«Η Ελλάδα οφείλει και επιχειρεί άλμα ποιότητας, με την υλοποίηση έργων που δημιουργούν ένα ολιστικό μοντέλο Βιώσιμης Ανάπτυξης, με αιχμή τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στην Έκθεση Παρουσίασης των επτά αρχιτεκτονικών διαγωνισμών ιδεών για τους νέους σταθμούς της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, στο Ζάππειο.
Αναφερόμενος στους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς, που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τον Δήμο Αθηναίων, την Αττικό Μετρό ΑΕ και την Ανάπλαση Αθήνας ΑΕ, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε:
«Τα έργα υποδομών οφείλουν να δημιουργούν αρχιτεκτονικά τοπόσημα, να ‘‘συνομιλούν’’ με το αστικό τοπίο, να εξασφαλίζουν λειτουργικότητα και αισθητική ποιότητα και να αναβαθμίζουν τους δημόσιους χώρους, με βάση τις σύγχρονες απαιτήσεις της αρχιτεκτονικής και τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού».
Σταϊκούρας για σύστημα ETCS: Αναβαθμίζεται το επίπεδο ασφάλειας του ελληνικού σιδηρόδρομου
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι η κατασκευή της νέας Γραμμής 4 ξεκίνησε με την υλοποίηση των πρόδρομων εργασιών, σημειώνοντας ότι η επέκταση του δικτύου του Μετρό θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, θα εξοικονομήσει χρόνο στις μετακινήσεις των πολιτών και θα μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της πρωτεύουσας.
«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενισχύει και θα ενισχύει, έμπρακτα και αποτελεσματικά, τη βιώσιμη αστική κινητικότητα της πρωτεύουσας. Με ρεαλιστικό σχέδιο, πολιτική βούληση, επιμονή, μεθοδικότητα και αποφασιστικότητα, μετατρέπουμε την Αθήνα σε μια έξυπνη, ανθεκτική και βιώσιμη πόλη», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.
Απ’ την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, στην ομιλία του, ευχαρίστησε όλους τους εμπλεκόμενους στην κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό και τόνισε ότι θα πρέπει η πόλη να βγει καλύτερη από αυτή την πρωτοβουλία, καθώς «είναι η πρώτη φορά που η αρχιτεκτονική συναντάει το Μετρό εξ αρχής».
Τέλος, υπογράμμισε την αξία του πρασίνου στην πόλη, σημειώνοντας ότι παράλληλα πρέπει να σκεφτούμε ότι κάθε ώρα που καθυστερούμε το έργο για ένα δέντρο, την ίδια ώρα καθυστερούμε ένα έργο, που αφαιρεί διοξείδιο του άνθρακα από αυτήν, βλάπτοντας έτσι και το δημόσιο συμφέρον.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:
Η Ελλάδα οφείλει και επιχειρεί άλμα ποιότητας. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει την ισχυρή βούληση να συμβάλλει βέλτιστα σε αυτό.
Μελετά, σχεδιάζει και υλοποιεί έργα, τα οποία μπορούν, μέσα στα επόμενα χρόνια, να δημιουργήσουν ένα νέο ολιστικό μοντέλο Βιώσιμης Ανάπτυξης, με αιχμή τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα.
Ένα μοντέλο που θα καταστήσει τις πόλεις μας περισσότερο φιλικές στους πολίτες και στο περιβάλλον, με πυλώνες:
· την ενίσχυση των «πράσινων» μέσων μαζικής μεταφοράς,
· την προώθηση των ήπιων τρόπων μετακίνησης,
· την οδική ασφάλεια,
· και την προσβασιμότητα σε όλους.
Για να το πετύχουμε αυτό, δεν αρκεί μόνο να κατασκευαστούν νέα έργα, αλλά χρειάζεται και εμείς, οι πολίτες, να αλλάξουμε την κουλτούρα στις μετακινήσεις μας.
Να χρησιμοποιήσουμε περισσότερο τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Βέβαια, καλύτερα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Και αυτό είναι ευθύνη της πολιτείας.
Απαιτείται, λοιπόν, να επαναπροσδιορίσουμε τους τρόπους μετακίνησης και για να γίνει αυτό, πρέπει να προσφέρουμε στους πολίτες μια ασφαλέστερη, ταχύτερη και φθηνότερη επιλογή μετακίνησης από το αυτοκίνητο.
Προχωράμε, λοιπόν, στην επέκταση του δικτύου Μετρό της πρωτεύουσας.
Στόχος μας είναι η προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερων επιβατών, που θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, θα εξοικονομήσει χρόνο στις μετακινήσεις και θα μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Το Μετρό, το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό και περιβαλλοντικό έργο υποδομής, επεκτείνεται και αναπτύσσεται, με σκοπό την εξυπηρέτηση των πολιτών και τη διευκόλυνση της καθημερινότητάς τους.
Η κατασκευή της νέας Γραμμής 4 ξεκίνησε με την υλοποίηση των πρόδρομων εργασιών, οι οποίες είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθούν πριν από την κατασκευή των σταθμών και των σηράγγων.
Η Γραμμή θα έχει μήκος 12,8 χλμ, θα περιλαμβάνει 15 σταθμούς, θα διατρέχει υπογείως 4 δήμους, θα εξυπηρετεί, ημερησίως, 340.000 επιβάτες, θα κυκλοφορούν, καθημερινά, 53.000 λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους της Αθήνας και θα μειωθούν, ετησίως, κατά 17.000 οι τόνοι CO2.
Tο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον Μάρτιο του 2022, υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και την ολοκλήρωση της γραμμής 4 του Μετρό, με τον Δήμο Αθηναίων, την Αττικό Μετρό ΑΕ και την Ανάπλαση Αθήνας ΑΕ.
Σε συνέχεια αυτού, η Ανάπλαση προκήρυξε, τον Μάιο του 2023, ανοιχτούς αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς ιδεών, για τους 7 από τους 15 σταθμούς, που βρίσκονται εντός των ορίων του Δήμου Αθηναίων.
Γιατί, όμως, προχωρήσαμε σε αυτούς τους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς;
Διότι στην εποχή μας τα έργα υποδομών οφείλουν να δημιουργούν αρχιτεκτονικά τοπόσημα.
Πρέπει να «συνομιλούν» με το αστικό τοπίο, να εξασφαλίζουν λειτουργικότητα και αισθητική ποιότητα, και να αναβαθμίζουν τους δημόσιους χώρους, με βάση τις σύγχρονες απαιτήσεις της αρχιτεκτονικής και τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού.
Επιδιώκουμε οι πολίτες που θα χρησιμοποιούν το Μετρό να βιώνουν μια συνολική εμπειρία υψηλής ποιότητας, σε έναν ασφαλή, ευχάριστο και προσβάσιμο – σε όλους – δημόσιο χώρο.
Σε έναν χώρο που θα συνδυάζει τη λειτουργικότητα με την αισθητική.
Και ο οποίος θα αποτελεί πρότυπο παροχής του δημόσιου αγαθού των αστικών συγκοινωνιών.
Είναι εξαιρετικά ευχάριστο, πως στη διαγωνιστική διαδικασία συμμετείχαν 43 αρχιτεκτονικές ομάδες, με περισσότερους από 650 επιστήμονες και 21 φοιτητές.
Όλες οι προτάσεις εμπεριέχουν καινοτόμες ιδέες, στοιχεία σύγχρονης αρχιτεκτονικής προσέγγισης και υψηλής αισθητικής ποιότητας, ώστε να αναβαθμίζουν τον δημόσιο αστικό χώρο και να βοηθούν στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενισχύει και θα ενισχύει, έμπρακτα και αποτελεσματικά, τη βιώσιμη αστική κινητικότητα της πρωτεύουσας.
Με ρεαλιστικό σχέδιο, πολιτική βούληση, επιμονή, μεθοδικότητα και αποφασιστικότητα, μετατρέπουμε την Αθήνα σε μια έξυπνη, ανθεκτική και βιώσιμη πόλη.
Latest News
Πέντε οικόπεδα στο Ελληνικό πούλησε η Lamda - Στα 106 εκατ. ευρώ το τίμημα
Η συνολική επένδυση για τις εν λόγω αναπτύξεις, εκτιμάται να ανέλθει στα €300 εκ. τουλάχιστον, αναφέρει η Lamda
Επιτυχής έκδοση ομολογιακού δανείου 300 εκατ. από την ΑΒΑΞ
Ο Πρόεδρος του Ομίλου ΑΒΑΞ, κος Χρήστος Ιωάννου χαρακτήρισε την έκδοση «ορόσημο για τον Όμιλο»
«Στις ράγες» ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής – Πότε θα είναι έτοιμος
Υστερα από χρόνια αρχίζει το έργο της επέκτασης προς τη Δυτική Αττική – Η κατασκευή θα ξεκινήσει από τα Ανω Λιόσια
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση
Οι «γυάλινοι πύργοι» που άλλαξαν την Λεωφόρο Κηφισίας – Τα κτήρια «σφραγίδες» του Μπάμπη Βωβού
Τα εμβληματικά project του επιχειρηματία - Ποια ευκαιρία εκμεταλλεύθηκε ο Μπάμπης Βωβός
Υδραυλικό έργο ανέλαβε η Intrakat σε Αμβρακία-Αμφιλοχία
H Ιntrakat με το νέο υδραυλικό έργο που ανέλαβε θα εκσυγχρονίσει τη διαχείριση των υδάτινων πόρων στη Δυτική Στερεά
Στον μηχανισμό για τη Σύνδεση της Ευρώπης ΙΙ εντάχθηκαν 4 σιδηροδρομικά έργα
Οι εγκριθείσες προτάσεις συμπληρώνουν κενά στο βασικό άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη/Προμαχώνας (ΠΑΘΕ/Π)
Στις 45 οι προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων στη Νέα Οδό
Τι είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης
Εξάρχου (Intrakat): «Χτίζουμε ισχυρό όμιλο με 2,5 δισ. τζίρο το 2026 και 5 έως 7 δισ. ανεκτέλεστο στην 5ετία»
Ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου τόνισε στη ΓΣ των μετόχων τη σημασία της ανάπτυξης του ομίλου στις ΑΠΕ και τα έργα ΣΔΙΤ