών στα τμήματα μεταφοράς χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοιων, αερίου και εμπορευματοκιβωτίων (πλοία μεγαλύτερα των 10.000 DWT) μειώθηκε σημαντικά σε πίπεδα μέχρι και -73%, επηρεάζοντας παράλληλα τον αριθμό των ναυπηγείων. Τα χρόνια πριν από το 2008, πολλά ναυπηγεία επεκτάθηκαν γρήγορα ως απάντηση στην υψηλή ζήτηση νεότευκτων που έφτασε στο αποκορύφωμά της το 2008-2009, λίγο πριν από την έκρηξη της οικονομικής κρίσης.

Ναυπηγεία: «Πρωταθλήτρια» η Κίνα στις νέες παραγγελίες

Ωστόσο, τα επίπεδα της αγοράς στις κατηγορίες των Bulk Carpe, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, και μεταφοράς αερίου (LNG Carriers) το 2021, δημιούργησαν υπερβολική ζήτηση νέων παραγγελιών, η οποία είχε ως αποτέλεσμα το άνοιγμα εκ νέου ναυπηγείων που είχαν κλείσει την προηγούμενη δεκαετία. Αξίζει να σημειωθεί ότι τους τελευταίους 18 μήνες, το βιβλίο παραγγελιών στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 34% και 122% αντίστοιχα, ενώ το βιβλίο παραγγελιών του δεξαμενόπλοιου είναι σχεδόν 30% χαμηλότερο.

Από τον Σεπτέμβριο του 2021, έχουμε δει μια αύξηση κατά 28% στον αριθμό των ναυπηγείων που κατασκευάζουν τουλάχιστον ένα πλοίο (bulker, tanker, gas carrier, container) άνω των 10.000 dwt κατόπιν παραγγελίας, με τα ναυπηγεία της Κίνας να αυξάνονται κατά 37% και τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας κατά 24%. Ωστόσο, η ναυπηγική παραγωγική ικανότητα, εξακολουθεί να είναι 55% χαμηλότερη από την αιχμή του 2008, όταν τα πλοία άνω των 10.000 dwt κατά παραγγελία ήταν σχεδόν 8.000, σε σύγκριση με το σημερινό βιβλίο παραγγελιών μόλις κάτω από 3.000 πλοία.

OT Originals

Περισσότερα από Ναυτιλία

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο