Δύο επιτροπές της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ ανακοίνωσαν σήμερα Παρασκευή ότι διερευνούν τη συνεργασία της Ford με την κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών CATL.
Ford: Στοχεύει στην παραγωγή 600.000 ηλεκτρικών οχημάτων τον χρόνο
Τον περασμένο Φεβρουάριο, η Ford ανακοίνωσε ότι θα δαπανήσει 3,5 δισ. δολάρια για την ανοικοδόμηση ενός εργοστασίου μπαταριών στο Μίσιγκαν χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της CATL, τη μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής μπαταριών στον κόσμο.
Ο Τζέισον Σμιθ και ο Μάικ Γκάλαχερ, Ρεπουμπλικάνοι πρόεδροι της Επιτροπής Τρόπων και Μέσων της Βουλής των Αντιπροσώπων και της Επιλεκτικής Επιτροπής για την Κίνα, σε κοινή επιστολή τους απαίτησαν από τη Ford να απαντήσει σε ερωτήσεις σχετικά με τη συμφωνία.
Προειδοποίησαν ότι αν η Ford συνεχίσει να εξαρτάται από την Κίνα για την παραγωγή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, «η εταιρεία θα εκθέσει τον εαυτό της και τους Αμερικανούς φορολογούμενους στις ορέξεις του Κινεζικού Κομμουνιστικού Κόμματος και της πολιτικής του».
Από την πλευρά της, η Ford δήλωσε ότι εξετάζει την επιστολή και θα απαντήσει. Όπως αναφέρει στην δήλωσή της «θα είναι ιδιοκτήτρια και θα διαχειρίζεται το εργοστάσιο στις ΗΠΑ, αντί να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο μπαταριών αλλού ή να εισάγει αποκλειστικά μπαταρίες LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) από την Κίνα, όπως κάνουν οι ανταγωνιστές μας».
Οι επιτροπές δήλωσαν ότι αρκετές εκατοντάδες από τις 2.500 θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο της Ford θα καλυφθούν από υπαλλήλους της CATL από την Κίνα, οι οποίοι θα είναι υπεύθυνοι για τη δημιουργία και τη συντήρηση του εξοπλισμού.
Στην επιστολή αναφέρεται ότι οι δημόσιες γνωστοποιήσεις και οι αναφορές των μέσων ενημέρωσης υποδηλώνουν ότι λίγο μετά την ανακοίνωση της σύμπραξης της Ford και της CATL, «η CATL έλαβε μέτρα για να διατηρήσει τον ουσιαστικό έλεγχο, ενώ φαινόταν να εκχωρεί το ιδιοκτησιακό της μερίδιο» σε εταιρείες που εδρεύουν στη Σιντζιάνγκ και φέρονται να συνδέονται με πρακτικές καταναγκαστικής εργασίας.
Ομάδες ανθρωπίνων δικαιωμάτων κατηγορούν το Πεκίνο για κακομεταχείριση των Ουιγούρων που κατοικούν στη Σιντζιάνγκ, όπως η μαζική καταναγκαστική εργασία σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, με την Κίνα να αρνείται τους ισχυρισμούς.
Το 2022, το Κογκρέσο ψήφισε τον νόμο περί μείωσης του πληθωρισμού ύψους 430 δισ. δολαρίων, ο οποίος στο μέλλον θα αποκλείει τις φορολογικές ελαφρύνσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εάν οποιαδήποτε εξαρτήματα μπαταρίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατασκευάστηκαν ή συναρμολογήθηκαν από «ξένη οντότητα που προκαλεί ανησυχία».
Πάντως η Ford αναμένει οδηγίες από το υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ για να διασφαλίσει ότι η σύμπραξη δεν θα προσκρούσει στην απαίτηση αυτή.
«Ανησυχούμε ότι η συμφωνία θα μπορούσε απλώς να διευκολύνει τη μερική μεταφορά της τεχνολογίας μπαταριών, των πρώτων υλών και των εργαζομένων που ελέγχονται από τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας, ενώ παράλληλα θα εισπράττει φορολογικές πιστώσεις και θα διοχετεύει κεφάλαια πίσω στην CATL μέσω της συμφωνίας», αναφέρει η επιστολή.
Ο Ρεπουμπλικανός γερουσιαστής Μάρσιο Ρούμπιο κάλεσε την κυβέρνηση Μπάιντεν να διερευνήσει τη συμφωνία και εισήγαγε νομοθεσία που επιδιώκει να απαγορεύσει τις φορολογικές ελαφρύνσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παράγονται με την τεχνολογία της CATL.
Latest News
Coinbase: Εξέπληξαν ευχάριστα τα κέρδη τριμήνου
Από την αρχή του έτους η μετοχή της έχει ενισχυθεί κατά 30%
Οι ταξιτζήδες του Λονδίνου τα έβαλαν με την Uber - Διεκδικούν 250 εκατ. λίρες
Η αγωγή φέρνει και πάλι στην επιφάνεια τη μακροχρόνια μάχη μεταξύ του γίγαντα των ΗΠΑ και του κλάδου ταξί του Λονδίνου
Επιστρέφουν οι Ρώσοι που εγκατέλειψαν τον Πούτιν μετά την εισβολή στην Ουκρανία
Για ορισμένους, η Ρωσία προσφέρει τώρα καλύτερες ευκαιρίες και συνθήκες εργασίας από ό,τι πριν από τον πόλεμο
Ρινγκ.. για δύο η Σελήνη – Ίλον Μασκ vs Τζεφ Μπέζος
Η Blue Origin και η SpaceX ιδρύθηκαν και οι δύο στις αρχές του αιώνα από μεγιστάνες της τεχνολογίας
Χρυσές δουλειές από δυτικές τράπεζες στη Ρωσία
Τα ευρωπαϊκά τραπεζικά ιδρύματα θα πληρώσουν τετραπλάσιο φόρο στη Μόσχα το 2023, σε σχέση με το 2021, λόγω υψηλών κερδών, παρά τις κυρώσεις
Παγκόσμια έκρηξη μετανάστευσης - Ποιες επιπτώσεις στα κράτη υποδοχής «βλέπει» ο Economist
Οι περισσότεροι από αυτούς που επιλέγουν να μεταναστεύσουν στις μέρες μας είναι χαμηλής ειδίκευσης
Η Τουρκία βάζει τέλος στο εμπόριο με το Ισραήλ - «Έτσι συμπεριφέρεται ένας δικτάτορας», απαντά το Τελ Αβίβ
Εντονη αντίδραση του Ισραήλ στην τουρκική απόφαση
Στο 50% ρίχνει τα επιτόκια η Αργεντινή - Υποχωρούν σε μηνιαία βάση οι τιμές
Η κυβέρνηση Μιλέι παλεύει με τις αυξήσεις στις τιμές
Επιστρέφουν τα «χρυσά» μπόνους των τραπεζιτών της Goldman στο Λονδίνο
Η εταιρεία προσπαθεί να προσελκύσει ταλέντα
Κόβει τους εμπορικούς δεσμούς με το Ισραήλ, η Τουρκία
Το διμερές εμπόριο ανήλθε το 2023 σε 6,8 δισεκατομμύρια δολάρια