Ηλεκτροκίνηση: Αυτοκινητόδρομο φόρτισης εν κινήσει ετοιμάζει η Σουηδία

Η πρώτη υποδομή του είδους της στον κόσμο αναμένεται να είναι έτοιμη το 2025.

Ηλεκτροκίνηση: Αυτοκινητόδρομο φόρτισης εν κινήσει ετοιμάζει η Σουηδία

Η Σουηδία ετοιμάζει έναν μοναδικό τύπο υποδομής που μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που γίνονται οι μεταφορές και η βιώσιμη κινητικότητα στο μέλλον. Ήδη ξεκίνησε την κατασκευή υποδομής φόρτισης εν κινήσει στον αυτοκινητόδρομο Ε20 ανάμεσα στις μεγάλες πόλεις της Στοκχόλμης, του Γκέτεμποργκ και του Μάλμε.

Είναι η πρώτη υποδομή του είδους της στον κόσμο και αναμένεται να είναι έτοιμη το 2025. Αν ο εν λόγω αυτοκινητόδρομος φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, τότε η χώρα θα περάσει στην επόμενη φάση με την κατασκευή 3.000 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομων με μόνιμη φόρτιση.

Tesla: Νέο σενάριο για εργοστάσιο στην Ινδία – Πώς εξελίσσονται οι διαπραγματεύσεις

Ο δρόμος δυναμικής φόρτισης θα μπορεί να χρησιμοποιείται από ηλεκτροκίνητα ΙΧ, ωστόσο κύριος σκοπός του είναι η διευκόλυνση των φορτηγών και βαρέων οχημάτων που έχουν μεγάλες ενεργειακές ανάγκες.

Η δυναμική φόρτιση

Η δυναμική φόρτιση, δηλαδή η φόρτιση που πραγματοποιείται κατά την διάρκεια της κίνησης μπορεί να κάνει τα φορτηγά και τις μεταφορές φορτίου περισσότερο ανεξάρτητα από τους στατικούς σταθμούς φόρτισης, δίνοντάς τους μεγαλύτερη ευελιξία και βελτιστοποίηση.

Ειδικοί λένε επίσης ότι αυτό μπορεί να οδηγήσει στη φθηνότερη παραγωγή τέτοιων οχημάτων, καθώς δεν θα απαιτούν τόσο μεγάλες μπαταρίες.

Αν και έχει τεθεί η προθεσμία για την ολοκλήρωση του ηλεκτροδοτημένου δρόμου, ο τρόπος με τον οποίο ο δρόμος θα φορτίζει τα οχήματα δεν έχει αποφασιστεί. Υπάρχουν τρεις επιλογές που εξετάζονται και όλες έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Μια επιλογή είναι τα εναέρια καλώδια για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας όπως λειτουργούν ορισμένα λεωφορεία και τραμ, η αγώγιμη φόρτιση που λειτουργεί τόσο για βαρέα επαγγελματικά οχήματα όσο και για ιδιωτικά αυτοκίνητα εφόσον υπάρχει ένα σύστημα αγωγιμότητας και η επαγωγική φόρτιση, όπου ειδικός εξοπλισμός βρίσκεται κάτω από την άσφαλτο.

Ερευνητές από το τεχνολογικό πανεπιστήμιο Chalmers τόνισαν ότι δεν χρειάζεται να ηλεκτροδοτηθούν όλοι οι δρόμοι στη Σουηδία αλλά μόνο το 25%.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Περισσότερα από ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο