
Tην επείγουσα «επανεφεύρεση» των ναυαγοσωστικών λέμβων και των μηχανισμών εκτόξευσης τους, ζητά σε δραματικούς τόνους το Φόρουμ Ασφάλειας Πλοίων Μεταφοράς Εμπορευματοκιβωτίων (CSSF), τα μέλη του οποίου ελέγχουν περισσότερα από τα μισά πλοία σε όλο τον κόσμο.
Το επικίνδυνο έργο της εκτόξευσης σωσίβων λέμβων βρίσκεται στο προσκήνιο εδώ και πολλά χρόνια, με τα δεδομένα να υποδηλώνουν ότι οι σωσίβιες λέμβοι είναι μια εσφαλμένη ονομασία, καθώς κοστίζουν περισσότερες ζωές κατά τη διάρκεια των ασκήσεων εκπαίδευσης από ό,τι σε πραγματικές καταστάσεις διάσωσης.
«Πρέπει να επανεφεύρουμε τη σωσίβια λέμβο και τον εξοπλισμό εκτόξευσης της σε φορτηγά πλοία. Εδώ και πολύ καιρό, βλέπουμε ικανούς ναυτικούς να τραυματίζονται όταν ελευθερώνουν σωσίβιες λέμβους, παρόλο που τα πληρώματα έχουν εκπαιδευτεί και η σωσίβια λέμβος είναι σύγχρονη και πλήρως συμβατή», σχολίασε ο Aslak Ross, πρόεδρος της CSSF.
Πολύπλευρο επιμορφωτικό πρόγραμμα για τους ναυτικούς
Υπάρχει πρόβλημα
«Όλοι γνωρίζουν ότι έχουμε πρόβλημα. Οι ναυτικοί φοβούνται να ρίξουν σωσίβιες λέμβους. Ωστόσο, κανείς δεν έχει προσφέρει μια εύλογη πορεία προς τη λύση του προβλήματος για τα φορτηγά πλοία. Απαιτείται μια αλλαγή για να παρασχεθεί ένα ασφαλές περιβάλλον για τους ναυτικούς και να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη στον σωστικό εξοπλισμό».
Σε μια ανακοίνωση που εκδόθηκε σήμερα, η CSSF ενθαρρύνει τη βιομηχανία, τους νηογνώμονες, τα κράτη σημαίας και τους προμηθευτές να εξετάσουν καινοτόμες λύσεις για να αντικαταστήσουν τις τρέχουσες σωσίβιες λέμβους με μια ασφαλέστερη τεχνολογία. Εναλλακτικά σχέδια είναι ήδη διαθέσιμα για υπεράκτιες εγκαταστάσεις και για εκκένωση επιβατών σε επιβατηγά πλοία μέσω MES (Ναυτικό σύστημα εκκένωσης – Marine Evacuation System).
«Τέτοια συστήματα θα πρέπει να διατίθενται σε φορτηγά πλοία χωρίς καθυστέρηση. Έχει καθυστερήσει η καινοτομία, προκειμένου να να εξαλείψουμε τον κίνδυνο ατυχημάτων με ναυαγοσωστικές λέμβους. Χρειαζόμαστε εγκεκριμένα συστήματα που μπορούν να τοποθετηθούν σε νέα ναυπηγεία – πρέπει να προστατεύσουμε τους ναυτικούς μας», πρόσθεσε ο Ross.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες