Σε λίγες ώρες στις 20 Ιουλίου, το Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών 2023 κάνει πρεμιέρα στο νότιο ημισφαίριο της Γης, στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία και θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των ποδοσφαιρόφιλων.  Η φετινή, ένατη επίσημη διοργάνωση έχει όλα τα φόντα να γίνει η πιο… πολυσυζητημένη γυναικεία αθλητική διοργάνωση στην Ιστορία, με περισσότερα από ένα εκατομμύριο εισιτήρια να έχουν πωληθεί.

Οι πρώτες προβλέψεις δείχνουν ότι το φετινό Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών θα μπορούσε να φτάσει τα 2 δισεκατομμύρια θεατές, σχεδόν διπλάσιο από το 1,12 δισεκατομμύριο θαυμαστές που παρακολούθησαν το τουρνουά το 2019.

Άρωμα γυναίκας στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο

Οι συμμετέχουσες αθλήτριες έχουν δει ήδη ένα κύμα αυξημένου ενδιαφέροντος: στο Instagram, η Ελβετίδα σταρ Αλίσα Λέμαν είδε τον αριθμό των ακολούθων της να φτάνει τα 13,4 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 75% μέσα σε έναν χρόνο. Και αυτοί οι followers αξίζουν πραγματικά πολλά χρήματα. Σύμφωνα την Nielsen Sports, μια ανάρτηση της Λέμαν στο Instagram μεταφράζεται σε 307.000 δολάρια για έναν χορηγό.

Η Λέμαν δεν είναι κάτι ακραίο. Τα γυναικεία αθλήματα αυξάνονται σε δημοτικότητα και αξία. Ακόμα καλύτερα, αυτή η ανάπτυξη δεν εξαρτάται πλέον από εκδηλώσεις τετραετίας όπως οι Ολυμπιακοί Αγώνες ή τα Παγκόσμια Κύπελλα (αν και, όπως πιθανότατα θα αποδείξει το φετινό τουρνουά, σίγουρα βοηθούν). Οι επενδυτές, που βρίσκονται εδώ και πολύ καιρό στο περιθώριο του γυναικείου αθλητισμού, αγωνιούν να κερδίσουν χρήματα. Και όπως επισημαίνει το Bloomberg η δυναμική ανάπτυξης είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από ό,τι είναι για τα ανδρικά πρωταθλήματα. Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ, η αξία των επαγγελματικών franchises γυναικείου ποδοσφαίρου έχει αυξηθεί πάνω από 10 φορές τα τελευταία χρόνια.

Μικρή κάλυψη

Αυτό θα πρέπει να είναι ένα ευπρόσδεκτο σημάδι για περισσότερους επενδυτές, αλλά θα πρέπει να αντιμετωπίσουν ορισμένα ζητήματα. Μεταξύ άλλων δυσκολιών, τα ομαδικά αθλήματα των ανδρών έχουν καθιερωθεί ως ιδιοκτησίες μέσων ενημέρωσης και μονοπωλούν κορυφαίους χρόνους τηλεθέασης, εκεί που τα γυναικεία αθλήματα δεν μπορούν να ελπίζουν να λάβουν μερίδιο.

Το 2019, μόνο το 5,4% των τηλεοπτικών αθλητικών ειδήσεων και στιγμιότυπων αφιερώθηκε στον γυναικείο αθλητισμό. Για χρόνια, αυτά τα άτυπα μπλακ άουτ πάγωσαν τον γυναικείο αθλητισμό σε εξειδικευμένα γεγονότα.

Ωστόσο, την τελευταία μισή δεκαετία, μια σειρά παραγόντων έχει αρχίσει να μετατοπίζει αυτό το έμφυλο πεδίο. Πρώτον, μια νεότερη γενιά φιλάθλων αγκαλιάζει τον κοινωνικό ακτιβισμό που συνοδεύει τον γυναικείο αθλητισμό. «Ο γυναικείος αθλητισμός αντιπροσωπεύει εγγενώς κάτι, όπως το #MeToo, την ισότητα των φύλων», εξηγεί η Kirsten Sibbit-Johnston , αναπληρώτρια διευθύντρια στο Sports Consultancy που εδρεύει στο Λονδίνο, όπου συνεργάζεται με κατόχους αθλητικών δικαιωμάτων και επενδυτές. «Η τρέχουσα επιτυχία του γυναικείου ποδοσφαίρου στις ΗΠΑ πηγάζει από το γεγονός ότι οι παίκτες είναι τόσο μεγάλοι υποστηρικτές και αγωνίζονται για κάτι».

Δεύτερον, χάρη στην ανάπτυξη του streaming, των online highlights και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τα γυναικεία αθλήματα έχουν γίνει πιο προσιτά από ποτέ. Ένας χρήστης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που ακολούθησε τη Megan Rapinoe για την υπεράσπιση της LGBTQ μπορεί να αποφασίσει να δώσει προσοχή στις δυνατότητές της να σκοράρει και αυτόν τον μήνα .

Ακτιβισμός και αθλητισμός

Αυτό είναι καλό για την επιχείρηση του γυναικείου αθλητισμού. Το 2021, μια έρευνα διαπίστωσε ότι το 50% των οπαδών των γυναικείων αθλημάτων «συμφωνεί απόλυτα» ότι οι χορηγοί πρέπει να επιδιώξουν «να κάνουν τον κόσμο καλύτερο». Μόλις το 20% των οπαδών των ανδρικών αθλημάτων εξέφρασε το ίδιο αίσθημα. Αυτή η δέσμευση, ειδικά για την ισότητα των φύλων, οδηγεί τα δικαιώματα των μέσων ενημέρωσης και άλλες συμφωνίες. Για παράδειγμα, το 2022, οι χορηγίες για γυναικεία αθλήματα αυξήθηκαν κατά 20% από έτος σε έτος παγκοσμίως.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Βαγγέλης Μαρινάκης: «Να συνεργαστούν όλοι ώστε ο τελικός να διαφημίσει την Ελλάδα μας»
Business of Sport |

Βαγγέλης Μαρινάκης: «Να συνεργαστούν όλοι ώστε ο τελικός να διαφημίσει την Ελλάδα μας»

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης μίλησε για την πρόκριση του Ολυμπιακού στον τελικό του Conference League. Όλοι θα πρέπει να συνεργαστούν για να γίνει ένα σπουδαίο παιχνίδι που θα διαφημίσει την Ελλάδα