Ο σχεδιασμός των πλοίων, και ιδίως ο σχεδιασμός των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, παρουσιάζει ιδιαίτερες προκλήσεις όσον αφορά την απαλλαγή των υφιστάμενων πλοίων από τον άνθρακα, όπως διαπιστώθηκε σε φόρουμ μελών και προσκεκλημένων της INTERCARGO στην Αθήνα.
Καλωσορίζοντας περισσότερους από 200 συμμετέχοντες στην εκδήλωση με τίτλο “Λύσεις για τη βιώσιμη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου”, ο πρόεδρος της INTERCARGO Δημήτρης Φαφαλιός υπογράμμισε: “Η ναυτιλία είναι ένας εξαιρετικά ευρύς όρος που καλύπτει τόσο τον τομέα των tramp όσο και των τακτικών γραμμών. Ο δικός μας τομέας, αυτός των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην, παρουσιάζει ιδιαίτερες προκλήσεις για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές λόγω του μη τακτικών προσεγγίσεων, καθώς εξυπηρετεί περισσότερα λιμάνια και περισσότερα αγκυροβόλια στον κόσμο από ό,τι άλλοι τομείς.
“Ο σχεδιασμός των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, ιδίως των μικρότερων πλοίων με γερανούς, διαθέτει ένα τμήμα φορτίου μπροστά από το μηχανοστάσιο, όπου δεν μπορούν να τοποθετηθούν δεξαμενές για εναλλακτικά καύσιμα. Επιπλέον, οι γερανοί καταστρώματος αφήνουν ελάχιστο χώρο για τους αυξημένους όγκους αποθήκευσης που απαιτούν τα εναλλακτικά, χαμηλού άνθρακα ή μηδενικού άνθρακα καύσιμα”.
Το σεμινάριο, που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και υποστηρίχθηκε από την @TECHNAVA, διερεύνησε τις πραγματικές τεχνικές και επιχειρησιακές λύσεις που μπορούν να βοηθήσουν τους πλοιοκτήτες διαχείρισης στόλου χύδην ξηρού φορτίου να προχωρήσουν στην πορεία για την απεξάρτηση από τον άνθρακα. Στους ομιλητές περιλαμβάνονταν εκπρόσωποι της Nihon Shipyard (NSY) στην Ιαπωνία, μιας από τις κορυφαίες κατασκευάστριες εταιρείες πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου παγκοσμίως, της εταιρείας κατασκευής κινητήρων WinGD, η οποία μοιράστηκε την εμπειρία της με κινητήρες σχεδιασμένους για αμμωνία και μεθανόλη, της κορυφαίας εταιρείας ναυτιλιακής τεχνολογίας Alfa Laval και της Oldendorff Carriers, ενός ενεργού μέλους της INTERCARGO, η οποία εξέτασε τον εμπορικό αντίκτυπο του επικείμενου συστήματος EU-ETS.
Τις συζητήσεις συντόνισε ο Αντιπρόεδρος της Τεχνικής Επιτροπής της INTERCARGO, Δημήτρης Μονιούδης, ενώ ο Αντιπρόεδρος της ένωσης Σπύρος Ταράσης και μέλη της Γραμματείας της INTERCARGO ήταν παρόντες για να καλωσορίσουν τους συμμετέχοντες.
Ο κ. Φαφαλιός δήλωσε ότι «ήταν συναρπαστικό να έχουμε τόσα πολλά μέλη της INTERCARGO παρόντα σε αυτή τη σημαντική συνάντηση. Οι πλοιοκτήτες πλοίων ξηρού φορτίου είναι πρόθυμοι να διαδραματίσουν το ρόλο τους στην επίτευξη των φιλόδοξων στόχων της ναυτιλίας για την απαλλαγή από τον άνθρακα και εκδηλώσεις όπως αυτή μας δίνουν τη δυνατότητα να ανταλλάξουμε γνώσεις και εμπειρίες».
Latest News
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda