Το λιμάνι της πόλης Τιεντζίν που βρίσκεται στα βόρεια της Κίνας κατέγραψε ετήσια αύξηση 16,9% στο εξωτερικό εμπόριο του στα 660,87 δισεκατομμύρια γιουάν (86,45 δισεκατομμύρια ευρώ) στο πρώτο τετράμηνο του 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία των τοπικών τελωνείων.
Η αύξηση αυτή κατατάσσει το αναφερόμενο λιμάνι στην πρώτη θέση μεταξύ των 10 καλύτερων λιμανιών της Κίνας, όπως ανακοίνωσαν οι τελωνειακές αρχές της πόλης.
Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Απρίλιο, το εξωτερικό εμπόριο του αναφερόμενου λιμανιού με τις χώρες-μέλη του Συνδέσμου των Κρατών της Νοτιοανατολικής Ασίας (ASEAN) καταγράφηκε στα 110,28 δισεκατομμύρια γιουάν (14,43 δισεκατομμύρια ευρώ) με ετήσια αύξηση 50,3%.
Τι μέτρα λαμβάνει η Σαγκάη για τη στήριξη των ιδιωτικών επενδύσεων
Ο δρόμος προς την ανάπτυξη
Σύμφωνα με το Εθνικό Γραφείο Στατιστικής της Κίνας, η οικονομία αναπτύχθηκε κατά 4,5% σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο του 2023. Αν και αυτό δεν ταιριάζει σχεδόν καθόλου με την ισχυρή ανάπτυξη της περιόδου πριν από την πανδημία, ξεπέρασε τις προσδοκίες της αγοράς. Και με τις σωστές πολιτικές η Κίνα μπορεί να τα πάει ακόμα καλύτερα. Υπάρχει αρκετή απαισιοδοξία για τις οικονομικές προοπτικές της Κίνας στις μέρες μας, με πολλούς να προειδοποιούν – όχι χωρίς λόγο – ότι η Κίνα έχει εισέλθει σε μια περίοδο αποπληθωρισμού. Το πρώτο τρίμηνο του 2023 ο δείκτης τιμών καταναλωτή (ΔΤΚ) της Κίνας αυξήθηκε μόνο κατά 1,3% σε ετήσια βάση – από 1,8% το προηγούμενο τρίμηνο. Πιο εντυπωσιακό είναι ότι ο δείκτης τιμών παραγωγού της Κίνας (PPI) μειώθηκε κατά 2,5% σε ετήσια βάση τον Μάρτιο – τον έκτο συνεχόμενο μήνα πτώσης. Οπως έμαθε η Κίνα όταν εφάρμοσε πακέτο στήριξης 4 τρισεκατομμυρίων CN¥ (578 δισεκατομμύρια δολάρια) κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης του 2008, οι μεγάλες δημόσιες επενδύσεις σε υποδομές μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση των χρεών της τοπικής κυβέρνησης, υπονομεύοντας τελικά τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα.
Ωστόσο, αντί να αποθαρρύνει τις κρατικές επενδύσεις σε υποδομές, αυτή η εμπειρία θα πρέπει να παρακινήσει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να συμμετάσχουν σε πιο προσεκτικό σχεδιασμό που να αποφεύγει τη δημιουργία πρόσθετων «λευκών ελεφάντων». Θα πρέπει επίσης να ωθήσει τις αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση χρηματοδοτεί τις επενδύσεις της.
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα