Η ιταλική κυβέρνηση εξασφάλισε κάποια συνεργασία από τις ενώσεις παραγωγών στη μάχη της ενάντια στην αύξηση των τιμών, με ένα μέτρο παρόμοιο με το ελληνικό «Καλάθι του νοικοκυριού». Εντούτοις, όπως αναφέρει στο δημοσίευμά του το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, η τελευταία λέξη για τις δεσμευτικές δεσμεύσεις παραμένει στα χέρια μεμονωμένων εταιρειών.

Μελόνι: Πώς θα διαχειριστεί τη χρυσή ευκαιρία των 200 δισ. ευρώ του ιταλικού Σχεδίου Ανάκαμψης; [γράφημα]

Ο υψηλός πληθωρισμός παραμένει ένα μείζον πρόβλημα για την κυβέρνηση της πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι, η οποία έχει έρθει σε συμφωνία με αλυσίδες σούπερ μάρκετ και μικρές επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου, προκειμένου να περιορίσουν τις τιμές των βασικών αγαθών από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο.

Στην ευχέρεια των επιχειρήσεων

Οι ενώσεις των καταναλωτικών αγαθών οι οποίες εκπροσωπούν, μεταξύ άλλων, την παραγωγό ζυμαρικών Barilla, τον όμιλο γαλακτοκομικών Granarolo και την εταιρεία γλυκισμάτων Ferrero, με δήλωσή τους αναφέρουν ότι θα ζητήσουν από τις εταιρείες-μέλη να αξιολογήσουν σε ατομική βάση εάν θα συμμετάσχουν στην εκστρατεία της Ρώμης.

«Είμαι πολύ ικανοποιημένος», δήλωσε ο υπουργός Βιομηχανίας Αντόλφο Ούρσο σε δημοσιογράφους μετά από συνάντηση με τις ενώσεις παραγωγών Centromarca, Federalimentare, Ibc e Unione Italiana Food.

Πηγές προσκείμενες στα σχέδια της κυβέρνησης αναφέρουν ότι η Ρώμη καταβάλει υπέρμετρες προσπάθειες για να επιτύχει συμφωνία με τις ενώσεις.

Τον Σεπτέμβριο, η Γαλλία ανακοίνωσε μια παρόμοια πρωτοβουλία για τον περιορισμό του πληθωρισμού και ξεχώρισε τις Unilever, Nestle και PepsiCo ως μεταξύ των εταιρειών που δεν «συνεργάζονται».

Τον περασμένο Ιούνιο, ερευνητές από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) έγραψαν ότι τα αυξανόμενα εταιρικά κέρδη αντιπροσώπευαν σχεδόν το ήμισυ της αύξησης του πληθωρισμού στην Ευρώπη τα τελευταία δύο χρόνια.

Συμφωνία επί της αρχής

Οι εκπρόσωποι των παραγωγών στην Ιταλία, συμφώνησαν στην επιστολή προθέσεων της κυβέρνησης, λέγοντας ότι θα παράσχουν στα μέλη εκτενείς πληροφορίες σχετικά με οποιαδήποτε πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την καταπολέμηση του πληθωρισμού.

«Οι εταιρείες που, σε ατομική βάση, δέχονται να προωθήσουν τέτοιες πρωτοβουλίες, θα καταθέσουν προτάσεις στους μεγάλους λιανοπωλητές», προσθέτουν οι ενώσεις στην ανακοίνωσή τους.

Τι προβλέπει το μέτρο

Στο πλαίσιο του μέτρου που προτείνεται από την κυβέρνηση, οι διανομείς θα πρέπει να ορίσουν ένα καλάθι βασικών και μη ειδών διατροφής, για τα οποία θα ισχύουν μειωμένες τιμές, με τα είδη πρώτης ανάγκης να περιλαμβάνουν επίσης τα προϊόντα παιδικής και προσωπικής φροντίδας.

Τα καταστήματα που θα συμμετάσχουν στην εκστρατεία θα φέρουν αυτοκόλλητα στο πράσινο, άσπρο και κόκκινο της ιταλικής σημαίας με γραμμένο το «αντιπληθωριστικό τρίμηνο», μια αναφορά στους τελευταίους τρεις μήνες του έτους.

Οι ενώσεις των διανομέων θα ενημερώσουν την κυβέρνηση έως τις 23 Σεπτεμβρίου ποια μέλη έχουν συμφωνήσει να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Γαλλία: Ο τομέας των καλλυντικών «επενδύει» στην επίσκεψη του Κινέζου προέδρου
Διεθνή |

Ο τομέας των καλλυντικών «επενδύει» στην επίσκεψη του Κινέζου προέδρου στο Παρίσι

Στόχος η ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων στις γαλλικές εταιρείες από τους νέους αυστηρούς κινεζικούς κανόνες εισαγωγής που απαιτούν την ανταλλαγή τύπων και τεχνογνωσίας παραγωγής