Αντιμέτωποι με σοβαρή συμφόρηση στα ναυπηγεία βρίσκονται εκατοντάδες πλοιοκτήτες που έχουν κλείσει παραγγελίες νεότευκτων πλοίων και επιθυμούν άμεση παράδοση από εγκαταστάσεις στην Ασία, μια κατάσταση που αναμένεται να επιδεινωθεί τους επόμενους μήνες.
Οι αναλύσεις δείχνουν ότι οι διαθέσιμες θέσεις παράδοσης έχουν σχεδόν στερέψει για το 2025 και εξαφανίζονται γρήγορα και για το 2026. Η Maersk Broker αναφέρει ότι δεν υπάρχουν πλέον διαθέσιμες θέσεις νέας κατασκευής στα ναυπηγεία για το 2025 και το μεγαλύτερο μέρος των αρχών του 2026. «Συνεπώς, δεν βλέπουμε τα ναυπηγεία να είναι πολύ ευέλικτα ως προς την τιμή ή τους όρους πληρωμής βραχυπρόθεσμα έως μεσοπρόθεσμα», ανέφερε ο ναυλομεσιτικός οίκος σε πρόσφατη έκθεση.
Ρεκόρ παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Επιπλέον, οι ιδιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και LNG, που οδήγησαν την έκρηξη των παραγγελιών των τελευταίων δύο ετών, ελάχιστα εμπόδισαν την αυξημένη τάση. Το Splash έφερε ως παράδειγμα την ταϊβανέζικη ναυτιλιακή Evergreen που εξέδωσε διαγωνισμό για 21 containerships μεθανόλης – διπλού καυσίμου χωρητικότητας 16.000 teu.
Οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων και ξηρού φορτίου χύδην που επιθυμούν να παραγγείλουν αντιμετωπίζουν μεγάλες αναμονές και υψηλές τιμές, εν μέσω μιας εποχής όπου η ικανότητα των ναυπηγείων έχει μειωθεί δραματικά, 15 χρόνια μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση.
Να αυξηθεί η χωρητικότητα
Ο Μαρκ Γουίλιαμς, ο οποίος ηγείται της εταιρείας συμβούλων Shipping Strategy του Ηνωμένου Βασιλείου, προέτρεψε τα ναυπηγεία να αυξήσουν μαζικά τη χωρητικότητα για να εξασφαλίσουν ότι η ναυτιλία εκπληρώνει τους πράσινους στόχους, όπως ορίζει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO).
«Εάν ο παγκόσμιος στόλος πρόκειται να ανταποκριθεί στις φιλοδοξίες του ΙΜΟ για τις εκπομπές ρύπων για το 2050, τότε όλα τα πλοία χρειάζονται αντικατάσταση», δήλωσε ο Γουίλιαμς σε πρόσφατο άρθρο που εξετάζει την παγκόσμια χωρητικότητα των ναυπηγείων. Περισσότερα από 3.500 πλοία ετησίως πρέπει να ναυπηγούνται ή να αλλάζουν μέσο πρόωσης, κάθε χρόνο, μέχρι το 2050, σύμφωνα με ανάλυση της Shipping Strategy. Στο αποκορύφωμά της το 2010, η παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία ήταν σε θέση να καθελκύζει 2.700 πλοία ετησίως.
«Η ικανότητα ναυπηγικής θα πρέπει να επανέλθει μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας», είπε ο Γουίλιαμς, συνεχίζοντας να προβλέπει μια άνθηση σε νέα πλοία που θα μπορούσε να διαρκέσει για δεκαετίες.
Latest News
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα
Πέφτουν οι πωλήσεις των superyachts - Αυξάνονται οι κατασχέσεις
Παρόλα αυτά, οι παραδόσεις superyacht αυξήθηκαν κατά 31% το 2023
«Αχαρτογράφητα νερά» για την αγορά δεξαμενoπλοίων
Το αδιέξοδο των συζητήσεων για την επανέναρξη των ροών πετρελαίου από το Τζεϊχάν δημιουργεί νέα δεδομένα στη Μεσόγειο