Την μοναδική ελληνική γραφειοκρατική τρέλα και τη διακυβερνητική αδιαφορία της περιόδου 2004 – 2019 συνοψίζει η υπόθεση των στεγάστρων Καλατράβα του Κεντρικού Σταδίου του ΟΑΚΑ και του ποδηλατοδρομίου.
Κι ενώ έχει προκληθεί εισαγγελική παρέμβαση, από χθες συμβαίνει το μοναδικό απίστευτο στην μεταπολιτευτική ιστορία, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης που επί των ημερών του στην κυβέρνηση δεν διενήργησε ούτε έναν έλεγχο στις εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ να επιτίθεται στη σημερινή κυβέρνηση που ξεκίνησε και ολοκλήρωσε την επιθεώρηση.
Εισαγγελική παρέμβαση για το ΟΑΚΑ
Όπως και να χει η όλη υπόθεση του «λουκέτου στο ΟΑΚΑ» θυμίζει την υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών, με τη διαφορά πως στο συγκεκριμένο θέμα του Ολυμπιακού Σταδίου, η χώρα στάθηκε τυχερή και δεν θρήνησε κι άλλα θύματα… Το ΤΑΙΠΕΔ ολοκλήρωσε τους ελέγχους.
Χωρίς οικοδομική άδεια
Τα στέγαστρα του διεθνούς φήμης Ισπανού αρχιτέκτονα Σαντιάγο Καλατράβα στο ΟΑΚΑ κατασκευάστηκαν το 2004 για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων.
Χωρίς, όμως, να πληρούν μία σημαντική προϋπόθεση.
Δεν είχε εκδοθεί για αυτά οικοδομική άδεια. Επρόκειτο για αυθαίρετες κατασκευές.
Και για το λόγο αυτό, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, δεν συντηρήθηκαν ποτέ.
Η τακτοποίηση του έγινε το 2014, δέκα χρόνια δηλαδή μετά, με νόμο του 2013 περί αυθαίρετης δόμησης.
Τότε μάλιστα επί υπουργίας Ανδριανού στο υπουργείο Αθλητισμού είχαν προβλεφθεί πιστώσεις 8 εκ. ευρώ για έργα συντήρησης, χωρίς όμως αυτά να γίνουν ποτέ… Κάποιοι επικαλέστηκαν τα μνημονιακά χρόνια που είχαν σαν αποτέλεσμα τα κονδύλια να μη διατεθούν ποτέ.
Άλλοι δύο διεθνείς διαγωνισμοί της περιόδου ύψους 9,5 εκ. ευρώ είχαν την ίδια τύχη… Δεν προχώρησαν ποτέ καθώς δεν εξασφαλίστηκε η απαραίτητη χρηματοδότηση.
Το 2018
Το καμπανάκι για την ανάγκη ελέγχου και συντήρησης του ΟΑΚΑ χτύπησε το 2018 όταν τον Νοέμβριο της χρονιάς εκείνης σε ποδοσφαιρικό αγώνα στο Ολυμπιακό Στάδιο σημειώθηκε ταλάντωση σε κερκίδα.
Λίγες ημέρες αργότερα ο τότε υφυπουργός Αθλητισμού Γιώργος Βασιλειάδης ζήτησε τη συνδρομή της γενικής γραμματείας Υποδομών του υπουργείου Υποδομών για να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες. Επρόκειτο για τον έλεγχο, την τακτική συντήρηση την αποκατάσταση και την παρακολούιθηση της «δομοστατικής υγεία των στεγάστων του ΟΑΚΑ και λοιπών μεταλλικών κατασκευών.
Ωστόσο και τότε δεν έγινε τίποτα…
Το ΤΑΙΠΕΔ
Φτάνουμε στο 2021 όταν το έργο για την ανακαίνιση και αναβάθμιση του ΟΑΚΑ ύψους 43 εκ. ευρώ, εντάσσεται προς χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Τον Νοέμβριο του 2021 το υπουργικό συμβούλιο αναθέτει στο ΤΑΙΠΕΔ τη διενέργεια διαγωνισμού για την ανακαίνιση του ΟΑΚΑ.
Τον Μάρτιο του 2022 ξεκινά ο διαγωνισμός για την Εκτεταμένη Επιθεώρηση των Μεταλλικών Κατασκευών Καλατράβα και των Πολυκαρβονικών των Στεγάστων Εγκαταστάσεων του ΟΑΚΑ.
Λίγους μήνες μετά τον Νοέμβριο του 2022 επιλέγεται ο ανάδοχος του έργου της επιθεώρησης
Οι έλεγχοι
Τον Απρίλιο του 2023 βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι έλεγχοι:
- Στο στέγαστρο του Κεντρικού Σταδίου.
- Στο στέγαστρο του Ποδηλατοδρομίου.
- Στις δύο εισόδους του ΟΑΚΑ.
- Στο Τείχος των Εθνών
- Στην Αγορά.
Οι έλεγχοι αφορούν σε τυχόν:
- Διαβρώσεις,
- Αποφλοιώσεις σε βαφές,
- Προβλήματα σε συγκολλήσεις,
- Προβλήματα σε κοχλιώσεις,
- Αναρτήρες
Το λουκέτο
Και μόλις στις 29 Σεπτεμβρίου στη διοίκηση του ΟΑΚΑ παραδίδονται:
- Έκθεση για τα ευρήματα των ελέγχων
- Έκθεση για τη στατική επάρκεια των φορέων των κατασκευών
Τα ευρήματα δείχνουν: «Οι μεταλλικές κατασκευές του Στεγάστρου του Κεντρικού Σταδίου και του Ποδηλατοδρομίου δεν ανταποκρίνονται στα κανονιστικά επιτρεπόμενα επίπεδα στατικής επάρκειας».
Latest News
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Νέο κτήριο στην Πάτρα για το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά»
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ, ως Διενεργούσα Αρχή, ανέλαβε την ωρίμανση και την ολοκλήρωση των μελετών και τευχών δημοπράτησης
Το μεγαλύτερο πρόγραμμα δημιουργίας κοινής εταιρικής κουλτούρας «τρέχει» σε Intrakat - Ακτωρ
Η CHRO το ομίλου Έλενα Στάσση εξήγησε πώς το συγκεκριμένο πρόγραμμα σκοπεύει να φέρει κοντά τους 5.800 εργαζομένους
Ξεκινάει η αξιοποίηση του πρώην εργοταξιακού χώρου του έργου ζεύξης Ρίo – Αντίρριο
Το ακίνητο βρίσκεται σε κομβικό σημείο
Παραχωρήσεις και κατασκευές γιγαντώνουν τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Ο νέος πήχης για τα οικονομικά μεγέθη
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση 10% στα προ φόρων κέρδη το 2023 - Πάνω από 25% η επιστροφή κεφαλαίου
Στα 5,3 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων
Στο 80% η πρόοδος εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος μέχρι το τέλος του 2024
Οι υφυπουργοί Μεταφορών και Υποδομών επισκέφτηκαν τα τρία εργοτάξια του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής