
Φωτιά παίρνουν οι τιμές της βενζίνης μέρα με τη μέρα και ενώ όλο και περισσότεροι καταναλωτές «φουλάρουν τα αυτοκίνητά τους για να ταξιδέψουν για το Πάσχα, προσθέτοντας ένα ακόμα δυσβάσταχτο κόστος στο συνολικό πακέτο εξόδων για τις ημέρες αυτές.
Καύσιμα: Γιατί τα πρατήρια έχουν σχεδόν τις ίδιες τιμές
Όπως προκύπτει από τα τελευταία διαθέσιμα επίσημα στοιχεία του παρατηρητηρίου τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης χθες Μ. Τρίτη 11 Απριλίου, η τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης διαμορφωνόταν στο 1,942 ευρώ το λίτρο, ενώ του πετρελαίου κίνησης στο 1,654 ευρώ το λίτρο.

Σε μια σειρά από περιοχές η αμόλυβδη ξεπερνάει τα 2 ευρώ, ενώ το ντίζελ «φλερτάρει» με το 1,9 ευρώ.
Συγκεκριμένα, η αμόλυβδη πωλείται κατά μέσο όρο στις Κυκλάδες στα 2,178 ευρώ το λίτρο, στα Δωδεκάνησα στα 2,086 ευρώ, στη Λευκάδα στα 2,023 ευρώ, στην Κεφαλλονιά στα 2,028 και στην Ευρυτανία στα 2,031 ευρώ το λίτρο.
Όπως τονίζουν οι ίδιοι οι βενζινοπώλες, όταν ένα μέσο ΙΧ αυτοκίνητο χρειάζονταν γύρω στα 60 με 70 ευρώ για να γεμίσει το ρεζερβουάρ του, σήμερα χρειάζεται 80 με 90 ευρώ, περίπου 15% παραπάνω, με την τιμή της αμόλυβδης σήμερα Μ. Τετάρτη, στο 1,95 ευρώ κατά μέσο όρο πανελλαδικά.
Τις επόμενες μέρες, όπως εκτιμά ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου, μετά το Πάσχα αναμένεται περαιτέρω αύξηση στην τιμή της βενζίνης, που θα ξεπεράσει το ψυχολογικό όριο των 2 ευρώ και στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Στα νησιά και στις απομακρυσμένες περιοχές η τιμή της βενζίνης μπορεί να «εκτοξευτεί» και στα 2,20 ευρώ το λίτρο, είπε ο ίδιος.
Όσο οι διεθνείς τιμές του αργού πετρελαίου αλλά και οι χρηματιστηριακές τιμές της βενζίνης στη Μεσόγειο ακολουθούν την αυξητική τροχιά, τόσο θα ακριβαίνει και η αμόλυβδη.
Όλο και περισσότερες θα περιοχές προστίθενται στη λίστα με εκείνες όπου η βενζίνη πωλείται πάνω από τα 2 ευρώ το λίτρο.
Πού πήγε ο ανταγωνισμός;
Την ίδια στιγμή, παρατηρείται ότι εδώ και περίπου έναν χρόνο οι τιμές της αμόλυβδης βενζίνης από ελάχιστα έως καθόλου διαφέρουν από το ένα πρατήριο στο άλλο, ακόμα και με διαφορετικά σήματα εταιρειών.
Παράγοντες της αγοράς καυσίμων, είπαν, μιλώντας στον OT, η εξήγηση συνδέεται με το πλαφόν που έχει επιβληθεί από τον περσινό Μάρτιο στα περιθώρια κέρδους των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και των πρατηριούχων.
Με βάση τη νομοθετική ρύθμιση δεν μπορεί το περιθώριο να υπερβαίνει εκείνο του Αυγούστου του 2021.
Το αποτέλεσμα είναι να μην είναι δυνατόν η αγορά να προχωρήσει σε διαφοροποίηση των τιμών ενισχύοντας τον ανταγωνισμό. Τα ίδια στελέχη της αγοράς, επισημαίνουν ότι πρόσφατα, πριν λίγες μέρες, το πλαφόν παρατάθηκε. Η ισχύς του στρεβλώνει τον ανταγωνισμό, υπογραμμίζουν.
Οι αυξομειώσεις
Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, τόσο οι εταιρείες όσο και οι πρατηριούχοι δεν μπορούν να μην μετακυλίσουν τις αυξομειώσεις αφού υπάρχει ο κίνδυνος παραβίασης του περιθωρίου κέρδους.
Ωστόσο, με το ανώτατο όριο που έχει τεθεί είναι επίσης και δύσκολο να κάνουν προσφορές και να ρίξουν τις τιμές, όπως τουλάχιστον υποστηρίζει η αγορά.


Latest News

Οι 10 + 3 κρίσιμες ερωταπαντήσεις για τα νέα συμβόλαια ακινήτων
Όλες οι πληροφορίες που χρειάζονται οι ιδιοκτήτες μέχρι την πλήρη έναρξη λειτουργίας των Κτηματολογικών Γραφείων

La Repubblica: Θετική αποτίμηση της πορείας της ελληνικής οικονομίας
Όπως σημειώνει για τα πλεονάσματα του 2024 πρόκειται για «εξαιρετική επίδοση για μία χώρα όπως η Ελλάδα, η οποία πριν από 15 χρόνια είχε υποστεί υποβάθμιση του δημόσιου χρέους της σε junk bond

Επιστρέφουν τα χρήματα από τους Αναπτυξιακούς Νόμους που δεν αξιοποιήθηκαν - Τι είπε ο Θεοδωρικάκος
Σε ό,τι αφορά στις τιμές του Πάσχα ο κ. Θεοδωρικάκος κάλεσε τους αρχηγούς της αντιπολίτευσης να δείξουν περισσότερη υπευθυνότητα

Οδηγός για τα καταπατημένα - Πώς θα αποκτήσετε τίτλους ιδιοκτησίας
10+3 ερωταπαντήσεις για την απόκτηση των τίτλων ιδιοκτησίας για καταπατημένα ακίνητα – Οι ημερομηνίες «κλειδιά» για την εξαγορά και η διαδικασία για την κατοχύρωση της περιουσίας

Οι «αστερίσκοι» στον δρόμο για το δημόσιο χρέος μέχρι το 2032
Ακόμη και αν αυτή η κυβερνητική πρόβλεψη για δημόσιο χρέος στο 140% του ΑΕΠ το 2027 καταστεί γεγονός, το ελληνικό χρέος θα παραμένει το υψηλότερο στην ευρωζώνη

Κίνητρα για επενδύσεις σε παραμεθόριες περιοχές - Τι περιλαμβάνεται
Παρεμβάσεις για τον παραγωγικό μετασχηματισμό σε τμήματα της χώρας που αντιμετωπίζουν οικονομικά και δημογραφικά προβλήματα

Πιερρακάκης στην εαρινή σύνοδο του ΔΝΤ: Δεν σκοπεύουμε να μεταφέρουμε το βάρος στις επόμενες γενιές
Ιδιαίτερη μνεία στην εξυγίανση του τραπεζικού τομέα έκανε ο Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στο πλαίσιο της εαρινής συνόδου του ΔΝΤ

Σκέρτσος: Οι 10 πολιτικές της κυβέρνησης για προσιτή στέγη
Ανάρτηση του υπουργού Επικρατείας Ακη Σκέρτσου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Το δημογραφικό υπονομεύει την ανάπτυξη - Καμπανάκι από το ΚΕΠΕ
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα η ελληνική αγορά εργασίας –και συνολικά η χώρα– είναι το δημογραφικό, τονίζει ο πρόεδρος του ΚΕΠΕ, Παναγιώτης Λιαργκόβας
![ΔΝΤ: Καμπανάκι για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/30859482_Sharone-perlstein-microfinanace-debt-800x500_c-600x375-1-1.jpg)
Καμπανάκι ΔΝΤ για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες - Τι λέει για την Ελλάδα [γράφημα]
Το ΔΝΤ προβλέπει πλέον ότι το παγκόσμιο δημόσιο χρέος θα αυξηθεί κατά 2,8 ποσοστιαίες μονάδες φέτος