Κατά 63% αυξήθηκαν το 2022 οι ευρωπαϊκές εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), καθώς ζητούμενο ήταν να αντισταθμιστεί η διακοπή της ροής από τους ρωσικούς αγωγούς, σύμφωνα με μια έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΔΟΕ) που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.
Αυτή η ισχυρή ζήτηση εκ μέρους της Ευρώπης ώθησε προς τα επάνω τις τιμές, οδηγώντας την παγκόσμια αγορά LNG να διπλασιαστεί σε αξία, φτάνοντας το ποσό-ρεκόρ των 450 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μολονότι σε όγκο δεν αυξήθηκε παρά μόνο κατά 6%. Για το 2023, ο ΔΟΕ προβλέπει περαιτέρω ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς κατά 4,3%.
Φυσικό αέριο: Ο «άγνωστος Χ» στην ενεργειακή εξίσωση της Ευρώπης
Η Ευρώπη ήταν η βασική κινητήρια δύναμη για την αύξηση της ζήτησης LNG, καθώς απομακρύνθηκε από τους ρωσικούς αγωγούς φυσικού αερίου. «Τα φορτία LNG που παραδόθηκαν στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 63% πέρσι», υπογραμμίζει ο ΔΟΕ.
Ο όγκος του LNG που εισήχθη στην Ευρώπη αυξήθηκε έτσι κατά 66 δισεκ. κυβικά μέτρα, κάτι που ωφέλησε κατά κύριο λόγο τις ΗΠΑ, χώρα η οποία παρείχε τα δύο τρίτα (43 δισεκ. κυβικά μέτρα) αυτού του επιπρόσθετου όγκου. Η Ευρώπη συμπλήρωσε τις ποσότητες που αναζητούσε από άλλους παρόχους: το Κατάρ (5 δισεκ. κυβικά μέτρα), την Αίγυπτο (5 δισεκ. κυβικά μέτρα), τη Νορβηγία (3 δισεκ. κυβικά μέτρα), την Αγκόλα (2 δισεκ. κυβικά μέτρα) και το Τρίνινταντ και Τομπάγκο (2 δισεκ. κυβικά μέτρα). Άλλα 2 δισεκ. κυβικά μέτρα προήλθαν από τη Ρωσία.
Στα τέλη του έτους, στο απόγειο αυτής της κούρσας εξασφάλισης LNG, μολονότι οι αποθήκες ήταν γεμάτες και ο χειμώνας ήπιος, «περισσότερα από 30 δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου» περίμεναν «να συνδεθούν σε εγκαταστάσεις αεριοποίησης στην Ευρώπη αντί να πάνε να πουλήσουν το φορτίο τους φθηνότερα αλλού», σχολίασε ο ΔΟΕ.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία
Ο πόλεμος στην Ουκρανία εκτόξευσε επίσης τις ανάγκες για τερματικούς σταθμούς υποδοχής υγροποιημένου φυσικού αερίου και για δεξαμενόπλοια μεταφοράς. Οι παραγγελίες για τάνκερ υπερδιπλασιάστηκαν (+130% σε σύγκριση με το 2021) και έφτασαν τον αριθμό ρεκόρ 165 το 2022, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας οικονομικών δεδομένων Refinitiv, τα οποία επικαλείται ο ΔΟΕ. Κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν πάνω από το ένα τρίτο των παγκόσμιων παραγγελιών.
Συνολικά, η παγκόσμια κατανάλωση φυσικού αερίου (σε μορφή LNG ή μέσω αγωγών) μειώθηκε κατά 1,6% το 2022, πέφτοντας στα 4,042 τρισεκατομμύρια κυβικά μέτρα. Φέτος ο ΔΟΕ εκτιμά ότι θα μείνει στάσιμη, επισημαίνοντας τις αβεβαιότητες που υπάρχουν στην αγορά αυτή και, κυρίως, στην κινεζική οικονομία.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Μείωση παραγωγής άνθρακα στην κορυφαία περιοχή εξόρυξης της Κίνας
Η παραγωγή αυτή αντιστοιχούσε σε ποσοστό 24,6% της συνολικής κινεζικής παραγωγής κατά την ίδια περίοδο,
ΡΑΑΕΥ: Βροχή οι τηλεφωνικές απάτες σε βάρος καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας
Η ΡΑΑΕΥ, βάσει των αρμοδιοτήτων της, ενημερώνει τους καταναλωτές ότι ουδεμία αρμοδιότητα έχει να επικοινωνεί μαζί τους
Όλα τα σενάρια για την τύχη της Elpedison
Το σκληρό παζάρι HELLENiQ ENERGY – Edison και στο βάθος η Mytilineos (;)
Αύξηση 100,3% στα καθαρά κέρδη του ΑΔΜΗΕ για το 2023 – Προμέρισμα 0,058 ευρώ από ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών
Στα 391,9 εκατ. τα συνολικά έσοδα, στα 277,4 εκατ. τα EBITDA και στα 116,6 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Στοπ σε νέες έρευνες υδρογονανθράκων – Η ελληνική δέσμευση στη διάσκεψη για τους ωκεανούς
Στα 10 δισ. δολ. οι δεσμεύσεις των κρατών στην 9η Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους ωκεανούς
Η μεγάλη αλλαγή των Big Oil - Οι γιγάντιες επενδύσεις στα... πλαστικά
Οι εταιρείες πετρελαίου στρέφονται προς έναν άλλον κλάδο χρήσης των ορυκτών καυσίμων, τα χημικά
Fast track αδειοδοτήσεις στα δίκτυα ηλεκτρισμού - Η Σδουκου στο συμβούλιο υπουργών Ενέργειας της ΕΕ
«Κοινό ευρωπαϊκό αγαθό τα ηλεκτρικά δίκτυα» τόνισε η κ. Σκούδου
Σαρωτικό comeback του ρωσικού φυσικού αερίου – Πάνω από 55% το μερίδιο στην ελληνική αγορά
Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ για κατανάλωση, εισαγωγές και εξαγωγές φυσικού αερίου και LNG
ΔΕΣΦΑ: Αύξηση 30,91% της εγχώριας κατανάλωσης φυσικού αερίου [γράφημα]
Η συνολική ζήτηση μειώθηκε κατά 8,63%
Ο «χρησμός» SocGen και Citi για το πετρέλαιο – Ποιο σενάριο είναι το πιο επικίνδυνο
Σύμφωνα με αναλυτές οι σοβαροί κίνδυνοι για τις τιμές του αργού σχετίζονται με μια άμεση αντιπαράθεση μεταξύ των ΗΠΑ και του Ιράν