Το εργοτάξιο της επένδυσης στο Ελληνικό επισκέφθηκαν ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης και ο αναπληρωτής υπουργός Νίκος Παπαθανάσης, συνοδευόμενοι από βουλευτές του Νοτίου Τομέα Αθηνών, οι οποίοι ξεναγήθηκαν από την εταιρεία Lamda Development στα έργα που βρίσκονται υπό κατασκευή.

Αρχικά, το κλιμάκιο των υπουργών και βουλευτών επισκέφθηκε το κτίριο για ΑμεΑ, το οποίο είναι το πρώτο κτίριο της ανάπλασης και αναμένεται να παραδοθεί στις αρχές φθινοπώρου. Το κόστος του υπολογίζεται περίπου στα 12.000.000 ευρώ και καλύπτεται από τη Lamda.

Πώς προχωράει το Ελληνικό – Η πρόοδος των έργων και η μεταμόρφωση της παραλιακής

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη «αυτό το κτίριο που βλέπετε δεν υπήρχε πριν από ένα χρόνο. Σε δύο μήνες παραδίδεται στους Συλλόγους των ΑμεΑ, 10.000 τ.μ. είναι ήδη σχεδόν έτοιμα. Για όσους λένε ότι δεν προχωράει το Ελληνικό. Τέσσερις διαφορετικοί Σύλλογοι στεγάζονταν σε τέσσερα μικρά σαν κοντέινερ κτίρια. Αυτά έχουν κατεδαφιστεί και έρχονται όλοι δωρεάν και μεταγκαθίστανται σε αυτό το καταπληκτικό κτήριο, το οποίο έχει όλες τις σύννομες προδιαγραφές για να μπορούν οι άνθρωποι αυτοί να έχουν τη διαβίωση και τη θεραπεία που πρέπει με αξιοπρέπεια».

Από την πλευρά του ο εργοταξιάρχης τόνισε πως «εδώ θα εγκατασταθούν 4 Σύλλογοι ΑμεΑ. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, τον Ιούλιο θα αρχίσει η εγκατάσταση. Είναι 10.000 τετραγωνικά περίπου. Υπάρχουν πισίνες, φυσιοθεραπευτήρια, ενώ παρέχεται η δυνατότητα για διημέρευση. Το κτίριο είναι βιοκλιματικό, ενώ ο περιβάλλων χώρος θα επαναφυτευτεί. Το κόστος του κτιρίου ανέρχεται σε 12 εκατομμύρια ευρώ».

Στη συνέχεια, επισκέφθηκαν το σημείο της υπογειοποίησης, στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, μήκους 1.5 χλμ., το οποίο με την ολοκλήρωσή του αναμένεται να συμβάλλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας.

«Στο έργο έχουμε 110 μηχανήματα που επιχειρούν. Εδώ, μόνο στην υπογειοποίηση έχουμε γύρω στα 30-35 μηχανήματα και 110 άτομα από πλευράς AVAX.  Και σε όλο το έργο έχουμε 300 άτομα που απασχολούνται. Σκάβουμε 10 μέτρα κάτω από τη στάθμη της γης και είμαστε 5 μέτρα κάτω από τον υδροφόρο ορίζοντα. Αυτή τη στιγμή έχουμε σκάψει περίπου το 50% με 60% της εκσκαφής, δηλαδή έχουμε ξεπεράσει το 50% και οδεύουμε προς το 60% της εκσκαφής. Έχουμε σκυροδετήσει το 20% του φορέα, δηλαδή έχουμε σκυροδετήσει 25.000 κυβικά μέτρα μπετόν από το σύνολο των 125.000 και προχωράμε ολοταχώς Το έργο κατασκευάζεται με τη μέθοδο του “cut and cover”, δηλαδή εκσκαφή και επίχωση ύστερα. Φτιάχνουμε αυτό το φορέα από οπλισμένο σκυρόδεμα, έχει ειδικές μονώσεις έτσι ώστε να αντέχει και κατασκευάζεται σε τμήματα των 50 μέτρων, γιατί είμαστε στη θάλασσα, έχουμε αρμούς έτσι ώστε να αποφύγουμε τις διαφορικές καθιζήσεις. Το τούνελ με ύψος 5,6-6 μέτρα σχεδιάζεται με τις υψηλότερες προδιαγραφές αυτή τη στιγμή όσον αφορά στην πυροπροστασία, τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Και νομίζω ότι από πλευράς προδιαγραφών που θα τηρεί το τούνελ αυτό όταν θα δοθεί στην κυκλοφορία θα είναι στα υψηλότερα στάνταρ όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και γενικότερα. Το έργο προχωράει πάρα πολύ καλά.  Είμαστε εντός του χρονοδιαγράμματος, έχουμε ξεπεράσει όλους τους στόχους μας και προχωράμε. Το έργο θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2025 εξ ολοκλήρου, ενώ η κυκλοφορία δεν θα χρειαστεί να διακοπεί. Θα γίνει ευρεία παράκαμψη», τόνισε ο εργοταξιάρχης.

Τέλος, επισκέφθηκαν το παράκτιο μέτωπο στο οποίο θα εγκατασταθούν το εμπορικό κέντρο Riviera Galleria, ο πρώτος ουρανοξύστης Riviera Tower και δύο ξενοδοχεία, ενώ θα αναβαθμιστεί η μαρίνα του Αγίου Κοσμά με δυνατότητα ελλιμενισμού 310 σκαφών αλλά και φιλοξενίας super yachts.

Όπως είπε ο κ. Γεωργιάδης: «Ο ουρανοξύστης ο οποίος θα υψωθεί εδώ πέρα θα έχει θέα μέχρι τη θάλασσα. Τώρα γίνεται η θεμελίωση. Έχουν πουληθεί όλα τα διαμερίσματα εκτός από τα ρετιρέ, αν θυμάμαι καλά, μόνο αυτά δεν έχουν πουληθεί. Όλα τα άλλα έχουν πουληθεί. Για να μην δημιουργούνται ψευδείς εντυπώσεις στο κοινό, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ούτε ένα τετραγωνικό, πρακτικά, απούλητο στο Ελληνικό της πρώτης φάσης. Ό,τι διαβάζετε τις τελευταίες μέρες, όπως βλέπετε με τα μάτια σας, είναι όλα παραμύθια της Χαλιμάς. Το έργο προχωράει κανονικά. Το σημαντικό είναι ότι είναι εντός χρονοδιαγράμματος. Το master plan του έργου προέβλεπε και προβλέπει ότι η πρώτη φάση του έργου θα παραδοθεί έως 31 Δεκεμβρίου 2025. Έως 31 Δεκεμβρίου 2025 εδώ θα μπορείτε να βλέπετε τα διάφορα έργα. Δεν τελειώνει το έργο τον Δεκέμβριο του 2025 καθώς έχει τρεις φάσεις και πολλά χρόνια εξέλιξης μπροστά. Αυτή είναι η πρόβλεψή του, αυτή είναι η σύμβασή του, αυτός είναι ο ρυθμός του. Δεν μπορείς να φτιάξεις ένα έργο 8,5 δισεκατομμυρίων ευρώ σε μερικούς μήνες. Όμως, είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος. Παρά την κρίση, παρά την άνοδο των υλικών και των τιμών δεν έχει μειωθεί καθόλου η ζήτηση στο Ελληνικό, έχουν έρθει και Έλληνες και ξένοι και τα έργα όλα προχωρούν με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Όλα είναι εν εξελίξει, δεν υπάρχει κανένα κομμάτι που αυτή τη στιγμή δεν προχωράει».

Επισημαίνεται πως το παρών από τους βουλευτές που εκλέγονται στο Νότιο Τομέα Αθηνών έδωσαν η υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Σοφία Βούλτεψη, ο Χάρης Θεοχάρης, η Άννα Καραμανλή, ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο Μπάμπης Παπαδημητρίου, ο Βασίλης Σπανάκης, ο Διονύσης Χατζηδάκης και ο Δημήτρης Βαγενάς.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές