Μια πρωτότυπη έρευνα πραγματοποίησε η GBR για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) αναδεικνύοντας το προφίλ των τουριστών που επισκέπτονται την πρωτεύουσα. Γιατί έρχονται, τι προτιμούν που ξοδεύουν τα χρήματα τους, που εστιάζουν περισσότερο. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 2.000 τουρίστες αποκάλυψε ότι οι ξένοι επισκέπτες έχουν κάποια κοινά ενδιαφέροντα αλλά διακρίνονται και από τις διαφορετικές προσεγγίσεις του προορισμού Αθήνα. Η GBR φιλοτέχνησε λοιπόν δέκα συν ένα προφίλ τουριστών που επισκέπτονται την Αθήνα.
Στο top 4 των ταξιδιωτικών προορισμών των Ευρωπαίων, η Ελλάδα [πίνακες]
Αυτές οι 10 ομάδες ταξιδιωτών έχουν ταξιδέψει στην Αθήνα με συγκεκριμένο ενδιαφέρον και σχεδίασαν το ταξίδι τους, στην πόλη ανάλογα. Ωστόσο, μια μεγάλη ομάδα, περίπου το 1/3 των ταξιδιωτών αναψυχής δεν έχει συγκεκριμένα ενδιαφέροντα. Αυτή η ομάδα επιδιώκει μια πιο «χαλαρή» προσέγγιση χωρίς ένα πλήρως γεμάτο πρόγραμμα και την πρόθεση να επισκεφτούν όσο το δυνατόν περισσότερα αξιοθέατα. Το μειονέκτημα είναι ότι οι «χαλαροί» ταξιδιώτες αισθάνονται ότι είχαν περιορισμένη επαφή με τους ντόπιους και τον τρόπο ζωής τους. Επίσης ξόδεψαν λιγότερα από όλα τις υπόλοιπες κατηγορίες τουριστών. Ο «χαλαρός» ταξιδιώτης είναι πολύ ικανοποιημένος με τη συνολική τους εμπειρία στην πόλη με βαθμολογία 8,4 στα 10.
Για τους «λάτρεις της ιστορίας» που έχουν μεγάλη αγάπη για την αρχαιολογία και ιστορία, η Αθήνα είναι ένας πολύ ενδιαφέρων προορισμός. Από τα 10 ταξιδιωτικά προφίλ, ξοδεύουν τα λιγότερα στην πόλη.
Οι «λάτρεις της τέχνης» εμπνέονται από τον αρχιτεκτονικό πλούτο της Αθήνας, τις γκαλερί και τα μουσεία. Μια αρχιτεκτονική και/ή street art περιοδεία είναι συχνά μέρος του προγράμματος τους.
Οι «ενεργοί» επισκέπτονται όσα αξιοθέατα είναι δυνατόν, πηγαίνουν για ψώνια και επισκέπτονται και τις παραλίες των Αθηνών. Συμμετέχουν συχνά σε περιηγήσεις με ποδήλατο και χρησιμοποιούν τα hop on hop off λεωφορείο.
Μια μεγάλη ομάδα ταξιδιωτών είναι αυτοί που βλέπουν την Αθήνα ως «ενδιάμεσο σταθμό» (stop over). Μένουν κατά μέσο όρο 1,6 νύχτες, αλλά περνούν πολύ ωραία και είναι πολύ ικανοποιημένοι με τη σύντομη εμπειρία τους.
Μια ακόμη ομάδα ταξιδιωτών είναι τα «νυχτοπούλια» (night owls) που απολαμβάνουν την ψυχαγωγία και τη νυχτερινή ζωή της πρωτεύουσας στα εστιατόρια, ταβέρνες, μπαρ, θέατρα, φεστιβάλ και εκδηλώσεις.
Οι «Shoppers» που εστιάζουν στις αγορές, επισκέπτονται την Αθήνα για την ελκυστική εμπειρία αγορών. Η πρωτεύουσα προσφέρει μια ποικιλία από καταστήματα, ψώνια, καταστήματα και μπουτίκ όλων των ειδών και για όλα τα γούστα.
Η γαστρονομία αντικατοπτρίζει τον τοπικό πολιτισμό την κληρονομιά και τις παραδόσεις και οι λάτρεις του φαγητού οι «foodies» θέλουν να ανακαλύψουν νέες γεύσεις και γαστρονομικές εμπειρίες.
Για τους «λάτρεις της θάλασσας και του ήλιου» μια επίσκεψη στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, η οποία απλώνεται από τον Πειραιά μέχρι το Σούνιο, επιβάλλεται. Μετάβαση στην παραλία και κολύμπι στη θάλασσα είναι η κύρια δραστηριότητα.
Οι «ανθρωποκεντρικοί» είναι μία ακόμη ομάδα που επισκέπτεται φίλους και συγγενείς, με την πλειοψηφία να παραμένει στο κέντρο της Αθήνα.
Τέλος μετά την πανδημία του Covid-19, επέστρεψε και ο «ταξιδιώτης για επαγγελματικούς λόγους». Συχνά συνδυάζοντας εργασία και διασκέδαση, πραγματοποιεί τις υψηλότερες δαπάνες από όλες τις ομάδες ταξιδιωτών.
Παρά τα διαφορετικά ενδιαφέροντα, όλοι οι τουρίστες στην Αθήνα, συμπεριλαμβανομένων των business traveller ταξιδιωτών έχουν τα εξής κοινά: επισκέπτονται συνήθως την Ακρόπολη με τον Παρθενώνα και το μουσείο της Ακρόπολης, σε συνδυασμό με βόλτες στην Πλάκα και στο Μοναστηράκι. Αυτό σημαίνει επίσης ότι οι τουριστικές ροές είναι πάρα πολλές σε αυτές τις περιοχές, οι οποίες θα επηρεάσουν αυτές τις γειτονιές , ασκώντας πίεση στους κατοίκους που βλέπουν τη βιωσιμότητα των γειτονιών τους μειώνεται.
Latest News
Ξεχάστε Μύκονο και Σαντορίνη - Η WSJ προτείνει Αθηναϊκή Ριβιέρα για διακοπές
Καλό φαγητό, συναρπαστική ιστορία και παρθένες παραλίες
Ενας στους 3 διακοπές στα... Νότια Προάστια - Το top10 των προορισμών κοινωνικού τουρισμού
Οι 10 περιφερειακές ενότητες με τον μεγαλύτερο αριθμό ενεργοποιημένων επιταγών τον Απρίλιο
On track οι επενδύσεις 400 εκατ. στο Costa Navarino - Ξεπουλάνε οι βίλες
Με όλα τα ξενοδοχεία σε λειτουργία και μία γειτονιά βιλών ξεκίνησε η σεζόν στην Costa Navarino
Η Αθήνα στις 10 ελκυστικές ευρωπαϊκές πόλεις για ξενοδοχειακές επενδύσεις - Πού υστερεί η Θεσσαλονίκη [πίνακας]
Τι αναφέρει η GBR Consulting
Ποιοι τουρίστες «ψήφισαν» Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν, πόσο έμειναν [πίνακες]
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το 2023
Αποζημίωση μαμούθ 100 εκατ. στον όμιλο Μαντωνανάκη από την ΕΤΑΔ - Όλη η απόφαση του Άρειου Πάγου στον ΟΤ
Το ιστορικό της διένεξης με την ΕΤΑΔ για το Grand Resort στο Λαγονήσι
Το top10 των περιφερειών με τα περισσότερα τουριστικά έσοδα [πίνακες]
Πλεονασματικό κατά 18,2 δισ. το ταξιδιωτικό ισοζύγιο το 2023
Ανοίγει η πλατφόρμα για τους επαγγελματίες του τουρισμού που επλήγησαν από την κακοκαιρία
Τι είπε ο Κωστής Χατζηδάκης στη Θεσσαλία
Εφαρμογή της βίζας εξπρές για τούρκους πολίτες και για τα 10 νησιά του Αιγαίου
Από τις 30 Απριλίου
MyCoast: Το νέο app για καταγγελίες κατάληψης παραλιών - Πώς θα λειτουργεί από το κινητό
Η καταγγελία μπορεί να υποβληθεί μόνο μέσω κινητής συσκευής που θα βρίσκεται κοντά στο καταγγελλόμενο σημείο