
Κονδύλια ύψους 173.000 ευρώ από ανενεργές αιτήσεις, τα οποία επαναδιατέθηκαν σε νέες αιτήσεις, αποσυνδέθηκαν την περασμένη εβδομάδα, μετά από ενέργειες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο της βέλτιστης διαχείρισης του προϋπολογισμού του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου ο συνολικός αριθμός των νέων αιτήσεων που έγιναν δεκτές ανέρχεται σε 125.
Το αμέσως προηγούμενο διάστημα είχαν επαναδιατεθεί σε πολίτες, κεφάλαια ύψους πάνω από 700 χιλ. ευρώ, που αφορούσαν ανενεργές αιτήσεις. Συνολικά τις τελευταίες δύο εβδομάδες έχουν γίνει δεκτές 330 αιτήσεις.
Ηλεκτροκίνηση: Οι προοπτικές στην Ελλάδα έως το 2030
Επιπροσθέτως, μετά την άμεση ολοκλήρωση των διαδικασιών από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υπεγράφη από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, απόφαση που αφορά στην καταβολή της ενίσχυσης 1.798.493,42 ευρώ προς 926 δικαιούχους της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά – β’ κύκλος».
Η προβλεπόμενη πληρωμή αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 23 Νοεμβρίου 2023. Υπενθυμίζεται ότι πριν λίγες ημέρες δόθηκαν επιδοτήσεις ύψους 1.283.920,84 ευρώ, σε 676 δικαιούχους του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2». «Συνεχίζουμε την προσπάθεια για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, με πολιτική βούληση και μεθοδικότητα», καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου.

Ο πρώτος κύκλος
Όσο για τον πρώτο κύκλο της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», της οποίας η προθεσμία υποβολής αιτήσεων είχε κλείσει την 31η Δεκεμβρίου 2021, από το προϋπολογισμό των 40 εκατ. ευρώ είχαν απορροφηθεί μόνο τα 18,5 εκατ. ευρώ (ο τζίρος στην αγορά δεν είχε ξεπεράσει τα 63 εκατ. ευρώ) και τα υπόλοιπα 21,5 εκατ. ευρώ αξιοποιήθηκαν από τον δεύτερο κύκλο του προγράμματος. Όπως εξηγεί στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» παράγοντας του ΥΠΕΝ, την περίοδο που «έτρεχε» ο πρώτος κύκλος δεν υπήρχαν ακόμη στην αγορά πολλά ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και οι πολίτες δεν ήταν εξοικειωμένοι με τη νέα τεχνολογία. «Σήμερα η κατάσταση έχει αλλάξει. Μόνο τον προηγούμενο μήνα το 11% των οχημάτων που ταξινομήθηκαν στη χώρα μας ήταν ηλεκτρικά», σημειώνει η ίδια πηγή.
Ενδιαφέρον
Το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλέον μεγάλο. Το 33,3% των νέων αιτήσεων για επιδότηση αφορά δίκυκλα και τρίκυκλα, το 35,8% ηλεκτρικά ποδήλατα και το 5% μικροαυτοκίνητα. Με άλλα λόγια το 74,1% αφορά οχήματα που ενισχύουν την μικροκινητικότητα στις πόλεις που αποτελεί και το ζητούμενο για τη μετάβαση σε ένα βιώσιμο σύστημα μεταφορών. Σύμφωνα με έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου (2020), η βιώσιμη αστική κινητικότητα αποτελεί μία από τις κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πόλεις στην ΕΕ με τις οδικές μεταφορές να αποτελούν μία από τις βασικές πηγές ατμοσφαιρικής ρύπανσης και εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στις αστικές περιοχές, το κόστος δε της κυκλοφοριακής συμφόρησης για την κοινωνία υπολογίζεται σε 270 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.


Latest News

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία