![Εντονο παρασκήνιο για το νέο συμβούλιο του ΙΜΟ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/nautilia-768x430-1.jpg)
Με στόχο η χώρα μας, να εκλεγεί στις πρώτες θέσεις αν όχι πρώτη όπως συνέβη το 2021, του νέου συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού κινείται η ελληνική διπλωματία.
Την 1η Δεκεμβρίου, στο πλαίσιο της Γενικής συνέλευσης του Οργανισμού που συγκαλείται στο Λονδίνο το διάστημα 27/11-6/12 θα πραγματοποιηθούν οι εκλογές για το νέο συμβούλιο του ΙΜΟ και η ελληνική κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας, στοχεύει η χώρα μας να εκλεγεί στις πρώτες θέσεις μεταξύ των υποψηφίων χωρών επιβεβαιώνοντας τον βαρύνοντα ρόλο που έχει στη διεθνή ναυτιλιακή διπλωματία η Ελλάδα ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη του πλανήτη.
Στις εκλογές του Δεκεμβρίου του 2021 η Ελλάδα είχε εκλεγεί στην πρώτη θέση των μελών του συμβουλίου καθώς είχε λάβει 150 ψήφους από 157 χώρες που συμμετείχαν στη ψηφοφορία.Φέτος όμως όπως εκτιμούν στο Υπουργείο Ναυτιλίας η κατάσταση είναι διαφορετική καθώς οι εκλογές πραγματοποιούνται εν μέσω εντόνου διπλωματικού παρασκηνίου.
Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός: Η ναυτιλία θα πιάσει τους στόχους για τους ρύπους μέχρι το 2030
Μια ομάδα ισχυρών δυτικών χωρών επιδιώκουν να αποκλείσουν από τον το συμβούλιο τη Ρωσία λόγω της εισβολής της στην Ουκρανία. Στο πλαίσιο αυτής της στόχευσης για την λεγόμενη Α’ κατηγορία του συμβουλίου έχουν θέσει υποψηφιότητα 11 χώρες για δέκα θέσεις και συγκεκριμένα οι δέκα που ήταν και πριν δυο χρόνια και η Λιβερία, η οποία θέτει για πρώτη φορά υποψηφιότητα για το Συμβούλιο.
Οι κανόνες
Όπως εκτιμάται κάποιες χώρες που στήριξαν την ελληνική υποψηφιότητα ενδεχομένως να μην το πράξουν στις τωρινές εκλογές. Πάντως η ελληνική διπλωματία κάνει σημαντικές προσπάθειες ώστε να επιτύχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Παράλληλα υποστηρίζει ότι ο ΙΜΟ δεν είναι πολιτικός αλλά τεχνοκρατικός θεσμός που αντικείμενο του είναι αποκλειστικά η νομοθέτηση παγκόσμιων κανόνων για τη λειτουργία της ναυτιλίας.
Το συμβούλιο του ΙΜΟ αποτελείται από 40 μέλη και το απαρτίζουν χώρες που εκλέγονται από τρεις διαφορετικές κατηγορίες. Στην Α κατηγορία (δέκα θέσεις, 11 υποψηφιότητες) εκλέγονται οι χώρες που έχουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών. Στην κατηγορία αυτή θέτει υποψηφιότητα και η Ελλάδα ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη. Οι άλλες υποψηφιότητες κατατέθηκαν από τις: Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ιταλία, Κίνα, Νότιος Κορέα, Λιβερία, Νορβηγία, Παναμάς και Ρωσία. Εκτός της Λιβερίας οι υπόλοιπες είχαν εκλεγεί και το 2021 στο Συμβούλιο του ΙΜΟ.
Στην δεύτερη κατηγορία (δέκα θέσεις, δέκα και οι υποψηφιότητες φέτος) εκλέγονται οι χώρες που έχουν ισχυρό ενδιαφέρον για το θαλάσσιο εμπόριο. Και στην Τρίτη κατηγορία (20 θέσεις, 25 υποψηφιότητες) εκλέγονται χώρες που δεν εξελέγησαν στις δυο πρώτες κατηγορίες και έχουν ειδικά συμφέροντα στις θαλάσσιες μεταφορές ή τη ναυσιπλοΐα και των οποίων η εκλογή στο Συμβούλιο θα εξασφαλίσει την εκπροσώπηση όλων των μεγάλων γεωγραφικών περιοχών του κόσμου.
Επισημαίνεται ότι η εκπροσώπηση των κρατών μελών στην γενική συνέλευση του ΙΜΟ, πραγματοποιείται σε υψηλό πολιτικό επίπεδο από αρμόδιους Υπουργούς, Γενικούς Γραμματείς κλπ, των ναυτιλιακών διοικήσεων τους. Ο έλληνας Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης όπως συμβαίνει πάντα παραδοσιακά θα μιλήσει στην Ολομέλεια την πρώτη ημέρα των εργασιών. Παράλληλα, κατά την εκεί παραμονή του θα πραγματοποιήσει πληθώρα διμερών συναντήσεων συμπεριλαμβανομένων με τον Γενικό Γραμματέα του Οργανισμού και τους ομολόγους του, με αντικείμενο θεματικά πεδία και προτεραιότητες κοινού ναυτιλιακού ενδιαφέροντος και την προώθηση της Ελληνικής υποψηφιότητας για επανεκλογή στην Κατηγορία «Α» του Συμβουλίου του Οργανισμού.
Ηγέτιδα δύναμη
Αναγνωρίζοντας τον κρίσιμο ρόλο του ΙΜΟ στη ρύθμιση όλων των θεμάτων που αφορούν τη διεθνή ναυτιλία, η Ελλάδα, ως ηγέτιδα ναυτιλιακή δύναμη, συμμετέχει ενεργά και πρωταγωνιστεί στη διαμόρφωση της ναυτιλιακής νομοθεσίας με συνεχή παρουσία στο σύνολο των εργασιών των επιτροπών – υποεπιτροπών του Οργανισμού. Σκοπός των προτεινόμενων ρυθμίσεων είναι η καθολική ισχύς τους για όλα τα πλοία, ανεξαρτήτως σημαίας (flag neutral), καθώς και η διασφάλιση ίσων όρων ανταγωνισμού (level playing field)
Στη γενική συνέλευση τα κυριότερα θέματα που θα συζητηθούν είναι το στρατηγικό σχέδιο του Οργανισμού περιόδου 2024-2029, το σύστημα ελέγχου των Κρατών Μελών του Οργανισμού (IMSAS), η Ρωσο-Ουκρανική κρίση ενώ θα εγκριθεί και ο διορισμός του νέου Γενικού Γραμματέα του ΙΜΟ κ. Arsenio Antonio Dominguez Velasco (Πάναμάς) για την πενταετία 2024-2029.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Yπουργείο Οικονομικών: Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/ypoik-1-600x337.jpg)
Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας
Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας από το Yπουργείο Οικονομικών κρίνεται επιβεβλημένη για την ομαλή ολοκλήρωση της υποβολής των εν λόγω δηλώσεων
![Λιμενικό: 660 έλεγχοι σε πλοία – Τι παραβάσεις εντοπίστηκαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limeniko-711x400-1-600x338.jpeg)
Συνεχίζονται οι έκτακτες επιθεωρήσεις σε πλοία από το Λιμενικό Σώμα - Τι παραβάσεις εντοπίζονται
Οι επιθεωρητές από το Λιμενικό Σώμα επέβαλαν επίσης απαγόρευση απόπλου σε 28 περιπτώσεις
![Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_pirkagia-sep-600x342.jpg)
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών
![ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Με διατάξεις στο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί τα μισά έσοδα από παραχωρήσεις να τα αξιοποιεί για επενδύσεις στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-51-600x273.jpg)
Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων
Τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ? Ο ρόλος της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας
![Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό σε ταχύπλοο της SeaJets](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/salamina-1-600x337.jpg)
Δυστύχημα σε ταχύπλοο της SeaJets κατά την διάρκεια εργασιών στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας
Ο τραυματίας σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταφέρθηκε στο κέντρο Υγείας Σαλαμίνας
![Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-soudas-600x341.png)
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
![Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ker1-600x410.jpg)
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
![LNG: Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_LNG22-600x352.png)
Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν με τα LNG
Το ξέφρενο αγοραστικό ενδιαφέρον έχει ανεβάσει τις τιμές των παλαιότερων πλοίων, καθώς η Μόσχα προετοιμάζεται για νέες κυρώσεις
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση