Αυξήθηκε σε πλοία και χωρητικότητα ο ελληνόκτητος στόλος, ενώ μειώθηκε ελαφρώς ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών, σύμφωνα με την έκθεση της Petrofin Research που δόθηκε πριν από λίγο στη δημοσιότητα. Ειδικότερα όπως σημειώνεται όλοι οι τύποι πλοίων και μεγέθους αυξήθηκαν κατά 2,8%, με τον αριθμό τους να φτάνει τα 6.409 πλοία στο τέλος του 2022 από 6.123 το 2021. Κατά συνέπεια, το μέσο μέγεθος του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε σε 72,5 χιλιάδες τόνους DWT.
Η ηλικία αυξήθηκε επίσης στα 14,1 έτη, κάτι που είχαμε να δούμε από το 2014. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έδειξαν μια προτίμηση για μεταχειρισμένο τονάζ, καθώς οι αποφάσεις για νεότευκτα πλοία δεν λαμβάνονται εύκολα ενόψει των νέων τεχνολογιών που δεν έχουν ακόμη αποφασιστεί και θα οδηγήσουν τον στόλο σε μηδενικές εκπομπές ρύπων μέχρι το 2050.
Επίσης καταγράφεται μια σχετικά μικρή αύξηση της χωρητικότητας του ελληνικού στόλου κατά 3%. Σε απόλυτους αριθμούς, ο στόλος αυξήθηκε κατά 286 μονάδες όλων των τύπων και μεγεθών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του μέσου μεγέθους του πλοίου και μια αύξηση της ηλικίας του στόλου κατά λίγο περισσότερο από ένα έτος.
Ο αριθμός των ελληνικών εταιρειών μειώθηκε σε 599, αντιστρέφοντας την αργή αύξηση των τελευταίων τριών ετών. Το 2021 υπήρχαν 607 ελληνικές εταιρείες από το χαμηλό των 588 το 2018, αλλά μειωμένες από το ιστορικό υψηλό του 1998. Η τάση για ενοποιήσεις εταιρειών συνεχίζεται.
Όσον αφορά το μέγεθος των εταιρειών, ο αριθμός των εταιρειών με 25+ πλοία συνέχισε να αυξάνεται σε 56 το 2022, από 54 το 2021, σηματοδοτώντας τον υψηλότερο αριθμό που έχει καταγραφεί ποτέ. Από άποψη χωρητικότητας είναι αυξημένες κατά 18,17 εκατ. τόνους DWT από 2021.
Οι πλοιοκτήτες άνω του 1 εκατ. τόνων, μειώθηκαν κατά 4 σε 78, έναντι 82 το 2021, 80 το 2020, 81 το 2019. Το ποσοστό τους επί του στόλου είναι επίσης ελαφρώς μειωμένο σε 78,3% έναντι 79% το 2021. Το 80% του μεριδίου των εκατομμυριούχων τόνων εξακολουθεί να αποτελεί σημαντικό εμπόδιο.
Ο αριθμός των εταιρειών που διαχειρίζονται πολύ νέους στόλους (0-9 ετών) συνεχίζει την πτωτική του τάση, και έπεσαν κάτω από τις 100 στις 99, επιστρέφοντας στα επίπεδα του 2008-2009 . Αυτό αντικατοπτρίζει τον σκεπτικισμό που κρύβεται πίσω από την παραγγελία νεότευκτων πλοίων που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της μέσης ηλικίας του στόλου.
Η αύξηση της ηλικίας που ξεκίνησε το 2018 συνεχίζεται. Η συνολική ηλικία του συνόλου του ελληνικού στόλου το 2022 ήταν 14,1, έναντι έναντι 13 το 2021 και 13,2 το 2020.
Επίσης σύμφωνα με την Petrofin μεγάλη πτώση σημειώνεται στον αριθμό των μικρότερων εταιρειών (με 1-2 πλοία) που βρίσκονται για πρώτη φορά κάτω από τις 200 και διαμορφώθηκαν στις 191 το 2022. Επίσης, σημαντική μείωση σημειώνεται στις εταιρείες 3-4 πλοίων, οι οποίες μειώνονται σε 115 το 2022 από 131 το 2021.
Οι εταιρείες με στόλο 9-15 πλοία σημείωσαν αλματώδη άνοδο σε 78 το 2022 από 66 το 2021, ενώ ο αριθμός των εταιρειών με 16-24 πλοία καθώς και ο αριθμός των εταιρειών 5-8 πλοίων είναι σταθερός.
Οι εταιρείες με στόλο 25+ πλοίων συνέχισαν την άνοδό τους το 2022 σε 56 έναντι 54 το 2021. Και πάλι, ο υψηλότερος αριθμός από 1998
Latest News
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα