Με στόχο η χώρα μας, να εκλεγεί στις πρώτες θέσεις αν όχι πρώτη όπως συνέβη το 2021, του νέου συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού κινείται η ελληνική διπλωματία.
Την 1η Δεκεμβρίου, στο πλαίσιο της Γενικής συνέλευσης του Οργανισμού που συγκαλείται στο Λονδίνο το διάστημα 27/11-6/12 θα πραγματοποιηθούν οι εκλογές για το νέο συμβούλιο του ΙΜΟ και η ελληνική κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας, στοχεύει η χώρα μας να εκλεγεί στις πρώτες θέσεις μεταξύ των υποψηφίων χωρών επιβεβαιώνοντας τον βαρύνοντα ρόλο που έχει στη διεθνή ναυτιλιακή διπλωματία η Ελλάδα ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη του πλανήτη.
Στις εκλογές του Δεκεμβρίου του 2021 η Ελλάδα είχε εκλεγεί στην πρώτη θέση των μελών του συμβουλίου καθώς είχε λάβει 150 ψήφους από 157 χώρες που συμμετείχαν στη ψηφοφορία.Φέτος όμως όπως εκτιμούν στο Υπουργείο Ναυτιλίας η κατάσταση είναι διαφορετική καθώς οι εκλογές πραγματοποιούνται εν μέσω εντόνου διπλωματικού παρασκηνίου.
Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός: Η ναυτιλία θα πιάσει τους στόχους για τους ρύπους μέχρι το 2030
Μια ομάδα ισχυρών δυτικών χωρών επιδιώκουν να αποκλείσουν από τον το συμβούλιο τη Ρωσία λόγω της εισβολής της στην Ουκρανία. Στο πλαίσιο αυτής της στόχευσης για την λεγόμενη Α’ κατηγορία του συμβουλίου έχουν θέσει υποψηφιότητα 11 χώρες για δέκα θέσεις και συγκεκριμένα οι δέκα που ήταν και πριν δυο χρόνια και η Λιβερία, η οποία θέτει για πρώτη φορά υποψηφιότητα για το Συμβούλιο.
Οι κανόνες
Όπως εκτιμάται κάποιες χώρες που στήριξαν την ελληνική υποψηφιότητα ενδεχομένως να μην το πράξουν στις τωρινές εκλογές. Πάντως η ελληνική διπλωματία κάνει σημαντικές προσπάθειες ώστε να επιτύχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Παράλληλα υποστηρίζει ότι ο ΙΜΟ δεν είναι πολιτικός αλλά τεχνοκρατικός θεσμός που αντικείμενο του είναι αποκλειστικά η νομοθέτηση παγκόσμιων κανόνων για τη λειτουργία της ναυτιλίας.
Το συμβούλιο του ΙΜΟ αποτελείται από 40 μέλη και το απαρτίζουν χώρες που εκλέγονται από τρεις διαφορετικές κατηγορίες. Στην Α κατηγορία (δέκα θέσεις, 11 υποψηφιότητες) εκλέγονται οι χώρες που έχουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών. Στην κατηγορία αυτή θέτει υποψηφιότητα και η Ελλάδα ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη. Οι άλλες υποψηφιότητες κατατέθηκαν από τις: Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ιταλία, Κίνα, Νότιος Κορέα, Λιβερία, Νορβηγία, Παναμάς και Ρωσία. Εκτός της Λιβερίας οι υπόλοιπες είχαν εκλεγεί και το 2021 στο Συμβούλιο του ΙΜΟ.
Στην δεύτερη κατηγορία (δέκα θέσεις, δέκα και οι υποψηφιότητες φέτος) εκλέγονται οι χώρες που έχουν ισχυρό ενδιαφέρον για το θαλάσσιο εμπόριο. Και στην Τρίτη κατηγορία (20 θέσεις, 25 υποψηφιότητες) εκλέγονται χώρες που δεν εξελέγησαν στις δυο πρώτες κατηγορίες και έχουν ειδικά συμφέροντα στις θαλάσσιες μεταφορές ή τη ναυσιπλοΐα και των οποίων η εκλογή στο Συμβούλιο θα εξασφαλίσει την εκπροσώπηση όλων των μεγάλων γεωγραφικών περιοχών του κόσμου.
Επισημαίνεται ότι η εκπροσώπηση των κρατών μελών στην γενική συνέλευση του ΙΜΟ, πραγματοποιείται σε υψηλό πολιτικό επίπεδο από αρμόδιους Υπουργούς, Γενικούς Γραμματείς κλπ, των ναυτιλιακών διοικήσεων τους. Ο έλληνας Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης όπως συμβαίνει πάντα παραδοσιακά θα μιλήσει στην Ολομέλεια την πρώτη ημέρα των εργασιών. Παράλληλα, κατά την εκεί παραμονή του θα πραγματοποιήσει πληθώρα διμερών συναντήσεων συμπεριλαμβανομένων με τον Γενικό Γραμματέα του Οργανισμού και τους ομολόγους του, με αντικείμενο θεματικά πεδία και προτεραιότητες κοινού ναυτιλιακού ενδιαφέροντος και την προώθηση της Ελληνικής υποψηφιότητας για επανεκλογή στην Κατηγορία «Α» του Συμβουλίου του Οργανισμού.
Ηγέτιδα δύναμη
Αναγνωρίζοντας τον κρίσιμο ρόλο του ΙΜΟ στη ρύθμιση όλων των θεμάτων που αφορούν τη διεθνή ναυτιλία, η Ελλάδα, ως ηγέτιδα ναυτιλιακή δύναμη, συμμετέχει ενεργά και πρωταγωνιστεί στη διαμόρφωση της ναυτιλιακής νομοθεσίας με συνεχή παρουσία στο σύνολο των εργασιών των επιτροπών – υποεπιτροπών του Οργανισμού. Σκοπός των προτεινόμενων ρυθμίσεων είναι η καθολική ισχύς τους για όλα τα πλοία, ανεξαρτήτως σημαίας (flag neutral), καθώς και η διασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού (level playing field)
Στη γενική συνέλευση τα κυριότερα θέματα που θα συζητηθούν είναι το στρατηγικό σχέδιο του Οργανισμού περιόδου 2024-2029, το σύστημα ελέγχου των Κρατών Μελών του Οργανισμού (IMSAS), η Ρωσο-Ουκρανική κρίση ενώ θα εγκριθεί και ο διορισμός του νέου Γενικού Γραμματέα του ΙΜΟ κ. Arsenio Antonio Dominguez Velasco (Πάναμάς) για την πενταετία 2024-2029.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση