Η Gannett, η μεγαλύτερη αμερικανική εκδοτική εταιρεία που εκδίδει μεταξύ άλλων την εφημερίδα USA Today, μήνυσε την Τρίτη την Google για την προσπάθειά της να ελέγξει την αγορά της διαδικτυακής διαφήμισης μονοπωλώντας την σχετική τεχνολογία.

Σε μήνυση που κατατέθηκε σε ομοσπονδιακό δικαστήριο του Μανχάταν, η Gannett, η οποία διαθέτει περισσότερες από 200 ημερήσιες εφημερίδες, δήλωσε ότι ο έλεγχος της Google επί των εργαλείων για την αγορά και την πώληση διαδικτυακών διαφημίσεων αναγκάζει τους εκδότες να πωλούν περισσότερο φθηνό διαφημιστικό χώρο στην Alphabet.

Η Google μπορεί να σας χρωστάει χρήματα – Πώς μπορείτε να τα διεκδικήσετε

Η Gannett δήλωσε ότι αυτό αφήνει στην Google «υπέρογκα μονοπωλιακά κέρδη» και «δραματικά λιγότερα έσοδα» για τους εκδότες και τους αντιπάλους της στην τεχνολογία διαφημίσεων.

«Η ψηφιακή διαφήμιση είναι η αιμοδοσία της διαδικτυακής οικονομίας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Gannett, Μάικ Ριντ, σε άρθρο γνώμης που δημοσιεύθηκε στην USA Today. «Χωρίς ελεύθερο και δίκαιο ανταγωνισμό για τον ψηφιακό διαφημιστικό χώρο, οι εκδότες δεν μπορούν να επενδύσουν στις αίθουσες ειδήσεών τους».

«Βροχή» αγωγών

Η αγωγή προσθέτει στη νομική πίεση που ασκείται στην Alphabet, η οποία βρίσκεται ήδη στο στόχαστρο των ρυθμιστικών αρχών τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη.

Στις 14 Ιουνίου, η Ευρωπαϊκή Ένωση άσκησε παρόμοια αγωγή και δήλωσε ότι η Google ίσως χρειαστεί να πουλήσει μέρος της διαφημιστικής της τεχνολογίας.

Πέντε μήνες νωρίτερα, το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ άσκησε τη δική του αγωγή κατά της Google, στην οποία προσχώρησαν 17 αμερικανικές πολιτείες. Μια άλλη ομάδα πολιτειών με επικεφαλής το Τέξας υποβάλλει επίσης μήνυση.

Τα διαφημιστικά έσοδα…

Το 2022, η Google παρήγαγε 224,5 δισεκατομμύρια δολάρια διαφημιστικών εσόδων, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 80% των συνολικών εσόδων της Alphabet και αποτελώντας σημαντικό κομμάτι των συνολικών κερδών της Alphabet ύψους 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η διαφήμιση επιτρέπει στην Google να προσφέρει πολλές από τις υπηρεσίες της δωρεάν, όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, το Android και μεγάλο μέρος της πλατφόρμας βίντεο YouTube.

Τα διαφημιστικά έσοδα της Google το πρώτο τρίμηνο ήταν 54,5 δισεκατομμύρια δολάρια, σχεδόν στα ίδια επίπεδα με με ένα χρόνο νωρίτερα.

… και ο αντίποδας

Όπως και πολλοί άλλοι εκδότες εφημερίδων, η Gannett με έδρα την Βιρτζίνια παλεύει με την πτώση των διαφημιστικών εσόδων καθώς όλο και περισσότεροι Αμερικανοί, που υπολογίζεται σε 86%, λαμβάνουν ειδησεογραφική ενημέρωση μέσω διαδικτύου.

Η Gannett δήλωσε ότι η ψηφιακή διαφήμιση είναι μια επιχείρηση 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένη σχεδόν οκταπλάσια από το 2009, αλλά τα έσοδα από διαφημίσεις εφημερίδων μειώθηκαν σχεδόν κατά 70% το ίδιο διάστημα. Η κυκλοφορία εντύπων στις εφημερίδες που ανήκουν στην Gannett μειώθηκε σχεδόν 20% το 2020 και το 2021, ανακοίνωσε η εταιρεία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Γαλλία: Ο τομέας των καλλυντικών «επενδύει» στην επίσκεψη του Κινέζου προέδρου
Διεθνή |

Ο τομέας των καλλυντικών «επενδύει» στην επίσκεψη του Κινέζου προέδρου στο Παρίσι

Στόχος η ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στις γαλλικές εταιρείες από τους νέους αυστηρούς κινεζικούς κανόνες εισαγωγής που απαιτούν την ανταλλαγή τύπων και τεχνογνωσίας παραγωγής