Άμεσα θα ξεκινήσει η έρευνα της Εισαγγελίας Πρωτοδικών για τη στατικότητα του ΟΑΚΑ, με την έκθεση για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το στέγαστρο Καλατράβα να προκαλεί πλήθος ερωτημάτων που μέχρι τώρα μένουν αναπάντητα μετά το αιφνιδιαστική ανακοίνωση επ’ αόριστον κλεισίματος.
ΟΑΚΑ: Κρίσιμα ερωτήματα μετά το λουκέτο – Πότε ξεκίνησε το πρόβλημα
Την ίδια ώρα, το Τεχνικό Επιμελητήριο ανέλαβε δεύτερη μελέτη, ενώ ο εισαγγελέας Νικόλαος Μαργαρίτης θα ερευνήσει, έπειτα από την παραγγελία του προϊστάμενου της εισαγγελίας πρωτοδικών Αθηνών, Αντώνη Ελευθεριάνου, σε βάθος πενταετίας το θέμα της συντήρησης των εγκαταστάσεων με διερευνώμενα αδικήματα, μεταξύ άλλων, έκθεση σε κίνδυνο και παραβίαση κανόνων οικοδομικής ασφάλειας.
Τι θα διερευνηθεί
Τα κρίσιμα σημεία της έρευνας είναι:
- ποιες ήταν οι εισηγήσεις του κατασκευαστή για τη συντήρηση κι αν τηρήθηκαν
- αν υπήρχαν εισηγήσεις άλλων οργάνων για περιοδική συντήρηση κι αν ναι σε ποιους είχαν υποβληθεί και ποια ήταν η κατάληξή τους
- γιατί έγινε η μελέτη που έδειξε τώρα το πρόβλημα στατικότητας και με ποια αφορμή ξεκίνησε αυτή
Η κυβέρνηση διαβεβαίωσε ότι θα γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για να αντιμετωπιστούν το ταχύτερο τα προβλήματα, με τον πρωθυπουργό, Κυρ. Μητσοτάκη, να σημειώνει πως «είχε αφεθεί στην τύχη του για δύο δεκαετίες, και αυτό ακριβώς αλλάζουμε».
Ήδη από τα ξημερώματα του Σαββάτου ήταν σε εξέλιξη η διαδικασία μεταφοράς αθλητικού υλικού αλλά και εγκαταστάσεων, ενώ από το βράδυ της Παρασκευής ξεκίνησε και η εκκένωση των δύο σταδίων, όπου εκεί υπήρχαν πάνω από 1.000 αθλητές του μπριτζ που συμμετείχαν σε πανελλήνιους αγώνες και απομακρύνθηκαν άμεσα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΟΤ, τα στέγαστρα του Καλατράβα όταν το 2004 κατασκευάστηκαν δεν είχαν οικοδομική άδεια ενώ από τότε δεν είχε γίνει συντήρηση. Το 2013 με νόμο εκδόθηκε η άδεια και έκτοτε έγιναν άλλες δύο προσπάθειες ώστε να γίνουν διεθνείς διαγωνισμοί για να βρεθεί ανάδοχος για τη συντήρησή τους, χωρίς ωστόσο αυτοί οι διαγωνισμοί να ολοκληρωθούν ποτέ.
Βρούτσης: Δεν είναι λουκέτο
Δεν πρόκειται για λουκέτο στο ΟΑΚΑ, αλλά για προσωρινή αναστολή της λειτουργίας του, τόνισε ο αναπληρωτής υφυπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης μιλώντας στην ΕΡΤ, αναφερόμενος στο θέμα που έχει προκύψει με τη στατικότητα των στεγάστρων Καλατράβα. Ακόμα έκανε γνωστό ότι ήδη έχει μεταφερθεί στο ΤΕΕ όλη η μελέτη για να δουν εκ νέου αναλυτικά τα επίμαχα σημεία της.
«Εγώ κατανοώ και ήδη λειτουργούμε εδώ στο υπουργείο σε συνεργασία με όλους τους αθλητικούς φορείς για την οργανωτική ταλαιπωρία που θα υποστούν και είμαστε σε συνεχή επαφή μαζί τους. ‘Ήδη σήμερα έχουμε μεταφέρει στο Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδας που είναι ο θεσμικός και τεχνικός σύμβουλος της κάθε κυβέρνησης όλη τη μελέτη έτσι ώστε να δούμε εκ νέου αναλυτικά με επιστήμονες του Πολυτεχνείου διαμέσου του Τεχνικού Επιμελητηρίου τα επίμαχα σημεία της μελέτης που πράγματι όταν προχθές ήρθε στα χέρια μου έδειχναν μη επαρκή στατικότητα στο ΟΑΚΑ και το ποδηλατοδρόμιο» σημείωσε ο κ. Βρούτσης.
Επισήμανε μεταξύ άλλων ότι ό,τι κι αν χρειαστεί το ΟΑΚΑ θα ξαναλειτουργήσει ενώ έκανε λόγο για ένα εμβληματικό στάδιο και υπογράμμισε ότι «θα επαναλειτουργήσει με απόλυτα ασφαλή τρόπο».
Για τον χρόνο επαναλειτουργίας εξήγησε ότι αυτό δεν μπορεί να το απαντήσει κανείς και πρόσθεσε «Αυτό όμως που μπορούμε να πούμε είναι ότι ό,τι κι αν χρειαστεί το ΟΑΚΑ θα επαναλειτουργήσει. Θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια. Είναι το εμβληματικό στάδιο της χώρας μας, είναι η καρδιά του αθλητισμού, θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, θα βάλουμε όλα τα δυνατά μας για να επαναλειτουργήσει το συντομότερο δυνατόν με μία προϋπόθεση: θα επαναλειτουργήσει με απόλυτα ασφαλή τρόπο».
«Η μελέτη είναι αρκετά μεγάλη. Εμπεριέχονται στοιχεία τα οποία δεν θέλω να αναπτύξω γιατί δεν ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή τον κόσμο ιδιαίτερα. Σε κάθε περίπτωση όμως αυτό που ενδιαφέρει τον κόσμο είναι η αντίδραση της κυβέρνησης που με υπεύθυνο τρόπο, ακαριαία, λειτούργησε υπέρ των φιλάθλων, των αθλητών και του αθλητικού κόσμου γενικότερα. Αυτό έχει σημασία, όλα τα υπόλοιπα είναι ζήτημα επαναξιολόγησης της μελέτης από το ΤΕΕ» είπε στη συνέχεια.
Για το γιατί δεν έγιναν έλεγχοι από τότε που υπήρξε βίντεο που έδειχνε την ταλάντωση των κερκίδων στο ΟΑΚΑ απάντησε ότι «η ταλάντωση του γηπέδου δεν έχει σχέση με τα στέγαστρα Καλατράβα. Καμία σχέση. Είναι ταλάντωση που διαπιστώθηκε το 2017 σε έναν αγώνα που έγινε μέσα στο ΟΑΚΑ. Έγινε μελέτη τότε για τη στατικότητα του σταδίου και βρέθηκε ότι το στάδιο είναι επαρκές όσον αφορά τη στατικότητά του. Άρα το θέμα που διακινείται αυτή τη στιγμή στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και στα social media είναι εκτός θέματος».
Επιπλέον ανέφερε ότι «εγώ δεν μπορώ να κάνω ανάλυση για το παρελθόν, ιστορικά θα σας πω μόνο ότι η κυβέρνηση Σαμαρά διαμέσου του προκατόχου μου Γιάννη Ανδριανού πράγματι διασφάλισε 8 εκατομμύρια ευρώ για να γίνει η συγκεκριμένη μελέτη. Η συγκεκριμένη μελέτη δεν έγινε γιατί άλλαξε η κυβέρνηση. Όσον αφορά αυτή την κυβέρνηση πρέπει να σας πω ότι είναι η πρώτη κυβέρνηση στα 20 χρόνια, ο ίδιος ο πρωθυπουργός, ο οποίος πήρε την απόφαση και διέθεσε 57 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για την πλήρη αναβάθμιση όλου του ΟΑΚΑ, περίμετρο, φωτισμούς, ενεργειακή αναβάθμιση και φυσικά και τα στέγαστρα. Αξιολόγηση των στεγάστρων όσον αφορά τη στατική επάρκεια. Άρα λοιπόν καθώς τρέχουν αυτές οι μελέτες και τα 57 εκατομμύρια για τον αθλητισμό της χώρας μέσα στον εμβληματικό χώρο του ΟΑΚΑ μία μελέτη από αυτές που πήρε η ανάδοχη εταιρεία, κοινοπραξία, έβγαλε τα αποτελέσματα μόλις προχθές. Άρα η αντίδραση από προχθές μέχρι χθες το βράδυ που κλείσαμε το ΟΑΚΑ ήταν άμεση βάζοντας και δείχνοντας ότι για μας δεν υπάρχει τίποτε άλλο από το υπέρτατο αγαθό της ασφάλειας των αθλητών, των θεατών και των φιλάθλων».
«Το κομμάτι της αναβάθμισης των υπολοίπων τμημάτων θα συνεχιστεί. Όσον αφορά το συγκεκριμένο κομμάτι για τα δυο αυτά στάδια, το ποδηλατοδρόμιο και το κεντρικό στάδιο, εκεί θα περιμένουμε τη μελέτη που θα γίνει από το ΤΕΕ. Μετά τα αποτελέσματα αυτά θα επαναξιολογήσουμε τη θέση μας. Τα χρήματα όμως δε φεύγουν, θα μείνουν εδώ» τόνισε.
Latest News
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα