Ανοίγουν στις 25 Ιανουαρίου οι οικονομικές προσφορές για τον διαγωνισμό της σύμβασης παραχώρησης του κεντρικού τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Αφορά το οδικό δίκτυο Χανιά – Ηρακλείου και σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εφόσον δεν υπάρξουν προσφυγές την ερχόμενη Πέμπτη θα αποσφραγιστούν οι φάκελοι των υποψήφιων επενδυτών.
Πώς προχωρά ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος – Στο 50% η πρόοδος από ΤΕΡΝΑ
Ο υπουργός κ. Χρήστος Σταϊκούρας και οι υφυπουργοί Υποδομών κ. Νίκος Ταχιάος και Μεταφορών κυρία Χριστίνα Αλεξοπούλου προχώρησαν σε ενημερωτική συνάντηση με τους δημοσιογράφους αναφερόμενοι στους τομείς της αρμοδιότητας τους.
Θεσσαλία
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά στη διάρκεια της ενημέρωσης από τους κ.κ. Σταϊκούρα και Ταχιάο το κόστος για την οριστική αποκατάσταση των υποδομών της Θεσσαλίας που χτυπήθηκαν από τον Daniel αναμένεται να ξεπεράσει τα 1,2 δισ. ευρώ.
Μόνο για τα οδικά έργα το κόστος ανέρχεται στα 900 εκατ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα προς τα πάνω αναθεωρούνται και οι δαπάνες για τα σιδηροδρομικά έργα. Σημειωτέον ότι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών θα καλύψει τα 30,4 εκατ. ευρώ για τα σχολεία.
Πάντως, στόχος της ηγεσίας του υπουργείου είναι να δημοπρατηθεί το σύνολο των έργων μέχρι το καλοκαίρι.
Σε ό,τι αφορά τα αντιπλημμυρικά έργα που δεν σχετίζονται με τις άλλες υποδομές, αυτά θα μεταφερθούν εκτός απρόοπτου στο νέο οργανισμό που δημιουργείται.
Αλλά οι οριστικές αποφάσεις ακόμη δεν έχουν ληφθεί.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά οι μεγαλύτερες δαπάνες για το οδικό δίκτυο προβλέπονται για την Μαγνησία (31%), ακολουθούν τα Τρίκαλα (26%), η Καρδίτσα (22%), Λάρισα 10%) και Εύβοια (9%).
Εξορθολογισμός έργων
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε πως προτεραιότητα της είναι ο εξορθολογισμός του χαρτοφυλακίου συνολικά των έργων.
Όπως εξήγησε τα νέα κριτήρια είναι οι διαθέσιμοι πόροι αλλά και τα νέα δεδομένα που έφεραν οι φυσικές καταστροφές.
Δεν είναι τυχαίες άλλωστε και οι ανακοινώσεις που έγιναν για το σιδηροδρομικό δίκτυο με τη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα διαχείρισης της υποδομής.
Εντός του Ιανουαρίου θα υποβληθεί πρόταση για τη χρηματοδότηση από το κοινοτικό εργαλείο CEF 2. Η χώρα μας θα διεκδικήσει περί τα 1,3 με 1,4 δισ. ευρώ για τα έργα ΣΚΑ – Οινόη, Λιόσια – Κόρινθος, Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, Αλεξαδρούπολη – Ορμένιο, Ρίο – Πάτρα.
Πάντως ο κ. Ταχιάος έσπευσε να διευκρινίσει ότι η ιεράρχηση των έργων δεν σημαίνει ακύρωση αλλά χρονική μετάθεση.
Στον τομέα των υποδομών, ο δεύτερος στόχος του υπουργείου είναι η επιτάχυνση των έργων που ήδη υλοποιούνται.
Αναφορικά με τα έργα της Αττικής, όπως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και ο άξονας Ελευσίνα – Οινόφυτα – έχουν κατατεθεί πρότυπες προτάσεις – τα σφιχτά περιθώρια χρηματοδότησης αναμένεται να προκαλέσουν εμπόδια στον σχεδιασμό τους.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ανήγγειλε νέο θεσμικό πλαίσιο για τις πρότυπες προτάσεις ώστε να μην αναμειγνύεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παρά μόνο υπηρεσιακά στελέχη.
Εγνατία Οδός
Σχετικά με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, η ηγεσία έκανε γνωστό πως έφτασε στα χέρια της η σύμβαση από το Ελεγκτικό συνέδριο έχοντας μάλιστα πραγματοποιηθεί και συνάντηση με τη διοίκηση της Εγνατία Οδός Α.Ε. στη Θεσσαλονίκη.
Στόχος είναι να κλείσουν γρήγορα οι εκκρεμότητες και να υπογραφεί η σύμβαση. Σε ό,τι αφορά την υπουργική απόφαση για τα διόδια και αυτή θα εκδοθεί εγκαίρως.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο