Μια περίοδο σαρωτικών ανακατατάξεων σε διοικητικό επίπεδο στον κλάδο της βιομηχανίας τροφίμων και καταναλωτών αγαθών, στη σκιά των πληθωριστικών πιέσεων, σηματοδοτεί η αλλαγή φρουράς σε καίρια πόστα κολοσσών του κλάδου, όπως της Nestle, της Unilever κ.ά..

Τρόφιμα: Στο +9,1% ο τζίρος του λιανεμπορίου στο 4μηνο – Στροφή στην ιδιωτική ετικέτα

Οι αλλαγές

Τη σκυτάλη από τον βετεράνο CFO της Nestle Φρανσουά-Χαβιέ Ρότζερ παίρνει η μέχρι σήμερα επικεφαλής οικονομικών του Ομίλου Χρηματιστηρίου του Λονδίνου Αννα Μανζ, ενώ ο 56χρονος οικονομικός διευθυντής της Unilever Γκριμ Πίτκεθλι, o οποίος πρόκειται να συνταξιοδοτηθεί μέχρι τα τέλη του Μαΐου του 2024, θα συνεργαστεί με τον νέο CEO του πολυεθνικού ομίλου Χεν Σουμάχερ της Royal FrieslandCampina που θα πάρει τη θέση του Άλαν Τζόουπ.

Η 50χρονη Άννα Μανζ θα είναι η πρώτη γυναίκα CFO στην 157 ετών ιστορία του γίγαντα Nestle και η μόνη σε τόσο υψηλή θέση.

Ο Τρότζερ και ο Πίκετθλι ανέλαβαν τα πόστα τους ως επικεφαλής των χρηματοοικονομικών των εταιρειών τους με διαφορά κάποιων μηνών το 2015. Κατάφεραν να διπλασιάσουν όταν συμπεριέλαβαν επανεπενδυμένα μερίσματα κατά τη διάρκεια της θητείας τους.

Ο Ρότζερ, 61 ετών, έπαιξε καθοριστικό ρόλο για τη Nestle κατά τη διάρκεια μιας περιόδου εντυπωσιακής ανάπτυξης, παρά τα προβλήματα που προκάλεσε στη λειτουργία της αγοράς και της εφοδιαστικής αλυσίδας η πανδημία τα τελευταία χρόνια.

Στο ίδιο πνεύμα, άλλες εταιρείες, όπως η Reckitt Benckiser Group και η Carlsberg προσλαμβάνουν νέα ανώτερα στελέχη.

Η ευθύνη των καινούργιων

Οι αλλαγές αυτές, όπως επισημαίνει το Bloomberg, συνδέονται άμεσα με τον πληθωρισμό και τις πιέσεις που δέχεται ο κλάδος εξαιτίας της κρίσης κόστους ζωής που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές οι οποίοι εγκαταλείπουν όλο και περισσότερο τα επώνυμα brands, δίνοντας προβάδισμα στα ανώνυμα προϊόντα προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα.

Μεγάλο στοίχημα για τους νέους επικεφαλής είναι να ανακόψουν την απώλεια μεριδίων της αγοράς με όσο το δυνατό μικρότερο κόστος για τη διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας ή τη διαφήμιση, διατηρώντας ακέραια την κερδοφορία.

«Αποτελεσματική Συνεργασία»

«Είμαστε απογοητευμένοι που βλέπουμε τον Ρότζερ να αποχωρεί, καθώς στα μάτια μας έχει χτίσει μια αποτελεσματική συνεργασία με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Nestle, Μαρκ Σνάιντερ», έγραψε σε σημείωμά του αναλυτής της Jefferies. Η μετοχή υποχώρησε έως και 1,7% στις ελβετικές συναλλαγές.

Ο Ρότζερ συνέβαλε στην αποτελεσματική διαχείριση περισσότερων από 100 συμφωνιών, όπως η πώληση του κλάδου δερματολογίας της Nestle, η αγορά αδειών για την πώληση προϊόντων καφέ με την επωνυμία Starbucks και η εκποίηση μέρους του μεριδίου της εταιρείας στη L’Oreal.

Τα τελευταία χρόνια της 21 ετών θητείας του Πίτκεθλι στη Unilever είχαν περισσότερες προκλήσεις. Για να αποκρούσει μια εξαγορά από την Kraft Heinz το 2017, η εταιρεία δεσμεύτηκε να βελτιώσει το περιθώριο κέρδους, μειώνοντας επιθετικά το κόστος με επιβλαβείς συνέπειες για τα brands της εταιρείας. Στη συνέχεια, απέτυχε να ενοποιήσει την εταιρική της δομή το 2018 και πέρυσι η Unilever προέβη σε μια ανεπιτυχή προσπάθεια εξαγοράς του κλάδου καταναλωτικών προϊόντων υγείας της GSK.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή