Τέσσερις Ευρωπαίες βρίσκονται για πρώτη φορά στην ιστορία μαζί στο πηδάλιο των εφοπλιστικών ενώσεων των χωρών τους και μία πέμπτη ανέλαβε πρόσφατα πρόεδρος στην Ένωση των εφοπλιστικών φορέων της ΕΕ, την European Community Shipowners’ Associations (ECSA).
Ερυθρά Θάλασσα: Καταλύτης για νέες πληθωριστικές πιέσεις
Οι πέντε γυναίκες που εκπροσωπούν μεγάλες δυνάμεις της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, με βάση τις κατά καιρούς δηλώσεις τους, δεσμεύονται να συμβάλουν στην πράσινη μετάβαση του κλάδου μέσα από διεθνή και όχι αποκλειστικά περιφερειακά μέτρα. Παράλληλα προωθούν την ιδέα της ανανέωσης της εικόνας της ναυτιλίας στα μάτια του μέσου ευρωπαίου πολίτη. Επιζητούν να την καταστήσουν πιο ελκυστική, να φέρουν περισσότερα νέα ταλέντα στον ναυτιλιακό κλάδο για να παραμείνει η ευρωπαϊκή ναυτιλία ανταγωνιστική, έναντι των εξ ανατολών ανταγωνιστών της.
Και βέβαια επιδιώκουν να φέρουν περισσότερες γυναίκες κοντά στο ναυτικό επάγγελμα. Παράλληλα δίνουν καθημερινά τη μάχη να πείσουν τη γραφειοκρατία των Βρυξελλών, για τη στρατηγική σημασία που έχει η ναυτιλία στην ενεργειακή απεξάρτηση της Ευρώπης, την εξασφάλιση του ομαλού εφοδιασμού της Γηραιάς Ηπείρου και την ουσιαστική συμβολή της στην ευημερία των πολιτών της Ενωσης.
Προκλήσεις
Επικεφαλής της ομάδας των πέντε γυναικών η Karin Orsel από την Ολλανδία που ανέλαβε από τις αρχές Ιανουαρίου, η πρώτη γυναίκα πρόεδρος στην ιστορία της ECSA και δηλώνει ότι «ο στρατηγικός ρόλος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας για την ασφάλεια της Ευρώπης έχει έρθει στο προσκήνιο». «Η δέσμευσή μας», συνεχίζει, «είναι σαφής: να προωθήσουμε την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας, να επιτύχουμε τους κλιματικούς μας στόχους και να ενισχύσουμε την ανταγωνιστικότητα του τομέα εν μέσω των ταχέως εξελισσόμενων γεωπολιτικών προκλήσεων και προκλήσεων ασφαλείας» προωθώντας τη «μετάβαση με επίκεντρο τον άνθρωπο».
Αναμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στη διατύπωση του ανανεωμένου κοινού οράματος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας έχει η Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, που εκπροσωπεί τη μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου, την ελληνική, με μερίδιο 17,4% στον παγκόσμιο στόλο με βάση την εθνικότητα των πλοιοκτητών. Η Μελίνα Τραυλού χρησιμοποιεί πολύ συχνά στις δηλώσεις της τις έννοιες «εμείς» και «μαζί», παράλληλα με την πίστη της σε μία «πράσινη μετάβαση» η οποία δεν νοείται χωρίς τη ναυτιλία. Επίσης επιμένει στις διεθνείς και όχι περιφερειακές λύσεις και κυρίως στην ανάληψη της ευθύνης που τους αναλογεί για την πράσινη μετάβαση, όλων των εμπλεκόμενους στη ναυτιλία και κυρίως των ναυπηγείων, των προμηθευτών καυσίμων και των κατασκευαστών μηχανών. Μιλώντας πρόσφατα στην COP28 η Μελίνα Τραυλού υπογράμμισε ακόμη ότι «η ναυτιλία είναι η πιο οικονομικά αποδοτική και ενεργειακά αποδοτική μορφή μεταφοράς» ένα χαρακτηριστικό του κλάδου «που πρέπει με κάθε τρόπο να διαφυλαχθεί».
Νέοι κανόνες
Στο ίδιο μήκος κύματος η Γερμανίδα δρ Gaby Bornheim, πρόεδρος της Γερμανικής Ενωσης Εφοπλιστών που εκπροσωπεί την έβδομη στον κόσμο ναυτιλιακή δύναμη με μερίδιο 3,4% στον παγκόσμιο στόλο και δεύτερη στην Ευρώπη πίσω από τη χώρα μας. Η Gaby Bornheim, υποστηρίζει ότι «ως βιομηχανία, οφείλουμε να είμαστε πλήρως εναρμονισμένοι με τις διεθνείς απαιτήσεις, αλλά αυτό πρέπει να περιλαμβάνει τους προμηθευτές καυσίμων».
Οι νέοι κανόνες για την προστασία του κλίματος πρέπει να «διεθνοποιηθούν» – και υπό αυτό το πρίσμα «χρειαζόμαστε ένα σαφές, παγκόσμιο νομοθετικό και ρυθμιστικό πλαίσιο».
Υπέρ μιας ναυτιλίας χωρίς ρύπους και η Νορβηγίδα Synnove Seglem πρόεδρος της Νορβηγικής Ενωσης Εφοπλιστών. Δηλώνει ότι «έχουμε μεγάλες φιλοδοξίες να αναπτύξουμε τεχνολογία και λύσεις για ναυτιλία χωρίς εκπομπές ρύπων» και να «διασφαλίσουμε τη δημιουργία αξίας και θέσεων εργασίας» με τον κλάδο «να γίνει αποτελεσματικότερος στην πρόσληψη περισσότερων γυναικών».
Τέλος να σημειώσουμε και την παρουσία της Μαρίλι Φραγκίστα, προέδρου της Ενωσης Εφοπλιστών Μάλτας, η οποία εκπροσωπεί το μεγαλύτερο νηολόγιο στην Ευρώπη και παίζει ένα σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των θέσεων των ευρωπαίων πλοιοκτητών σε συνεργασία με τις υπόλοιπες ενώσεις.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση