Στην τελική ευθεία βρίσκεται το σχέδιο της κυβέρνησης για την πλήρη κι ενεργή διαχείριση των δασών.
Οι φετινές καταστροφικές πυρκαγιές ανέδειξαν την αναγκαιότητα της εξεύρεσης πιο έξυπνων και βιώσιμων λύσεων από την συνηθισμένη και καθιερωμένη συνταγή των περισσότερων προσλήψεων στην πυροσβεστική υπηρεσία και την αγορά κι άλλων εναέριων και επίγειων μέσων δασοπυρόσβεσης.
Σκυκαλάκης: Συμμετοχή ιδιωτών στη διαχείριση των δασών
Την πολιτική ευθύνη για την εκπόνηση ενός σχεδίου που θα κινείται παράλληλα με τη στρατηγική της πρόληψης έχει αναλάβει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Θεόδωρος Σκυλακάκης.
Η βιομάζα
Ο κ. Σκυλακάκης επανήλθε σήμερα στο θέμα και με δηλώσεις του στον ΑΝΤ1 τόνισε ότι «δεν υπάρχει σήμερα πλήρης διαχείριση της δασικής βιομάζας στη βάση των μελετών που υπάρχουν».
Ο υπουργός μιλώντας και σε διεθνή μέσα ενημέρωσης πριν από περίπου 15 ημέρες επισήμανε ότι τα δάση στην Ελλάδα και τη Μεσόγειο έχουν συγκεντρώσει για δεκαετίες βιομάζα, καύσιμη ύλη, η οποία οποία υπό συνθήκες καύσωνα και σε συνδυασμό με την εκδήλωση μία φωτιά πυροδοτούν τις υπερ-πυρκαγιές (mega fires).
Άρα κατά τον ίδιο για να σωθούν τα δάση θα πρέπει να καθαριστούν αλλά με μία οργανωμένη και ενεργή διαχείριση.
Στις δηλώσεις του στον ΑΝΤ1 ο κ. Σκυλακάκης σημείωσε ότι «θα πρέπει να βοηθήσουμε αυτή τη δραστηριότητα, της απομάκρυνσης μέρους της βιομάζας από τα δάση. Τη δραστηριότητα αυτήν την ασκούν οι δασικοί συνεταιρισμοί αλλά μπορεί να αναπτυχθεί και μία νέα οικονομική δραστηριότητα από τον ιδιωτικό τομέα. Μέρος της βιομάζας που θα βγαίνει από τα δάση θα αξιοποιείται στη συνέχεια για προϊόντα ξύλου, βιοκαύσιμα και άλλες χρήσεις».
Οι επιδοτήσεις
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, το σχέδιο που ετοιμάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και θα είναι σε θέση να παρουσιάσει στις αρχές του φθινοπώρου προβλέπει την παροχή κινήτρων.
Δηλαδή τη χορήγηση επιδοτήσεων σε δασικούς συνεταιρισμούς και εταιρείες για τον καθαρισμό των δασών.
Πιστοποίηση και αυστηρές προϋποθέσεις
Αλλά αυτό θα γίνεται με αυστηρές προϋποθέσεις. Όπως αναφέρουν αξιωματούχοι του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας οι επιχορηγήσεις θα δίνονται για πιστοποιημένη βιομάζα. Με πιο απλά λόγια αυτοί που αναλαμβάνουν να καθαρίζουν τα δάση και να απομακρύνουν την καύσιμη ύλη θα πρέπει πιστοποιημένα να παραδίδουν τις ποσότητες για άλλη χρήση: «Και όχι αυτή να φεύγει για την Αλβανία ή τη Βουλγαρία…», όπως τονίζουν στον ΟΤ οι ίδιοι αξιωματούχοι.
Άρα το σύστημα πιστοποίησης για τη χορήγηση της επιδότησης θα περιλαμβάνει και τους απολήπτες της βιομάζας που φεύγει από τα δάση.
Τη δραστηριότητα αυτή συνήθως ασκούν δασικοί συνεταιρισμοί, οι οποίοι υπάρχουν και ασχολούνται με τον καθαρισμό των δασών που βρίσκονται στη Βόρεια Ελλάδα.
Αυτοί οι δασικοί συνεταιρισμοί για να επιχορηγηθούν δεν θα αρκεί μόνο η πιστοποίηση της δραστηριότητας τους και της παράδοσης της βιομάζας σε επιχειρήσεις που θα αξιοποιούν την ύλη για την παραγωγή άλλων προϊόντων θα πρέπει να αναλαμβάνουν και τον καθαρισμό δασών στη Νότια Ελλάδα. Το όφελος τους θα είναι η αποκόμιση περισσότερων εσόδων από την πώληση μεγαλύτερων ποσοτήτων βιομάζας στην αγορά.
Αντιπλημμυρικά έργα
Ο κ. Σκυλακάκης τόνισε πως το προαναφερόμενο σχέδιο θα παρουσιαστεί στις αρχές του Φθινοπώρου.
Με τις δηλώσεις του στον ΑΝΤ1 υπογράμμισε επίσης πως αυτό που προέχει τώρα είναι η υλοποίηση των αντιπλημμυρικών έργων στις δασικές περιοχές που κάηκαν. Κι έπειτα οι αναδασώσεις με τη βοήθεια του ιδιωτικού τομέα.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος