Την μοναδική ελληνική γραφειοκρατική τρέλα και τη διακυβερνητική αδιαφορία της περιόδου 2004 – 2019 συνοψίζει η υπόθεση των στεγάστρων Καλατράβα του Κεντρικού Σταδίου του ΟΑΚΑ και του ποδηλατοδρομίου.
Κι ενώ έχει προκληθεί εισαγγελική παρέμβαση, από χθες συμβαίνει το μοναδικό απίστευτο στην μεταπολιτευτική ιστορία, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης που επί των ημερών του στην κυβέρνηση δεν διενήργησε ούτε έναν έλεγχο στις εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ να επιτίθεται στη σημερινή κυβέρνηση που ξεκίνησε και ολοκλήρωσε την επιθεώρηση.
Εισαγγελική παρέμβαση για το ΟΑΚΑ
Όπως και να χει η όλη υπόθεση του «λουκέτου στο ΟΑΚΑ» θυμίζει την υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών, με τη διαφορά πως στο συγκεκριμένο θέμα του Ολυμπιακού Σταδίου, η χώρα στάθηκε τυχερή και δεν θρήνησε κι άλλα θύματα… Το ΤΑΙΠΕΔ ολοκλήρωσε τους ελέγχους.
Χωρίς οικοδομική άδεια
Τα στέγαστρα του διεθνούς φήμης Ισπανού αρχιτέκτονα Σαντιάγο Καλατράβα στο ΟΑΚΑ κατασκευάστηκαν το 2004 για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων.
Χωρίς, όμως, να πληρούν μία σημαντική προϋπόθεση.
Δεν είχε εκδοθεί για αυτά οικοδομική άδεια. Επρόκειτο για αυθαίρετες κατασκευές.
Και για το λόγο αυτό, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, δεν συντηρήθηκαν ποτέ.
Η τακτοποίηση του έγινε το 2014, δέκα χρόνια δηλαδή μετά, με νόμο του 2013 περί αυθαίρετης δόμησης.
Τότε μάλιστα επί υπουργίας Ανδριανού στο υπουργείο Αθλητισμού είχαν προβλεφθεί πιστώσεις 8 εκ. ευρώ για έργα συντήρησης, χωρίς όμως αυτά να γίνουν ποτέ… Κάποιοι επικαλέστηκαν τα μνημονιακά χρόνια που είχαν σαν αποτέλεσμα τα κονδύλια να μη διατεθούν ποτέ.
Άλλοι δύο διεθνείς διαγωνισμοί της περιόδου ύψους 9,5 εκ. ευρώ είχαν την ίδια τύχη… Δεν προχώρησαν ποτέ καθώς δεν εξασφαλίστηκε η απαραίτητη χρηματοδότηση.
Το 2018
Το καμπανάκι για την ανάγκη ελέγχου και συντήρησης του ΟΑΚΑ χτύπησε το 2018 όταν τον Νοέμβριο της χρονιάς εκείνης σε ποδοσφαιρικό αγώνα στο Ολυμπιακό Στάδιο σημειώθηκε ταλάντωση σε κερκίδα.
Λίγες ημέρες αργότερα ο τότε υφυπουργός Αθλητισμού Γιώργος Βασιλειάδης ζήτησε τη συνδρομή της γενικής γραμματείας Υποδομών του υπουργείου Υποδομών για να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες. Επρόκειτο για τον έλεγχο, την τακτική συντήρηση την αποκατάσταση και την παρακολούιθηση της «δομοστατικής υγεία των στεγάστων του ΟΑΚΑ και λοιπών μεταλλικών κατασκευών.
Ωστόσο και τότε δεν έγινε τίποτα…
Το ΤΑΙΠΕΔ
Φτάνουμε στο 2021 όταν το έργο για την ανακαίνιση και αναβάθμιση του ΟΑΚΑ ύψους 43 εκ. ευρώ, εντάσσεται προς χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Τον Νοέμβριο του 2021 το υπουργικό συμβούλιο αναθέτει στο ΤΑΙΠΕΔ τη διενέργεια διαγωνισμού για την ανακαίνιση του ΟΑΚΑ.
Τον Μάρτιο του 2022 ξεκινά ο διαγωνισμός για την Εκτεταμένη Επιθεώρηση των Μεταλλικών Κατασκευών Καλατράβα και των Πολυκαρβονικών των Στεγάστων Εγκαταστάσεων του ΟΑΚΑ.
Λίγους μήνες μετά τον Νοέμβριο του 2022 επιλέγεται ο ανάδοχος του έργου της επιθεώρησης
Οι έλεγχοι
Τον Απρίλιο του 2023 βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι έλεγχοι:
- Στο στέγαστρο του Κεντρικού Σταδίου.
- Στο στέγαστρο του Ποδηλατοδρομίου.
- Στις δύο εισόδους του ΟΑΚΑ.
- Στο Τείχος των Εθνών
- Στην Αγορά.
Οι έλεγχοι αφορούν σε τυχόν:
- Διαβρώσεις,
- Αποφλοιώσεις σε βαφές,
- Προβλήματα σε συγκολλήσεις,
- Προβλήματα σε κοχλιώσεις,
- Αναρτήρες
Το λουκέτο
Και μόλις στις 29 Σεπτεμβρίου στη διοίκηση του ΟΑΚΑ παραδίδονται:
- Έκθεση για τα ευρήματα των ελέγχων
- Έκθεση για τη στατική επάρκεια των φορέων των κατασκευών
Τα ευρήματα δείχνουν: «Οι μεταλλικές κατασκευές του Στεγάστρου του Κεντρικού Σταδίου και του Ποδηλατοδρομίου δεν ανταποκρίνονται στα κανονιστικά επιτρεπόμενα επίπεδα στατικής επάρκειας».
Latest News
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα