Αύξηση κατά 0,3% σημείωσε η Δύναμη του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου τον μήνα Οκτώβριο 2023, σε σύγκριση με την αντίστοιχη Δύναμη του Οκτωβρίου 2022, ενώ κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2002 με το 2021 το πρόσημα ήταν αρνητικό και διαμοφώθηκε στο -0,8% σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.
Ακόμη, η Ολική Χωρητικότητα του Ελληνικού Εμπορικού Στόλου, από πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, παρουσίασε μείωση κατά 2,5% τον μήνα Οκτώβριο 2023 σε σύγκριση με την αντίστοιχη χωρητικότητα Οκτωβρίου 2022. Μείωση κατά 1,8% σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Οκτωβρίου 2022 προς τον Οκτώβριο 2021.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στη φετινή λίστα των 100 πιο σημαντικών ανθρώπων της παγκόσμιας ναυτιλίας, την οποία επιμελείτεαι η Lloyd’s List, συμμετέχουν 14 προσωπικότητες που εκπροσωπούν την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα. Στην εφετινή λίστα «One Hundred People» για μια ακόμη χρονιά οι Έλληνες εφοπλιστές βρίσκονται ψηλά στη λίστα, ξεχωρίζει όμως η σημαντική άνοδος, κατά 19 θέσεις, του Βαγγέλη Μαρινάκη που βρέθηκε στην 22 θέση της σχετικής κατάταξης.
Για φέτος, στην πρώτη θέση της λίστας βρίσκεται o Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) και ειδικότερα οι χώρες Κίνα, Βραζιλία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Νησιά Μάρσαλ, Γερμανία και Δανία οι οποίες όπως εκτιμά η Lloyd’s List, έχουν την επαρκή επιρροή για να επηρεάσουν τις αποφάσεις του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση. Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνουν οι Vincent Clerc διευθύνων σύμβουλος της AP Moller Maersk και ο Robert Uggla πρόεδρος της AP Moller Holding.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η οικογένεια Απόντε που ελέγχει την MSC και στην τέταρτη οι Wan Min και Miao Jianmin των China Cosco Shipping και China Merchants Group.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει μια τριάδα εκπροσώπων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι κυρίες Magda Kopczynska και Φωτεινή Ιωαννίδου και ο Frans Timmermans.
Latest News
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων