Οι περισσότερες τράπεζες της Ιταλίας πιθανότατα δεν θα πληρώσουν τον νέο φόρο που επέβαλε η κυβέρνηση της χώρας και φέρει την προσωπική υπογραφή του πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι, και θα επιλέξουν να ενισχύσουν τα κεφαλαιακά «μαξιλάρια» τους.
Σύμφωνα με αναλυτές και ειδικούς τους οποίους επικαλείται το Bloomberg, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο νόμος, που εγκρίθηκε από το ιταλικό κοινοβούλιο σήμερα Πέμπτη, είναι δομημένος με τέτοιο τρόπο, ώστε να επιτρέπει στις περισσότερες τράπεζες να πληρούν τις προϋποθέσεις opt-put ενώ θα τηρούν ανέπαφες τις υποσχέσεις πληρωμών.
Οι τράπεζες δεν χρειάζεται να πληρώσουν τον πρόσθετο φόρο εάν ενισχύσουν τα αποθεματικά τους.
Η ενίσχυση του κεφαλαίου «είναι η καλύτερη επιλογή μακράν» για τις τράπεζες της Ιταλίας, σχολίασε η Ροσέλα Λοκατέλι, καθηγήτρια τραπεζικών και χρηματοοικονομικών στο Πανεπιστήμιο της Insubria, κοντά στο Μιλάνο. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα επειδή οι περισσότεροι μπορούν να το κάνουν «χωρίς να βλάψουν την πολιτική μερισμάτων».
Τρία δισ. ευρώ από τις τράπεζες απαιτεί η Μελόνι – Αλλαγή του φόρου υπό όρους…
Αναδίπλωση
Η ιταλική κυβέρνηση εισήγαγε για πρώτη φορά τον νόμο τον Αύγουστο ως μέρος μιας προσπάθειας να συγκεντρώσει έσοδα για τον ελλειμματικό προϋπολογισμό της χώρας. Η είδηση προκάλεσε βουτιά στις τραπεζικές μετοχές και ανάγκασε την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να εκδώσει προειδοποίηση. Κατόπιν τούτου η Ρώμη αναδιπλώθηκε και προχώρησε σε τροποποιήσεις του νομοσχεδίου.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως, ότι αν οι περισσότερες τράπεζες δεν πληρώσουν τον φόρο δεν είναι ξεκάθαρο πόσα χρήματα μπορεί να βγάλει η κυβέρνηση, η οποία ελπίζει να συγκεντρώσει 3 δισεκατομμύρια ευρώ .
Ο Λουίτζι Λοβάλιο, διευθύνων σύμβουλος της περιφερειακής τράπεζας Banca Monte dei Paschi di Siena SpA, και Νικόλα Καλαμπρό, διευθύνων σύμβουλος της Cassa di Risparmio di Bolzano έχουν ήδη δηλώσει ότι μπορεί να επιλέξουν να διατηρήσουν τα χρήματα αντί να τα παραδώσουν στην κυβέρνηση.
Ο νέος αυτός φόρος υπολογίζει πόσο επωφελήθηκαν οι τράπεζες από τις αυξήσεις των επιτοκίων της ΕΚΤ συγκρίνοντας τα καθαρά έσοδα από τόκους φέτος με το επίπεδο πριν από δύο χρόνια και χρεώνοντας επιτόκιο 40% στο μεγαλύτερο μέρος της διαφοράς. Το συνολικό οφειλόμενο ποσό περιορίζεται στο 0,26% των σταθμισμένων στοιχείων ενεργητικού.
Οι τράπεζες μπορούν να εξαιρεθούν από τον φόρο εάν διαθέσουν 2,5 φορές το ποσό που οφείλουν για την ενίσχυση του δείκτη κεφαλαίων Tier 1 ως μη διαθέσιμα αποθεματικά, σύμφωνα με την τροπολογία του νόμου.
Latest News
Το αφεντικό της Μάντσεστερ Γιουνάιντεντ διαμηνύει: γυρίστε στο γραφείο ή αλλάξτε δουλειά
Ο δισεκατομμυριούχος εμφανίζεται αποφασισμένος να καταργήσει την ευέλικτη πολιτική εργασίας
Τα νέα σχέδια ψηφιακού μάρκετινγκ της McDonald's
Η McDonald's θα απαιτήσει από τους δικαιοδόχους της στις ΗΠΑ να πληρώσουν σε ένα νέο ταμείο ψηφιακού μάρκετινγκ από το επόμενο έτος
Η ιταλική μαφία αφήνει τη βία για πιο επικερδείς μπίζνες
Ο φόνος και η προστασία πέφτουν σε δυσμένεια - Οι νέες πηγές εσόδων
O δσεκατομμυριούχος Γκρίφιν κατακεραυνώνει τις κινητοποιήσεις στα αμερικανικά πανεπιστήμια
Ο Γκρίφιν έχει δωρίσει πάνω από μισό δισεκατομμύριο δολάρια στο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ
Ποιο νόμισμα των 2 ευρώ έχει εκτοξεύσει την αξία του στα ύψη
Τι ωθεί ορισμένα κέρματα των 2 ευρώ να φτάσουν σε τόσο υψηλές αξίες;
Αντεπίθεση των ΗΠΑ στο λίθιο - Το σχέδιο για την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής
Τον Μάρτιο, το υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ ανακοίνωσε σχέδιο παροχής δανείου στη Lithium Americas έως και 2,26 δισ. δολαρίων
«Μεταξεταστέα» η κορυφαία αεροπορική του Καναδά στην ικανοποίηση πελατών
Η Delta Air Lines και η Southwest Airlines σημείωσαν τις υψηλότερες βαθμολογίες
Θα ξεμείνουμε από πορτοκαλάδα; - Η χειρότερη σοδειά εδώ και 36 χρόνια για τον κορυφαίο προμηθευτή
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης χυμού πορτοκαλιού αυξήθηκαν έως και 5%, στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων τριών μηνών,
Αύξηση του βρετανικού ΑΕΠ ενάντια στις προβλέψεις
Γρηγορότερη ανάπτυξη στην οικονομία της χώρας από την ΕΕ και τις ΗΠΑ - Συγκρατημένη αισιοδοξία για την μετά-Brexit οικονομική εικόνα της χώρας
Πού βρίσκουν ανταλλακτικά οι ρωσικές αεροπορικές
Οι κυρώσεις προκάλεσαν την κατάρρευση των εισαγωγών ανταλλακτικών. Αλλά οι αεροπορικές εταιρείες έχουν βρει νέους τρόπους για να εισάουν εξαρτήματα στη χώρα