
Υψηλότερες αναμένεται να είναι οι δαπάνες των νέων καταναλωτών ενόψει της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων, έδειξε έκθεση του Shopify. Μάλιστα η πρόθεση αυτή σε συνδυασμό με τις αναμενόμενες εκπτώσεις και προσφορές που θα ανακοινώσουν οι retailers, οδηγούν τους καταναλωτές σε αγορές νωρίτερα από το συνηθισμένο.
Μετά τις προβλέψεις για περισσότερες λιανικές πωλήσεις στις επικείμενες γιορτές, σχεδόν τα τρία τέταρτα (74%) των αγοραστών αναμένουν ότι ο προϋπολογισμός τους για τα δώρα των γιορτών θα παραμείνει ο ίδιος ή θα αυξηθεί σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με έρευνα του Shopify και της Gallup σε 1.761 καταναλωτές στις ΗΠΑ που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο μήνα.
Πληθωρισμός: Αφήνει ανεπούλωτες πληγές στην Gen Z
Γεννημένοι μεταξύ 1996 και 2012, τα μέλη της Gen Ζ διαμορφώνουν το δικό τους προφίλ: κοινωνικό, πολιτικό, οικονομικό. Eίναι η μεγαλύτερη γενιά στον κόσμο αυτή την στιγμή και θα αποτελεί το 27% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού μέχρι το 2025, παίρνοντας τα ηνία της παγκόσμιας οικονομίας από τις προηγούμενες γενιές.
Το social shopping
Το 37% του δυναμικού αυτού κοινού θα δαπανήσουν περισσότερα για τις γιορτινές αγορές τους σε σχέση με πέρυσι, σύμφωνα με την έρευνα. Λιγότεροι από τους μισούς (41%) αγοραστές σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τις γιορτινές αγορές τους τον Οκτώβριο, ακολουθούμενοι από το 39% που το κάνουν τον Νοέμβριο και το 20% τον Δεκέμβριο. Αν και σχεδόν όλοι (93%) σχεδιάζουν να αγοράσουν τουλάχιστον μερικά από τα δώρα τους μέσω διαδικτύου, οι μισοί αγοραστές (47%) προβλέπουν να αγοράσουν όλα ή τα περισσότερα από τα δώρα τους μέσω διαδικτύου.
Και είναι λογικό, εάν σκεφτεί κανείς ότι οι Gen Z-ers είναι μια ψηφιακή γενιά. Το Shopify διαπίστωσε ότι σχεδόν οι μισοί (48%) καταναλωτές σχεδιάζουν να αγοράσουν τουλάχιστον κάποια δώρα μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ποσοστό μεγαλύτερο από το τρίτο του συνόλου των καταναλωτών στις ΗΠΑ που έχουν εκδηλώσει ανάλογη πρόθεση. Το 48% των ερωτηθέντων επισήμανα επίσης ότι θα αγόραζαν νωρίτερα τα δώρα τους για τις γιορτές, εάν οι retailers άρχιζαν να παρουσιάζουν νωρίτερα τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειές τους.
Στροφή και στα malls
Σε συνδυασμό και με άλλα ευρήματα, η έρευνα του Shopify περιγράφει λεπτομερώς τις αγοραστικές συνήθειες της συγκεκριμένης γενιάς, που εκτός από το social shopping, επιλέγουν να στραφούν και σε φυσικά καταστήματα τα οποία όμως αναπτύσσονται μέσα σε εμπορικά κέντρα. Αντίστοιχη μελέτη της JLL που δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο διαπίστωσε ότι το 49,6% των καταναλωτών της Gen Z αναμένουν να κάνουν τις αγορές τους για τις γιορτές σε εμπορικά κέντρα, περισσότερο από τον μέσο όρο του 40,8%.
Η έρευνα του Shopify απηχεί άλλες εκθέσεις που δείχνουν ότι οι καταναλωτές σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα κατά τη διάρκεια των φετινών διακοπών. Μια έκθεση του Σεπτεμβρίου από την Deloitte προέβλεψε ότι οι λιανικές πωλήσεις θα αυξηθούν μεταξύ 3,5% και 4,6% σε ετήσια βάση, οδηγώντας τις πωλήσεις των διακοπών σε 1,54 έως 1,56 τρισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ Νοεμβρίου 2023 και Ιανουαρίου 2024.
Παρά τις προγραμματισμένες αυξήσεις στους προϋπολογισμούς των διακοπών και στις λιανικές πωλήσεις, οι καταναλωτές βασίζονται περισσότερο στις πιστωτικές τους κάρτες, γεγονός που θα μπορούσε να επιβαρύνει τους προϋπολογισμούς τους αυτή την περίοδο των διακοπών. Το δεύτερο τρίμηνο, τα υπόλοιπα των πιστωτικών καρτών των καταναλωτών στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 4,6% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο σε 1,03 τρισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Κέντρο Μικροοικονομικών Δεδομένων της Ομοσπονδιακής Τράπεζας της Νέας Υόρκης. Μια έρευνα της LendingClub που δημοσιεύθηκε τον Αύγουστο διαπίστωσε ότι το 29% των καταναλωτών της Gen Ζ ζουν με επιταγές, προκειμένου να μπορέσουν να έχουν πρόσβαση σε προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης.


Latest News

Μεγάλο deal ετοιμάζει η Toyota - Πρόταση εξαγοράς της Toyota Industries έναντι 42 δισ.
Η Toyota Industries, η οποία κατασκευάζει ανταλλακτικά για την αυτοκινητοβιομηχανία

Ο Τραμπ υποστηρίζει ότι μίλησε με τον Σι αλλά το Πεκίνο διαψεύδει - «Κλείσαμε 200 εμπορικές συμφωνίες»
Ο Τραμπ υποστηρίζει ότι μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα ανακοινωθούν πολλές εμπορικές συμφωνίες

Χόλτσμαν (ΕΚΤ): Αποπληθωριστικές εως τώρα οι πιέσεις των δασμών στην ΕΕ
Το «γεράκι» της ΕΚΤ, Ρόμπερτ Χόλτσμαν, δήλωσε ότι συμφωνεί με την Κριστίν Λαγκάρντ ως προς το ότι οι δασμοί ήταν αποπληθωριστικοί έως τώρα στην ΕΕ

Οι δασμοί στα εισαγόμενα φάρμακα θα αυξήσουν τις τιμές τους στις ΗΠΑ κατά 51 δισ. δολ. ετησίως
Οι ΗΠΑ εισήγαγαν το 2023 φαρμακευτικά προϊόντα συνολικής αξίας 203 δισεκατομμυρίων δολαρίων απο την Ευρώπη

Πρώην υπάλληλος της Adidas διεκδικεί 6,2 εκατ. μετά από καταγγελία για ρατσιστική διάκριση
Η πρώην εργαζόμενη ισχυρίζεται ότι το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού της Adidas δεν ασχολήθηκε ουσιαστικά με την καταγγελία της

Δημοσκόπηση Bloomberg: Αυξάνονται οι πιθανότητες για ύφεση στις ΗΠΑ
Τι προβλέπει δημοσκόπηση του Bloomberg για την πορεία της οικονομίας των ΗΠΑ και την πολιτική που ακολουθεί ο αμερικανός πρόεδρος για τους δασμούς

ΔΝΤ για Υποσχάρια Αφρική: Αντοχή στην παγκόσμια αστάθεια με αύξηση εσόδων
Κατά το ΔΝΤ, 11 από τις 20 ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στον κόσμο θα βρίσκονται στην υποσαχάρια Αφρική

Απογειώθηκαν στα 7,25 δισ. ευρώ τα έσοδα τριμήνου της Safran
Τα ανεβασμένα έσοδα της Safran επηρεάστηκαν απο τις πωλήσεις σε ανταλλακτικά κινητήρων και τις υπηρεσίες

Τραμπ: Εκτελεστικό Διάταγμα για Εξόρυξη Βαθέων Υδάτων από τις ΗΠΑ
Η κυβέρνηση Τραμπ κινείται προς την παράκαμψη του οργάνου του ΟΗΕ που διέπει τον πυθμένα του ωκεανού και την εξόρυξη ορυκτών και μετάλλων σε διεθνή ύδατα

Ο Μιλέι χλευάζει τους οικονομολόγους καθώς το πέσο αψηφά τις προβλέψεις για απότομη πτώση
Το πέσο βρίσκεται πολύ πάνω από το κατώτερο όριο μετά τη μερική διακύμανση, αλλά παραμένει ασταθές