Υποβλήθηκε από τους μελετητές και εγκρίθηκε καταρχήν από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ το νέο μάστερ πλαν του Λιμένα Ελευσίνας, το οποίο εναρμονίζεται πλήρως με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Δήμου Ελευσίνας και αλλάζει ριζικά την εικόνα του παράκτιου μετώπου της περιοχής.
Προβλέπεται ο εκσυγχρονισμός του Λιμένα Ελευσίνας και η ανάπτυξη του παραθαλάσσιου μετώπου, που προσφέρει στην πόλη την περίφημη «έξοδο στη θάλασσα» ικανοποιώντας ένα πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας.
ΟΛΠ: Ο Π. Τσώνης αναλαμβάνει αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος
Το νέο μάστερ πλαν
Από τα πλέον σημαντικά σημεία του μάστερ πλαν είναι:
• Μετεγκατάσταση του υφιστάμενου κεντρικού εμπορικού λιμένα Ελευσίνας σε νέα θέση (Βλύχα) και η σύνδεση του με το σιδηροδρομικό και το κεντρικό οδικό δίκτυο, με σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη και μετεξέλιξη του σε ένα σύγχρονο εμπορικό λιμάνι (bulk & general cargo terminal) με σύγχρονες υποδομές.
• Αξιοποίηση του σημερινού κεντρικού εμπορικού λιμένα για ήπιες χρήσεις όπως είναι ελλιμενισμός τουριστικών σκαφών, ημερόπλοιων και σκαφών αναψυχής, ενώ προβλέπονται και χώροι εστίασης, εκδηλώσεων και αναψυχής, στα πρότυπα της διεθνούς πρακτικής για την αξιοποίηση παλαιών εμπορικών λιμένων.
• Τουριστική ανάπτυξη της παράκτιας περιοχής, η οποία διατηρεί τον λιμενικό της χαρακτήρα με ένα πολυχρηστικό και καλαίσθητο παραθαλάσσιο μέτωπο μέσω του οποίου η πόλη αποκτά πρόσβαση στην θάλασσα.
Το Σχέδιο του μάστερ πλαν που αναρτήθηκε πρόκειται να τεθεί υπόψη όλων των εμπλεκομένων φορέων, δημοτικών αρχών κ.α σε ενημερωτική Ημερίδα που θα διοργανωθεί από τον Ο.Λ.Ε. ΑΕ, με στόχο την συλλογή απόψεων από όλους τους συναρμόδιους φορείς προκειμένου να ακολουθήσει η παρουσίαση και η υποβολή του για γνωμοδότηση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι των αρμόδιων Υπουργείων.
Από την πλευρά του το ΤΑΙΠΕΔ ως Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων θα συμμετάσχει ενεργά σε όλη την διαδικασία έγκρισης του μάστερ πλαν και στον συντονισμό της διαβούλευσης επί της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), τον καθορισμό χρήσεων γης και όρων δόμησης, καθώς και στην προετοιμασία του εγκριτικού Προεδρικού Διατάγματος, όπως προβλέπει η νομοθεσία.
Latest News
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Αναβαθμίζεται η Ζώνη Περάματος με δυο νέους γερανούς ικανότητας 40 τόνων
Οι γερανοί δημιουργούν νέα δεδομένα παρεχόμενων υπηρεσιών στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος
Γιατί τα ευρωπαϊκά λιμάνια έχουν μετατραπεί σε πάρκινγκ αυτοκινήτων
Οι διανομείς αυτοκινήτων χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τους χώρους στάθμευσης του λιμανιού ως αποθήκη, ανακοίνωσε το λιμάνι της Αμβέρσας-Μπριζ