Κονδύλια ύψους 173.000 ευρώ από ανενεργές αιτήσεις, τα οποία επαναδιατέθηκαν σε νέες αιτήσεις, αποσυνδέθηκαν την περασμένη εβδομάδα, μετά από ενέργειες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στο πλαίσιο της βέλτιστης διαχείρισης του προϋπολογισμού του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου ο συνολικός αριθμός των νέων αιτήσεων που έγιναν δεκτές ανέρχεται σε 125.
Το αμέσως προηγούμενο διάστημα είχαν επαναδιατεθεί σε πολίτες, κεφάλαια ύψους πάνω από 700 χιλ. ευρώ, που αφορούσαν ανενεργές αιτήσεις. Συνολικά τις τελευταίες δύο εβδομάδες έχουν γίνει δεκτές 330 αιτήσεις.
Ηλεκτροκίνηση: Οι προοπτικές στην Ελλάδα έως το 2030
Επιπροσθέτως, μετά την άμεση ολοκλήρωση των διαδικασιών από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υπεγράφη από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, απόφαση που αφορά στην καταβολή της ενίσχυσης 1.798.493,42 ευρώ προς 926 δικαιούχους της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά – β’ κύκλος».
Η προβλεπόμενη πληρωμή αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 23 Νοεμβρίου 2023. Υπενθυμίζεται ότι πριν λίγες ημέρες δόθηκαν επιδοτήσεις ύψους 1.283.920,84 ευρώ, σε 676 δικαιούχους του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2». «Συνεχίζουμε την προσπάθεια για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, με πολιτική βούληση και μεθοδικότητα», καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου.
Ο πρώτος κύκλος
Όσο για τον πρώτο κύκλο της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», της οποίας η προθεσμία υποβολής αιτήσεων είχε κλείσει την 31η Δεκεμβρίου 2021, από το προϋπολογισμό των 40 εκατ. ευρώ είχαν απορροφηθεί μόνο τα 18,5 εκατ. ευρώ (ο τζίρος στην αγορά δεν είχε ξεπεράσει τα 63 εκατ. ευρώ) και τα υπόλοιπα 21,5 εκατ. ευρώ αξιοποιήθηκαν από τον δεύτερο κύκλο του προγράμματος. Όπως εξηγεί στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» παράγοντας του ΥΠΕΝ, την περίοδο που «έτρεχε» ο πρώτος κύκλος δεν υπήρχαν ακόμη στην αγορά πολλά ηλεκτρικά οχήματα, αλλά και οι πολίτες δεν ήταν εξοικειωμένοι με τη νέα τεχνολογία. «Σήμερα η κατάσταση έχει αλλάξει. Μόνο τον προηγούμενο μήνα το 11% των οχημάτων που ταξινομήθηκαν στη χώρα μας ήταν ηλεκτρικά», σημειώνει η ίδια πηγή.
Ενδιαφέρον
Το ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλέον μεγάλο. Το 33,3% των νέων αιτήσεων για επιδότηση αφορά δίκυκλα και τρίκυκλα, το 35,8% ηλεκτρικά ποδήλατα και το 5% μικροαυτοκίνητα. Με άλλα λόγια το 74,1% αφορά οχήματα που ενισχύουν την μικροκινητικότητα στις πόλεις που αποτελεί και το ζητούμενο για τη μετάβαση σε ένα βιώσιμο σύστημα μεταφορών. Σύμφωνα με έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου (2020), η βιώσιμη αστική κινητικότητα αποτελεί μία από τις κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πόλεις στην ΕΕ με τις οδικές μεταφορές να αποτελούν μία από τις βασικές πηγές ατμοσφαιρικής ρύπανσης και εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στις αστικές περιοχές, το κόστος δε της κυκλοφοριακής συμφόρησης για την κοινωνία υπολογίζεται σε 270 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Latest News
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια
Εκτίναξη 20% της μετοχής της κινεζικής Nio - Διπλασίασε τις παραδόσεις EV
Η Nio ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 15.620 οχήματα τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση 134,6% σε ετήσια βάση
Έρχεται η πρώτη Δημοπρασία Εγγυήσεων Προέλευσης από τον ΔΑΠΕΕΠ - Πότε θα γίνει, ποιους αφορά
Tα ειδικά χαρακτηριστικά των προϊόντων διαφοροποιούνται και διακρίνονται ως προς την πηγή της Ανανεώσιμης Ενέργειας και την θέση του Σταθμού παραγωγής
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda
Κλιματική αλλαγή: «Καμπανάκι» ειδικών για δραματικές συνέπειες στο κοντινό μέλλον
Περιοχές στον πλανήτη θα βρίσκονται σύντομα σε δυσμενή θέση, με τα ζώα να αποτελούν τα πρώτα θύματα δραματικών αλλαγών
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Φως στο τούνελ… για τα μικρά φωτοβολταϊκά σε Κρήτη και Πελοπόννησο
Τι εκκρεμότητες υπάρχουν για να λήξει το «σήριαλ» με τους διαγωνισμούς του ΔΕΔΔΗΕ
DIMAND: Οι μεγάλες επενδύσεις που αλλάζουν την όψη της πόλης
Τα τελευταία χρόνια, η DIMAND έχει στοχεύσει δυναμικά στις αστικές αναπλάσεις, επενδύοντας σε κτήρια, συνδεδεμένα με την ιστορία του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά
Οικονομάκης (ΕΕΑΑ): Η εισφοροδιαφυγή το μεγάλο αγκάθι στην ανακύκλωση των συσκευασιών
Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ), μιλώντας στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
Λεωφορεία με υδρογόνο και αμαξοστάσια με φωτοβολταϊκά - Το «πράσινο» λίφτινγκ
Υδρογονοκίνηση, βιωσιμότητα και ηλεκτροκίνηση δείχνουν το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική