Μεγάλες παγκόσμιες εταιρείες, όπως η McDonald’s, η General Motors και η Nestle δημοσίευσαν ως επί το πλείστον θετικά αποτελέσματα, δείχνοντας πώς οι καταναλωτές σε μεγάλες οικονομίες εξακολουθούν να δαπανούν παρά την επιβράδυνση της οικονομικής δραστηριότητας.

Οι αγοραστές έχουν απορροφήσει αυξήσεις τιμών για αναψυκτικά, συσκευές και άλλα αγαθά, αντισταθμίζοντας τις ανησυχίες των επενδυτών ότι οι εταιρείες στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες αναμένεται να μειώσουν τα κέρδη τους για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο.

McDonald’s: Ισχυρά αποτελέσματα, παρά την αναδιάρθρωση και τις αυξήσεις τιμών

Αντέχουν οι καταναλωτές

Οι καταναλωτές έχουν περισσότερο περιθώριο κίνησης στους προϋπολογισμούς τους, είπε ο Ben Ayers, ανώτερος οικονομολόγος της Nationwide Economics, επισημαίνοντας την αύξηση της χρήσης της ανακυκλούμενης πίστωσης, μαζί με την ακόμα ανθεκτική αγορά εργασίας.

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία General Motors αύξησε τις προσδοκίες της για κέρδη για ολόκληρο το έτος την Τρίτη, λέγοντας ότι η ζήτηση ήταν ισχυρότερη από την πρόβλεψη. Παρόλο που ο ηγέτης των ηλεκτρικών οχημάτων Tesla μείωσε τις τιμές για να τονώσει τη ζήτηση, η GM κατάφερε να αυξήσει τις μέσες τιμές χονδρικής για τις παραδόσεις στη Βόρεια Αμερική κατά 1.800 δολάρια ανά όχημα.

Άλλες εταιρείες δημοσίευσαν επίσης ισχυρά αποτελέσματα με βάση την ισχυρή τιμολόγηση. Η Nestle με έδρα την Ελβετία, αύξησε τις τιμές κατά σχεδόν 10% κατά τη διάρκεια του τριμήνου, παρόλο που ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,5%.

Ομοίως, ο κολοσσός των ποτών Coca-Cola δήλωσε ότι οι μέσες τιμές πώλησης αυξήθηκαν κατά 11%, ενώ η ανταγωνιστική PepsiCo δήλωσε ότι οι τιμές της αυξήθηκαν κατά 16% το πρώτο τρίμηνο.

Μείωση πωλήσεων-αύξηση κερδών

«Οι εταιρείες δεν αύξησαν τις δραστηριότητές τους, απλώς μπόρεσαν να περάσουν το κόστος τους στους καταναλωτές», δήλωσε ο Jack Ablin, επικεφαλής επενδύσεων της Cresset Capital.

Οι πωλήσεις της McDonald’s Corp αυξήθηκαν 12,6% παγκοσμίως για το τρίμηνο, ξεπερνώντας τις προσδοκίες, αλλά ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας Ian Borden είπε ότι «ο αυξημένος πληθωρισμός κόστους συνέχισε να ασκεί σημαντική πίεση στις ταμειακές ροές των εστιατορίων, ιδιαίτερα για τους Ευρωπαίους δικαιοδόχους μας».

Οι αγοραστές στην Ευρώπη έχουν ταλαιπωρηθεί περισσότερο με τις υψηλότερες τιμές και αυτό μπορεί να μειώσει τις πωλήσεις τα επόμενα τρίμηνα εάν ο πληθωρισμός δεν υποχωρήσει.

«Υπάρχει αβεβαιότητα σχετικά με το πώς μπορεί να λειτουργήσει τελικά το καταναλωτικό περιβάλλον το 2023», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola, Τζέιμς Κουίνσι, σε συνομιλία με τους επενδυτές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Κρατικό επενδυτικό ταμείο Νορβηγίας: Αρκετά μεγάλη «φούσκα στις μετοχές τεχνολογίας
Διεθνή |

«Φούσκα» στις μετοχές τεχνολογίας - Τι είπε ο διαχειριστής του κολοσσιαίου νορβηγικού κρατικού ταμείου

Υπάρχει σαφώς αρκετά μεγάλη “φούσκα” στον τομέα της τεχνολογίας, δηλώνει ο CEO της Norges Bank Investment Management που διαχειρίζεται το κρατικό επενδυτικό ταμείο της Νορβηγίας