
Σε διπλωματικό μαραθώνιο επιδόθηκε στο Λονδίνο, ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης με σκοπό να προωθήσει την υποψηφιότητα της Ελλάδας στο Συμβούλιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO). Ο κ. Στυλιανίδης συναντήθηκε με δέκα τουλάχιστον κυβερνητικούς εκπροσώπους, υπουργούς και υφυπουργούς, κρατών μελών του ΙΜΟ συζητώντας ναυτιλιακά θέματα και παρουσιάζοντας την ελληνική υποψηφιότητα.
Ως γνωστόν η Ελλάδα είναι υποψήφια για επανεκλογή στην κατηγορία «Α», ως κράτος με μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην παροχή υπηρεσιών διεθνών θαλάσσιων μεταφορών. Οι εκλογές θα πραγματοποιηθούν μεθαύριο Παρασκευή 1η Δεκεμβρίου.
Χρήστος Στυλιανίδης στον IMO: H πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, χρειάζεται τη συνεργασία όλων
Συγκεκριμένα είχε επικεντρωμένες διμερείς συναντήσεις με τον Υπουργό Ωκεανών και Αλιείας της Ν. Κορέας κ. Cho Seng Hwan, τον Υπουργό Γης, Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού της Ιαπωνίας κ. Kokuba Kounosuke, τον Υφυπουργό Μεταφορών της Κίνας κ. Xuyin Fu, την Υπουργό Μεταφορών της Νορβηγίας κα. Cecite Myrseth, τον Υπουργό Μεταφορών του Κατάρ κ. Jassim Saif Al Sulaiti, την Υπουργό Μεταφορών της Νότιας Αφρικής κα. Sindisiwe Lydia Chikunga, τον Υπουργό Δημοσίων Έργων και Μεταφορών του Λιβάνου κ. Ali Hamie, τον Υπουργό Ναυτιλίας και Γαλάζιας Οικονομίας της Νιγηρίας κα. Αdegboyega Oyetola, τον Υπουργό Μεταφορών της Γουινέας κ. Felix Lamah, την Υπουργό Επικρατείας, αρμόδια για τα Υπουργεία Βιωσιμότητας, Περιβάλλοντος και Μεταφορών της Σιγκαπούρης, Dr. Amy Khor και τον Υφυπουργό Μεταφορών, Υποδομών της Τουρκίας κ. Durmus Unuvar.

Ο κ. Στυλιανίδης με τον νέο Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ κ. Arsenio Antonio Dominguez Velasco
Στα πλαίσια των συναντήσεων αυτών επιβεβαιώθηκε το υψηλό επίπεδο συνεργασίας της Ελλάδας με τις χώρες αυτές στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών και η πρόθεση για την περαιτέρω ενίσχυσή της, στη βάση του υφιστάμενου διμερούς θεσμικού πλαισίου συνεργασίας αλλά και των διεθνών οργανισμών. Συζητήθηκαν επίσης θέματα που αναμένεται να εξετασθούν στο πλαίσιο της 33ης συνόδου της Συνέλευσης του ΙΜΟ, με έμφαση στην εκλογική διαδικασία, για την ανάδειξη των μελών του Συμβουλίου του Οργανισμού.
Τέλος, ο κ. Υπουργός πραγματοποίησε συναντήσεις με τον απερχόμενο Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ κ. Kitack – Lim, καθώς και τον νέο Γενικό Γραμματέα του Οργανισμού κ. Arsenio Antonio Dominguez Velasco. Κατά τις συναντήσεις αυτές συζητήθηκαν επίκαιρα θέματα της διεθνούς ναυτιλιακής ατζέντας. Ειδικότερα, ο κ. Στυλιανίδης επιβεβαίωσε την αμέριστη υποστήριξη και προσήλωση της χώρας μας στους στόχους και στο έργο του Οργανισμού και στην άμεση υλοποίηση της επικαιροποιημένης Στρατηγικής του ΙΜΟ για την μείωση των αερίων εκπομπών, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της ναυτιλίας και τη διασφάλιση δίκαιων όρων για τη λειτουργία της διεθνούς ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η ομιλία στον ΙΜΟ
Μιλώντας την Δευτέρα κατά την έναρξη των εργασιών της 33ης συνόδου της Συνέλευσης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), ο κ. Στυλιανίδης επεσήμανε την ανάγκη διασφάλισης της βιωσιμότητας της ναυτιλίας και της αντιμετώπισης των προκλήσεων που επιφέρει η κλιματική κρίση. Η κρίσιμη αυτή Σύνοδος πραγματοποιείται στην έδρα του Οργανισμού στο Λονδίνο, από τις 27 Νοεμβρίου έως τις 6 Δεκεμβρίου.
Ο κ. Στυλιανίδης που συμμετείχε στις εργασίες ως επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπείας η οποία αποτελείτο από υψηλόβαθμα στελέχη του Υπουργείου, επιβεβαίωσε την αναγκαιότητα αναγνώρισης και υποστήριξης, από τα Κράτη Μέλη του Οργανισμού, της πρωτοκαθεδρίας του ΙΜΟ στη ρύθμιση όλων των θεμάτων που αφορούν στη διεθνή ναυτιλία. Υπογράμμισε επίσης την ανάγκη υλοποίησης της επικαιροποιημένης Στρατηγικής του ΙΜΟ για τη μείωση από τα πλοία των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με τρόπο που θα διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία του διεθνούς εμπορίου και των ίσων όρων ανταγωνισμού.
Στο πλαίσιο αυτό προσκάλεσε τα Κράτη – Μέλη του Οργανισμού αλλά και την ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία να υποστηρίξουν ειλικρινά την προσπάθεια αυτή. Ο Υπουργός έδωσε παράλληλα έμφαση στον ρόλο των ναυτικών σημειώνοντας ότι θα πρέπει να αντιμετωπισθούν οι ανάγκες του κλάδου τους και να ενισχυθούν τα επίπεδα ασφάλειας, με ταυτόχρονη ανάπτυξη των κατάλληλων συνθηκών για την προσέλκυση νέων στο επάγγελμα. Τέλος, δεσμεύθηκε ότι η χώρα μας, εφόσον επανεκλεγεί στην Κατηγορία «Α» του Συμβουλίου του Οργανισμού στις προσεχείς εκλογές, θα υποστηρίξει ενεργά τη στοχοθεσία του ΙΜΟ για ασφαλή, ενεργειακά αποδοτική και βιώσιμη διεθνή ναυτιλία. Πρόσθεσε δε ότι θα συνεργαστεί εποικοδομητικά με τα άλλα Κράτη Μέλη του Οργανισμού, προς αυτή την κατεύθυνση.


Latest News

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα