
Μια θέση ψηλότερα ανέβηκε η Αθήνα στη διεθνή κατάταξη των μεγαλύτερων ναυτιλιακών κέντρων του πλανήτη. Χάρη στη ναυτιλία η Αθήνα βρίσκεται στην όγδοη θέση για το 2023, από την ένατη ένα χρόνο πριν, της σχετικής κατάταξης της έρευνας Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index (ISCDI).
Η έκθεση, που δημοσιεύεται από κοινού από το κινεζικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua και τον παγκόσμιο πάροχο ναυτιλιακών δεδομένων Baltic Exchange, αξιολόγησε 43 συνολικά ναυτιλιακές τοποθεσίες του κόσμου με σύνθετα κριτήρια όπως η διακίνηση φορτίων και οι δυνατότητες των λιμανιών (μέγεθος, βύθισμα, υποδομές, κλ.π) τον αριθμό των ναυτιλιακών επιχειρήσεων (πλοιοκτησία, διαχειρίστριες εταιρείες, κ.λ.π.) που δραστηριοποιούνται η έχουν έδρα την τοποθεσία, το μέγεθος της «παραναυτιλιακής» δραστηριότητας (ναυλομεσιτεία, ασφαλιστική αγορά, κ.λ.π.) το ευρύτερο επιχειρηματικό περιβάλλον κ.λ.π.
Ναυτιλία: Ένα εργαλείο – «πυξίδα» για ναυτιλιακές εταιρείες και επενδυτές από το EN.I.R.I.S.S.T
Ο δείκτης ISCDI κατατάσσει τη Σιγκαπούρη ως το κορυφαίο ναυτιλιακό κέντρο παγκοσμίως, ακολουθούμενη από το Λονδίνο και τη Σαγκάη. Η νησιωτική χώρα συγκέντρωσε 95,32 βαθμούς, (λόγω της στρατηγικής θέσης, του λιμανιού της και των υπηρεσιών που προσφέρει) ενώ η ατμομηχανή των υπηρεσιών ναυτιλιακής υποστήριξης (ασφαλίσεις, νομικές υπηρεσίες, χρηματοοικονομικές) συγκέντρωσε 83,35 βαθμούς και η πανίσχυρη λιμενική πόλη της Σαγκάης(το μεγαλύτερο λιμάνι στον πλανήτη) καταλαμβάνει την τρίτη θέση με 81,58 βαθμούς.
Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν το Χονγκ Κονγκ, το Ντουμπάι, το Ρότερνταμ και το Αμβούργο καταλαμβάνουν την τέταρτη, πέμπτη, έκτη και έβδομη θέση, αντίστοιχα.
Το λιμάνι Νέας Υόρκης/Νιου Τζέρσεϊ υποχώρησε κατά δύο θέσεις από την όγδοη θέση πέρυσι, στη 10η θέση φέτος, ενώ η Αθήνα/Πειραιάς ανέβηκε κατά μία θέση από την ένατη στην όγδοη. Μια σχετική νεοεισερχόμενη στον Δείκτη περιοχή, η Ningbo-Zhoushan, βρίσκεται στην ένατη θέση.
Πλην της Αθήνας όλες οι άλλες περιοχές λιμάνια βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα λόγω κυρίως της μεγάλης συμμετοχής τους ως λιμάνια στη διακίνηση των παγκόσμιων φορτίων αλλά και των υπηρεσιών (ασφαλιστικών, νομικών κ.λ.π.) που παρέχουν στην εφοδιαστική αλυσίδα. Η Αθήνα φιγουράρει μέσα στα δέκα μεγαλύτερα ναυτιλιακά κέντρα λόγω κυρίως του γεγονότος ότι είναι έδρα του μεγαλύτερου εμπορικού στόλου στον κόσμο.
Οι Έλληνες ξέρουν ένα ή δύο πράγματα για τη ναυτιλία. Ως το μεγαλύτερο εφοπλιστικό έθνος στον κόσμο, η ναυτιλία είναι κατοχυρωμένη στον πολιτισμό τους και σύµφωνα µε έκθεση της Deloitte για το 2020, αντιπροσωπεύει περίπου το 6,6% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ) της χώρας. Πάνω από 1.000 ναυτιλιακά γραφεία έχουν την έδρα τους στην Αθήνα και την ευρύτερη περιοχή της Αττικής. Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί ζωτικό στοιχείο για τη διευκόλυνση του παγκόσμιου εμπορίου, γράφει η έρευνα..
ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες