Η τιμή του εξαγωγικού δείκτη για τη ναυτιλιακή μεταφορά εμπορευμάτων με κοντέινερ στην Κίνα αυξήθηκε τον Αύγουστο, σύμφωνα με στοιχεία από το Ναυτιλιακό Χρηματιστήριο της Σαγκάης.
Η τιμή του δείκτη The average China Containerized Freight Index (CCFI) καταγράφηκε στις 880,79 μονάδες τον Αύγουστο με μηνιαία αύξηση 1,3%, όπως δείχνουν τα ίδια στοιχεία.
Ο υπό-δείκτης για τις ναυτιλιακές μεταφορές με εμπορευματοκιβώτια και προορισμό τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ είχε καθοριστικό ρόλο για την παραπάνω αύξηση, με μηνιαία αύξηση 11,7%.
Στη συνέχεια ακολούθησαν οι προορισμοί ναυτιλιακής μεταφοράς εμπορευμάτων στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, την Αυστραλία-Νέα Ζηλανδία με αυξήσεις 8,9% και 6,9% αντίστοιχα.
Maersk: Δυσοίωνες προβλέψεις για το παγκόσμιο εμπόριο
Τα πλοία μειώνουν ταχύτητα
Στο μεταξύ, πολλά πλοία έρχονται αντιμέτωπα με τους χαμηλούς ναύλους και την μεγάλη προσφερόμενη χωρητικότητα και μειώνουν ταχύτητες. Ανάλυση της Clarksons Research αναφέρει ότι οι ασθενέστερες αγορές υποχρεώνουν τους πλοιοκτήτες να επιβραδύνουν την ταχύτητα των πλοίων σε κλάδους που οι ναύλοι πιέζονται.
Η επιλογή αυτή αφορά κυρίως τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Και στους δυο κλάδους τα πλοία κινούνται σε χαμηλές ταχύτητες ρεκόρ, καθώς έτσι μειώνουν το κόστος καυσίμων και παράλληλα μειώνουν την προσφερόμενη χωρητικότητα.
Η Clarksons Research παρακολουθεί τις ταχύτητες των πλοίων από τα τέλη της δεκαετίας του 2000 και όπως ανακοίνωσε ότι έχουν μειωθεί κατά 15% έως 30% σε βασικούς τομείς σε αυτό το διάστημα.
Οι μέσες ταχύτητες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τον Ιανουάριο έως το τέλος Αυγούστου ήταν μειωμένες κατά 3% σε σχέση με πέρυσι, φθάνοντας στο χαμηλό ρεκόρ των 13,7 κόμβων τον Φεβρουάριο.
Παρά την άνοδο στους 13,9 κόμβους το τρίτο τρίμηνο, παραμένουν κάτω από το χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί πριν από το τρέχον έτος.
Επίσης και οι ταχύτητες των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίων ήταν 2% χαμηλότερες, φτάνοντας σε νέο ναδίρ των 10,9 κόμβων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, σύμφωνα με την Clarksons Research.
Η μέση ταχύτητα των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου έχει επίσης υποχωρήσει, παρά τις θετικές συνθήκες της αγοράς, με τις ταχύτητες να έχουν μειωθεί κατά 1% σε σχέση με το 2022 μέχρι στιγμής φέτος.
Τα δεξαμενόπλοια, αντιθέτως, ταξιδεύουν ταχύτερα καθώς η ναυλαγορά είναι θετική. Έτσι η μέση ταχύτητα είναι αυξημένη κατά 2% φέτος για τα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου και κατά 0,4% για τα πλοία μεταφοράς καθαρού πετρελαίου.
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda