Δύο επιτροπές της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ ανακοίνωσαν σήμερα Παρασκευή ότι διερευνούν τη συνεργασία της Ford με την κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών CATL.

Ford: Στοχεύει στην παραγωγή 600.000 ηλεκτρικών οχημάτων τον χρόνο

Τον περασμένο Φεβρουάριο, η Ford ανακοίνωσε ότι θα δαπανήσει 3,5 δισ. δολάρια για την ανοικοδόμηση ενός εργοστασίου μπαταριών στο Μίσιγκαν χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της CATL, τη μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής μπαταριών στον κόσμο.

Ο Τζέισον Σμιθ και ο Μάικ Γκάλαχερ, Ρεπουμπλικάνοι πρόεδροι της Επιτροπής Τρόπων και Μέσων της Βουλής των Αντιπροσώπων και της Επιλεκτικής Επιτροπής για την Κίνα, σε κοινή επιστολή τους απαίτησαν από τη Ford να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με τη συμφωνία.

Προειδοποίησαν ότι αν η Ford συνεχίσει να εξαρτάται από την Κίνα για την παραγωγή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, «η εταιρεία θα εκθέσει τον εαυτό της και τους Αμερικανούς φορολογούμενους στις ορέξεις του Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος και της πολιτικής του».

Από την πλευρά της, η Ford δήλωσε ότι εξετάζει την επιστολή και θα απαντήσει. Όπως αναφέρει στην δήλωσή της «θα είναι ιδιοκτήτρια και θα διαχειρίζεται το εργοστάσιο στις ΗΠΑ, αντί να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο μπαταριών αλλού ή να εισάγει αποκλειστικά μπαταρίες LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) από την Κίνα, όπως κάνουν οι ανταγωνιστές μας».

Οι επιτροπές δήλωσαν ότι αρκετές εκατοντάδες από τις 2.500 θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο της Ford θα καλυφθούν από υπαλλήλους της CATL από την Κίνα, οι οποίοι θα είναι υπεύθυνοι για τη δημιουργία και τη συντήρηση του εξοπλισμού.

Στην επιστολή αναφέρεται ότι οι δημόσιες γνωστοποιήσεις και οι αναφορές των μέσων ενημέρωσης υποδηλώνουν ότι λίγο μετά την ανακοίνωση της σύμπραξης της Ford και της CATL, «η CATL έλαβε μέτρα για να διατηρήσει τον ουσιαστικό έλεγχο, ενώ φαινόταν να εκχωρεί το ιδιοκτησιακό της μερίδιο» σε εταιρείες που εδρεύουν στη Σιντζιάνγκ και φέρονται να συνδέονται με πρακτικές καταναγκαστικής εργασίας.

Ομάδες ανθρωπίνων δικαιωμάτων κατηγορούν το Πεκίνο για κακομεταχείριση των Ουιγούρων που κατοικούν στη Σιντζιάνγκ, όπως η μαζική καταναγκαστική εργασία σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, με την Κίνα να αρνείται τους ισχυρισμούς.

Το 2022, το Κογκρέσο ψήφισε τον νόμο περί μείωσης του πληθωρισμού ύψους 430 δισ. δολαρίων, ο οποίος στο μέλλον θα αποκλείει τις φορολογικές ελαφρύνσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εάν οποιαδήποτε εξαρτήματα μπαταρίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατασκευάστηκαν ή συναρμολογήθηκαν από «ξένη οντότητα που προκαλεί ανησυχία».

Πάντως η Ford αναμένει οδηγίες από το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ για να διασφαλίσει ότι η σύμπραξη δεν θα προσκρούσει στην απαίτηση αυτή.

«Ανησυχούμε ότι η συμφωνία θα μπορούσε απλώς να διευκολύνει τη μερική μεταφορά της τεχνολογίας μπαταριών, των πρώτων υλών και των εργαζομένων που ελέγχονται από τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας, ενώ παράλληλα θα εισπράττει φορολογικές πιστώσεις και θα διοχετεύει κεφάλαια πίσω στην CATL μέσω της συμφωνίας», αναφέρει η επιστολή.

Ο Ρεπουμπλικανός γερουσιαστής Μάρσιο Ρούμπιο κάλεσε την κυβέρνηση Μπάιντεν να διερευνήσει τη συμφωνία και εισήγαγε νομοθεσία που επιδιώκει να απαγορεύσει τις φορολογικές ελαφρύνσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παράγονται με την τεχνολογία της CATL.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή