
Για ένα νέο, «ριζικά τροποποιημένο επιχειρηματικό περιβάλλον» κάνει λόγο η Maersk μετά την υποχώρηση των κερδών της. Ο Δανέζικος όμιλος ναυτιλίας και logistics – ο δεύτερος μεγαλύτερος στη μεταφορά containers παγκοσμίως – ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών το πρώτο τρίμηνο, αλλά προειδοποίησε ότι τα κέρδη για το υπόλοιπο του έτους θα είναι ασθενέστερα, παρά τις εκτιμήσεις για ανάκαμψη της ζήτησης το δεύτερο εξάμηνο.
«Πετύχαμε σταθερές οικονομικές επιδόσεις σε μια δύσκολη αγορά με χαμηλότερη ζήτηση λόγω των μικρότερων αποθεμάτων. Η ορατότητα παραμένει χαμηλή για το υπόλοιπο του έτους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk, Vincent Clerc.
Από την μεταπανδημική «έκρηξη» στη διόρθωση
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων γνώρισε εξαιρετική άνθηση μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας Covid-19 το 2020, με τον κλάδο να καταγράφει μεγαλύτερα έσοδα μέσα σε τρία χρόνια από ό,τι τις προηγούμενες έξι δεκαετίες.
Τώρα όμως εταιρείες όπως η Maersk και η ηγέτιδα της αγοράς Mediterranean Shipping Company (MSC) προετοιμάζονται για ένα δύσκολο 2023, καθώς οι επιχειρήσεις μειώνουν τα αποθέματά τους και οι ναύλοι πέφτουν από τα υψηλά επίπεδα ρεκόρ.
Τα λειτουργικά κέρδη της Maersk μειώθηκαν κατά περισσότερο από τα δύο τρίτα στα 2,3 δισ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά ήταν πάνω από τις προσδοκίες των αναλυτών για 2 δισ. δολάρια. Τα έσοδα μειώθηκαν κατά ένα τέταρτο στα 14,2 δισ. δολάρια.
Οι εκτιμήσεις για το 2023
Η Maersk επέμεινε στις ετήσιες προβλέψεις της για λειτουργικά κέρδη ύψους 2 δισ. έως 5 δισ. δολαρίων, αλλά δήλωσε ότι το πρώτο τρίμηνο ήταν πιθανό να είναι το ισχυρότερο του έτους.
Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία αναμένει ότι η διόρθωση των αποθεμάτων θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου, και έτσι οι όγκοι θα αυξηθούν ξανά το δεύτερο εξάμηνο.
Ο όγκος των βασικών θαλάσσιων δραστηριοτήτων της Maersk μειώθηκε κατά 9,4% τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, ενώ οι ναύλοι μειώθηκαν κατά 37%.
Η Maersk δήλωσε ότι αναμένει πως η οικονομική ανάπτυξη θα είναι «συγκρατημένη» και ότι η αγορά εμπορευματοκιβωτίων πιθανότατα θα συρρικνωθεί.
«Καθώς προσαρμοζόμαστε σε ένα ριζικά αλλαγμένο επιχειρηματικό περιβάλλον, συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε τους πελάτες μας στην αντιμετώπιση των προκλήσεων της εφοδιαστικής τους αλυσίδας», δήλωσε ο Clerc. «Με ικανοποίηση διαπιστώνουμε ότι οι πελάτες εξακολουθούν να εκτιμούν τις ολοκληρωμένες λύσεις εφοδιαστικής και τη στενή συνεργασία που παρέχουμε».


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα