Η ηλεκτροδότηση του τομέα των μεταφορών αποτελεί βασική επιλογή για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, με στόχο τον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι μεταφορές αντιπροσωπεύουν περίπου το 22,5% του συνόλου των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG), γεγονός που την καθιστά έναν τομέα στον οποίο είναι κρίσιμη η επίτευξη προόδου. Ως αποτέλεσμα, τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) έχουν κερδίσει την έλξη ως μια καθαρότερη και πιο βιώσιμη εναλλακτική λύση σε σχέση με τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Στην Ελλάδα, το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (NECP) αποσκοπεί στην επίτευξη της νομοθεσίας Fit For 55 της ΕΕ και στοχεύει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα κατά 55% των επιπέδων του 2005 έως το 2030 και στην επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα έως το 2050. η ηλεκτροδότηση των μεταφορών αποτελεί ουσιαστικό βήμα για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Η ηλεκτροκίνηση φέρνει δισεκατομμύρια στις μικρές πόλεις

Με αυτά τα δεδομένα, η Deloitte πραγματοποίησε έρευνα στο πλαίσιο του Erasmus Mundus Joint Master Degree (EMJMDs), «MSc in Smart Cities and Communities» τα ευρήματα της οποίας δημοσιεύθηκαν στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό Energies, με τίτλο «Electromobility Prospects in Greece by 2030: A Regional Perspective on Strategic Policy Analysis».

Εισόδημα, απουσία ενημέρωσης, υποδομές

Σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, η ελληνική αγορά σημείωσε αύξηση 30% στις ταξινομήσεις μονάδων ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) το 2022 και αύξηση 15% στις εγγραφές μονάδων plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV). Το μερίδιο αγοράς των BEV και PHEV, ωστόσο, πέφτει πολύ χαμηλό, στο 2,7% και 5,2% των συνολικών ταξινομήσεων νέων οχημάτων το 2022, αντίστοιχα. Ενώ υπάρχει μια ανοδική τάση στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, τα EV εξακολουθούν να καταλαμβάνουν μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό της αγοράς οχημάτων.

Συνολικά, η έρευνα, εξετάζοντας τις δυνατότητες επίτευξης των εθνικών στόχων για την ηλεκτροκίνηση έως το 2030 στην Ελλάδα, αναγνωρίζει σημαντική περιφερειακή ανισομετρία για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα το επόμενο διάστημα. Οι βασικές αιτίες εντοπίζονται σε σημαντικές διαφορές στο διαθέσιμο εισόδημα, στην απουσία επαρκούς ενημέρωσης σε θέματα ενεργειακής μετάβασης και σε διαθεσιμότητα υποδομών.

Απαιτείται σχεδιασμός

Βάσει των ανωτέρω, η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι απαιτείται ο σχεδιασμός και η εισαγωγή στόχων και πολιτικών προσαρμοσμένων στα χαρακτηριστικά κάθε περιφέρειας. Τα παραπάνω σημεία μπορούν, επίσης, να ωφελήσουν το διαχειριστή του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας στο να κατανείμει με αποτελεσματικό τρόπο τους πόρους για την ενίσχυση και εκμοντερνισμό του δικτύου για την κάλυψη της προσδοκώμενης ζήτησης ενέργειας.

Η αντικατάσταση του τρέχοντος στόλου αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) από ηλεκτρικά οχήματα (EV) είναι μια μακρά διαδικασία που απαιτεί όχι μόνο την παροχή κινήτρων για απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και την εισαγωγή αντικινήτρων για τα οχήματα εσωτερικής καύσης και την προώθηση της απόσυρσης και αντικατάστασης παλαιών οχημάτων με νέα EV. Είναι συνεπώς σημαντικό να προωθηθεί η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης ταυτόχρονα με την ταχύτερη ανανέωση του στόλου επιβατικών αυτοκινήτων σε επίπεδο περιφερειών, για την αποτελεσματική και εναρμονισμένη διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά.

Τα αποτελέσματα αυτά προσφέρουν χρήσιμες πληροφορίες στους φορείς χάραξης πολιτικής, στον επιχειρηματικό κόσμο κι άλλους παίκτες της αγοράς.

Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά την έρευνα στον ακόλουθο σύνδεσμο εδώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green