
λλες πέντε θέσεις έχασε στον παγκόσμιο ανταγωνισμό το λιμάνι του Πειραιά που ελέγχεται από την Cosco, στη διάρκεια του 2022 σύμφωνα με τα στοιχεία της έκδοσης «One Hundred Ports 2023» των Lloyd’s List. Πιο συγκεκριμένα το 2022 το λιμάνι του Πειραιά βρέθηκε στην 38η θέση από την 33η θέση ένα χρόνο πριν και την 28η το 2020, Η συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων υπολογίζεται από την ειδική έκδοση στα 5.000.948 teu, μειωμένα κατά 5,9% σε σύγκριση με τα 5.311.775 teu του 2021. Ο αριθμός διακινούμενων containers μειώνεται για τρίτο συνεχές έτος, αλλά υπάρχουν ενδείξεις ότι στις αρχές του 2023 αρχίζει να ανακτάται το χαμένο έδαφος αναφέρουν οι Lloyd’s List.
Τα 100 μεγαλύτερα λιμάνια πέτυχαν συνδυασμένη αύξηση του όγκου κατά 1,5% το 2022, με τις συνολική διακίνηση containers να φτάνει τα 685,8 εκατ. teu.
Πειραιάς: Ξεπέρασε τη Βαλένθια στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα δέκα πρώτα λιμάνια τα επτά είναι κινεζικά, με την Σανγκάη να βρίσκεται στην πρώτη θέση η Σιγκαπούρη στη δεύτερη, το Μπουσάν στην έβδομη ενώ το πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι είναι το Ρότερνταμ που βρίσκεται στην δέκατη θέση
Η μετά την πανδημία άνθιση που βοήθησε τον κλάδο των λιμανιών εμπορευματοκιβωτίων να ανακτήσει τις απώλειες φορτίων που προκάλεσε η πανδημία άρχισε να εξασθενεί το 2022, σημειώνουν οι Lloyd’s List.
Για τα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, αυτό σήμαινε επιστροφή στις ημέρες της μέτριας αύξησης της ζήτησης μια τάση που είχε γίνει σταθερό στοιχείο για τον κλάδο πριν από το Covid.
Η ισχυρή εμφάνιση της Κίνας και οι ανθεκτικές οικονομίες της Μέσης Ανατολής συνέβαλαν στο αντισταθμιστεί η έλλειψη ζήτησης από το μετα-πανδημικό hangover που έγινε πιο αισθητό στην Ευρώπη και σε ολόκληρη την Αμερική.
Το πλεονέκτημα μιας πιο μέτριας εικόνας της ζήτησης ήταν ότι έδωσε στα λιμάνια – και στη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων γενικότερα – την πολυπόθητη ανάπαυλα από τη χρόνια συμφόρηση που είχε πνίξει τις αλυσίδες εφοδιασμού καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021, σημειώνουν οι Lloyd’s List
Ωστόσο μετά το πέρας της πανδημίας νέο σοκ ήταν η πολεμική σύρραξη στην Ουκρανία που πυροδότησες τις πληθωριστικές πιέσεις με αρνητική επίπτωση στη ζήτηση


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)