Στα 250 εκατ. ευρώ υπολογίζεται ο τζίρος στην αγορά οχημάτων από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ). Σε αυτό συνέβαλε κυρίως ο δεύτερος κύκλος του προγράμματος, ο οποίος ξεκίνησε προ οκταμήνου και έχει ήδη υποδεχθεί περίπου 17.000 αιτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα, δηλαδή όσες ήταν συνολικά οι αιτήσεις στον πρώτο κύκλο που διήρκησε 18 μήνες.
Πρόβλεψη έκπληξη για τα ηλεκτρικά ΙΧ – Πόσα θα πουληθούν φέτος
Το πρόγραμμα
Έτσι, από τον προϋπολογισμό των 50 εκατ. ευρώ του δεύτερου κύκλου, έχουν ήδη απορροφηθεί 44 εκατ. ευρώ και ο τζίρος στην αγορά υπολογίζεται πάνω από 185 εκατ. ευρώ. Γι΄ αυτό, όπως αναφέρει στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» στέλεχος του ΥΠΕΝ, το επόμενο διάστημα, τον «κουμπαρά» του προγράμματος θα εμπλουτίσουν άλλα 20 εκατ. ευρώ, κονδύλια τα οποία θα προέλθουν από την κατανομή των εσόδων από τους πλειστηριασμούς δικαιωμάτων ρύπων του 2022.
Όσο για τον πρώτο κύκλο της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», της οποίας η προθεσμία υποβολής αιτήσεων είχε κλείσει την 31η Δεκεμβρίου 2021, από το προϋπολογισμό των 40 εκατ. ευρώ είχαν απορροφηθεί μόνο τα 18,5 εκατ. ευρώ (ο τζίρος στην αγορά δεν είχε ξεπεράσει τα 63 εκατ. ευρώ) και τα υπόλοιπα 21,5 εκατ. ευρώ αξιοποιήθηκαν από τον δεύτερο κύκλο του προγράμματος. Όπως εξηγεί στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» παράγοντας του ΥΠΕΝ, την περίοδο που «έτρεχε» ο πρώτος κύκλος δεν υπήρχαν ακόμη στην αγορά πολλά ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και οι πολίτες δεν ήταν εξοικειωμένοι με τη νέα τεχνολογία. «Σήμερα η κατάσταση έχει αλλάξει. Μόνο τον προηγούμενο μήνα το 11% των οχημάτων που ταξινομήθηκαν στη χώρα μας ήταν ηλεκτρικά», σημειώνει η ίδια πηγή.
Ενδιαφέρον
Το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλέον μεγάλο. Το 33,3% των νέων αιτήσεων για επιδότηση αφορά δίκυκλα και τρίκυκλα, το 35,8% ηλεκτρικά ποδήλατα και το 5% μικροαυτοκίνητα. Με άλλα λόγια το 74,1% αφορά οχήματα που ενισχύουν την μικροκινητικότητα στις πόλεις που αποτελεί και το ζητούμενο για τη μετάβαση σε ένα βιώσιμο σύστημα μεταφορών. Σύμφωνα με έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου (2020), η βιώσιμη αστική κινητικότητα αποτελεί μία από τις κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πόλεις στην ΕΕ με τις οδικές μεταφορές να αποτελούν μία από τις βασικές πηγές ατμοσφαιρικής ρύπανσης και εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στις αστικές περιοχές, το κόστος δε της κυκλοφοριακής συμφόρησης για την κοινωνία υπολογίζεται σε 270 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Επίσης, το 1,43% των αιτήσεων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» αφορά επαγγελματικά οχήματα Van και 24,6% ΙΧ επιβατικά αυτοκίνητα (σε αυτά περιλαμβάνονται και τα τουριστικά Van). Επίσης, έχουν γίνει 839 αιτήσεις για επιδότηση φορτιστή από το 19% των αιτούντων αυτοκίνητα (φορτιστές δικαιούνται μόνο όσοι αιτούνται επιδότηση για αυτοκίνητα). Όσο για τις αποσύρσεις δίκυκλων, τρίκυκλων και αυτοκινήτων έχουν φτάσει τις 684, δηλαδή περίπου στο 7% όσων δικαιούνται απόσυρση του παλαιού ρυπογόνου οχήματος. Είναι αξιοσημείωτο ότι το 82,31% των αιτήσεων αφορά σε φυσικά πρόσωπα και μόνο το 17,69% σε επιχειρήσεις.
Η σύγκριση των δύο κύκλων του προγράμματος καταδεικνύει ότι οι αιτήσεις για την κατηγορία των ποδηλάτων μειώνεται κατά 50% ενώ έχει αυξηθεί η κατηγορία των επαγγελματικών αυτοκινήτων κατά 415%, των ΙΧ αυτοκινήτων κατά 267% και των μικροαυτοκινήτων κατά 60%.
Τα πράσινα ταξί
Ενδιαφέρον, αν και συγκρατημένο, παρατηρείται και στο πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί», το οποίο στις 9 Απριλίου συμπληρώνει τέσσερις μήνες. Έως σήμερα έχουν υποβληθεί 67 φάκελοι για αντικατάσταση ρυπογόνων οχημάτων και επιδότηση νέου ταξί. Παράλληλα, έχει γίνει η πρώτη εγγραφή και βρίσκονται σε διαδικασία υποβολής άλλες 260 αιτήσεις.
Η δράση, συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, στοχεύει στην αντικατάσταση περίπου 2.000 παλαιών και ρυπογόνων ταξί τεχνολογίας EURO 5 ή παλαιότερα με νέα, αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με υποχρεωτική απόσυρση και καταστροφή του παλαιού οχήματος. Έως σήμερα η απορρόφηση φτάνει στο 1,38 εκατ. ευρώ με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας να βρίσκεται στην κορυφή (απορρόφηση περίπου 15%).
Latest News
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα