Η επίσπευση των διαδικασιών ανάπτυξης της e-Εθνικής Ενιαίας Πλατφόρμας Λιμενικής Κοινότητας από τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Ηλεκτρονικής διακυβέρνησης αποτέλεσε το επίκεντρο της συζήτησης της συνεδρίασης του Δ.Σ. του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, στην οποία παραβρέθηκαν, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο πρόεδρος του Ν.Ε.Ε., Γιώργος Πατέρας και οι εκπρόσωποι της προέδρου της +ΕΝΩΣΙΣ και ΕΕΕ, κας Μελίνας Τραυλού, Χρήστος Μπούσιος και Αικατερίνη Πέππα, αντίστοιχα.
Στήριξη
Στο πλαίσιο της συνεδρίασης, κατά την οποία ανακηρύχθηκε επίτιμο μέλος του Επιμελητηρίου ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης για τη συμβολή του στην στήριξη του ναυτιλιακού, και όχι μόνο, επιχειρείν, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης, και ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Πατέρας, επέδωσαν από μία επιταγή στους εκπροσώπους της ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ και Ε.Ε.Ε., σημειώνοντας ότι τα Επιμελητήρια, ευθύς εξ αρχής, υποστήριξαν έμπρακτα τη δημιουργία της Εθνικής Ενιαίας Πλατφόρμας Λιμενικής Κοινότητας. Και, μάλιστα, υπό τον έλεγχο αυτής από το Υ.Ν.Ν.Π., για την αποφυγή μεμονωμένων παρεμβάσεων στο λιμάνι του Πειραιά, στις οποίες είχαν εναντιωθεί οι παραγωγικές τάξεις του Πειραϊκού χώρου.
Με αφορμή αυτό, ο κ. Κορκίδης, τόνισε χαρακτηριστικά ότι το Ε.Β.Ε.Π. υποστηρίζει την ανοικτή πρόσβαση στην παροχή υπηρεσιών, σε όλες τις κατευθύνσεις, από τις επιχειρήσεις μέλη του, απορρίπτοντας φιλοσοφίες αποκλεισμού τους από οποιεσδήποτε δράσεις σχετίζονται με το λιμάνι, αλλά και τις ναυπηγικές – ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες. Ο πρόεδρος του Ν.Ε.Ε., Γιώργος Πατέρας, αναφέρθηκε στην από κοινού προσπάθεια της Ε.Ε.Ε., του Ν.Ε.Ε. και του Ε.Β.Ε.Π. για την ανάπτυξη της ψηφιακής λιμενικής πλατφόρμας.
ΕΒΕΠ: Η αναγέννηση των Ελληνικών Ναυπηγείων παίρνει σάρκα και οστά
Με την ευκαιρία της συζήτησης για την πλατφόρμα, ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. ενημέρωσε τον Υπουργό για τη σύσταση της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων και την έγκριση του καταστατικού από το Ειρηνοδικείο Πειραιά, καθώς και για τον σκοπό αυτής, παρουσία του Προέδρου και Δ/ντος Συμβούλου του ομίλου ΟΝΕΧ ΑΕ, κ. Πάνου Ξενοκώστα.
Θεμιτός ανταγωνισμός
Είμαστε και θα είμαστε υπέρ του ελεύθερου και θεμιτού ανταγωνισμού, είπε ο κ. Κορκίδης, καλώντας τον υπουργό Ν.Ν.Π. να προασπίσει την ελεύθερη πρόσβαση όλων των επιχειρήσεων. Τέλος, αναφορικά με την πλατφόρμα, σημείωσε ότι αυτή, με τη λειτουργία της, εκτός των άλλων, θα ελαχιστοποιήσει και τις γραφειοκρατικές και άλλες χρονοβόρες διαδικασίες στη διεκπεραίωση λιμενικών λειτουργιών και, κυρίως, την προστασία των δεδομένων των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων σε όλη τη χώρα.
Από την πλευρά του, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, αναφέρθηκε στην ιδιαιτερότητα του Υπουργείου να συγκεντρώνει υπό την ομπρέλα του πλειάδα δραστηριοτήτων, γεγονός μοναδικό για τα ευρωπαϊκά δεδομένα.
Στόχος
Στόχος μας, είπε, είναι να πολλαπλασιάσουμε τα οφέλη που έχει το ΑΕΠ από τις θαλάσσιες δραστηριότητες, άρα και να αναπτύξουμε τις θαλάσσιες δραστηριότητες, ώστε να αυξηθεί το παραγόμενο εισόδημα και να προστεθεί στο ποσοστό του ΑΕΠ. Ήταν, άλλωστε, ένας από τους στόχους που περιγράφονται, μεταξύ άλλων, στον γνωστό «μπλε φάκελο». Το προσεχές διάστημα, είπε ο κύριος Βαρβιτσιώτης, σε συνεργασία με το ΝΕΕ, αλλά και τους επιμελητηριακούς φορείς και την ΤτΕ, θα επιχειρηθεί μια πιο ξεκάθαρη αποτύπωση της συμβολής στο ΑΕΠ όλων των δραστηριοτήτων, που σχετίζονται με τις θαλάσσιες δραστηριότητες.
Στο σημείο αυτό ο Υπουργός εξήρε τον ρόλο της ναυτιλίας στην οικονομία της χώρας και στο ΑΕΠ λέγοντας ότι, το 2022 εισέρρευσαν 24 δις, που, ουσιαστικά, αντικατοπτρίζουν το 10% του ΑΕΠ, γεγονός αξιοσημείωτο. Οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις επέδειξαν αντοχή στην κρίση, υπενθυμίζοντας ότι, προ 10ετίας και πάλι, από τη θέση του Υπουργού Ναυτιλίας, έλεγε ότι η διέξοδος απ’ αυτή, θα ήταν η στροφή προς τη θάλασσα. Κάναμε ενέργειες και υπήρξαν ορατά αποτελέσματα, όπως, επί παραδείγματι, η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, χάρη στην οποία το λιμάνι αύξησε τα μεγέθη και την κίνησή του. Θα προχωρήσουμε, πρόσθεσε ο κύριος Βαρβιτσιώτης, σε συνδυασμένες κινήσεις, ώστε να αξιοποιήσουμε, στο μέγιστο δυνατό, τις δυνάμεις που σχετίζονται με τις θαλάσσιες δραστηριότητες, σημειώνοντας τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν, ώστε ο Πειραιάς να αναπτυχθεί περαιτέρω.
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα