Η Maersk δρομολογεί το πρώτο εμπορευματικό πλοίο μεθανόλης στη γραμμή Ασίας – Ευρώπης, ανοίγοντας νέους δρόμους για την παγκόσμια ναυτιλία. Το πλοίο που θα δρομολογήσει ο ναυτιλιακός κολοσσός από την Δανία είναι ένα από τα 18 μεγάλα πλοία της εταιρείας που χρησιμοποιούν μεθανόλη.

Το πλοίο θα πραγματοποιήσει το παρθενικό του δρομολόγιο στις 9 Φεβρουαρίου 2024 ,στη γραμμή AE7 που συνδέει την Ασία και την Ευρώπη, η οποία περιλαμβάνει ελλιμενισμούς σε Σαγκάη, Tanjung Pelepas, Colombo, Αμβούργο και Ningbo (Κίνα).

Maersk: Ο ναυτιλιακός κολοσσός «ποντάρει» στα αυτόνομα φορτηγά

Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κατασκευάστηκε από τη Hyundai Heavy Industries (HHI) στη Νότια Κορέα, έχει χωρητικότητα 16.000 TEU και είναι εξοπλισμένο με κινητήρα διπλού καυσίμου που επιτρέπει τη χρήση μεθανόλης, βιοντίζελ και συμβατικών καυσίμων.

Η Maersk έχει θέσει ως στόχο τις μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου για το 2040 για το σύνολο της επιχείρησης, σημειώνοντας ότι έχει εξασφαλίσει αρκετή «πράσινη» μεθανόλη για να καλύψει το παρθενικό ταξίδι του σκάφους.

Η Maersk όμως απλώνει δίχτυα και στη… στεριά. Πλέον δραστηριοποιείται και στις χερσαίες μεταφορές, στοιχηματίζει ότι τα φορτηγά χωρίς οδηγό θα μπορούσαν να συμβάλλουν ώστε οι παραδόσεις των εμπορευμάτων να γίνουν πιο αξιόπιστες.

Όπως μεταδίδει το Bloomberg, η Maersk πειραματίζεται με φορτηγά χωρίς οδηγό στις εγκαταστάσεις της στο Κάρσον της Καλιφόρνια και έχει συνεργαστεί με την Kodiak Robotics Inc. για τη δοκιμή αυτόνομων φορτηγών από το Χιούστον στην Οκλαχόμα με έναν οδηγό ασφαλείας. Όπως φαίνεται, τα φορτηγά χωρίς οδηγό θα βοηθήσουν τη Maersk να βελτιώσει την έγκαιρη απόδοση, δήλωσε ο Erez Agmoni, παγκόσμιος επικεφαλής καινοτομίας της Maersk για την εφοδιαστική αλυσίδα και τις υπηρεσίες. «Η αξιοπιστία είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό στοιχείο που θέλουμε να προσθέσουμε», ανέφερε και συμπλήρωσε πως «τα αυτόνομα φορτηγά θα εξαλείψουν τους περιορισμούς και θα μειώσουν τον χρόνο που τα εμπορεύματα των πελατών βρίσκονται στο δρόμο».

Το 24ωρο

Η Kodiak, η Aurora Innovation Inc. και άλλες εταιρείες χρησιμοποιούν αισθητήρες και ενσωματωμένους υπολογιστές στα φορτηγά χωρίς οδηγούς, που υπόσχονται τη μείωση των ατυχημάτων και της κατανάλωσης καυσίμου, καθώς και τη λειτουργία των φορτηγών όλο το εικοσιτετράωρο αντί για περίπου 11 ώρες την ημέρα, που είναι το όριο των οδηγών.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι Maersk και η Kodiak λειτουργούν φορτηγά 24 ώρες την ημέρα για τέσσερις ημέρες την εβδομάδα μεταξύ Χιούστον και Οκλαχόμα με ενδιάμεση στάση στο Ντάλας για να αλλάξουν οι οδηγοί, οι οποίοι πρέπει να συμμορφώνονται με το όριο των ωρών οδήγησης.

Η Maersk θα χρησιμοποιήσει αρχικά τα φορτηγά χωρίς οδηγούς κατά τη νυχτερινή βάρδια, στην οποία είναι και πιο δύσκολο να βρεθούν εργαζόμενοι.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Kodiak, Don Burnette, δήλωσε ότι η εταιρεία του βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ξεκινήσει τη λειτουργία των φορτηγών χωρίς οδηγό μέχρι το τέλος του 2024. «Δεν ξέρω αν θα είναι έτοιμο τα επόμενα δύο χρόνια, αλλά ακόμα κι αν είναι τα επόμενα τρία χρόνια, είναι καλύτερο για εμάς να είμαστε στην πρώτη γραμμή».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: «Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ανάλογο, ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων από ό,τι ήταν πέρυσι»
Ακτοπλοΐα |

«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης

Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά