
Ξεχάστε ότι ξέρατε μέχρι τώρα, ο κόσμος δείχνει μεγαλύτερη έφεση για ταξίδια, τα κλείνει πολύ νωρίτερα και είναι διατεθειμένος να ξοδέψει και περισσότερα, αρκεί να έχει περισσότερες εμπειρίες σε ένα πιο βιώσιμο και «πράσινο» περιβάλλον.
Η τελευταία παγκόσμια ταξιδιωτική μελέτη της Sabre Corporation, μιας εταιρείας λογισμικού και τεχνολογίας της ταξιδιωτικής βιομηχανίας αποκαλύπτει μια σημαντική αλλαγή στις ταξιδιωτικές συμπεριφορές και προτιμήσεις για το 2024, όπως σημειώνει η ίδια η εταιρεία.
Fraport: Νέο ρεκόρ αφίξεων και αναχωρήσεων στα 14 αεροδρόμια το 2023
Η μελέτη δείχνει μια νέα αυτοπεποίθηση μεταξύ των τουριστών, με τους ταξιδιώτες αναψυχής να προγραμματίζουν τα ταξίδια πολύ νωρίτερα από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια. Τώρα, κλείνουν τις πτήσεις τους τουλάχιστον τρεις μήνες πριν, γεγονός που σηματοδοτεί μια σαφή απόκλιση από τις τάσεις του παρελθόντος. Είναι ενδιαφέρον ότι η τάση αυτή αποκλίνει από τα συμβαίνοντα στα επαγγελματικά ταξίδια, όπου οι περισσότερες κρατήσεις εξακολουθούν να γίνονται δύο έως τέσσερις εβδομάδες πριν από το ταξίδι.
Θέλουν να ξοδέψουν περισσότερα
Από οικονομική άποψη, υπάρχει μια συγκρατημένη αισιοδοξία μεταξύ των ταξιδιωτών. Σχεδόν το 90% των ερωτηθέντων αναμένουν ότι θα ξοδέψουν ένα παρόμοιο ποσό για ταξίδια όπως και το 2023, αλλά ένα σημαντικό 40,7% αναμένεται να αυξήσει τον ταξιδιωτικό προϋπολογισμό του, ιδίως μεταξύ των ταξιδιωτών της Generation Z (γεννημένοι μεταξύ 1997 και 2012). Αυτό αντανακλά έναν αυξανόμενο ενθουσιασμό για τα ταξίδια στον κόσμο μετά την πανδημία, σε συνδυασμό με την επιθυμία για πλουσιότερες εμπειρίες.
Η μελέτη αποκαλύπτει επίσης ότι το ταξίδι σε ζευγάρια, είναι μια κυρίαρχη τάση το 2024, που πιθανόν οφείλεται στην επιθυμία για πιο εξατομικευμένες και οικείες ταξιδιωτικές εμπειρίες. Η τάση αυτή, ωστόσο, διαφέρει από περιοχή σε περιοχή.
Στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, τα ταξίδια με παιδιά κάτω των 12 ετών είναι αξιοσημείωτα πιο δημοφιλή σε σύγκριση με άλλα μέρη του κόσμου.
Κερδίζει έδαφος η βιωσιμότητα
Η βιωσιμότητα αναδεικνύεται σε προτεραιότητα, με όλους τους ερωτηθέντες να εκφράζουν την προθυμία να πληρώσουν έως και 5% περισσότερο για βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές. Επιπλέον, ένα σημαντικό τμήμα είναι μάλιστα έτοιμο να πληρώσει έως και 15% επιπλέον για να αντισταθμίσει το αποτύπωμα άνθρακα. Αυτό αντικατοπτρίζει μια αυξανόμενη συνείδηση σχετικά με περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ταξιδιών και του τουρισμού.
Όσον αφορά τις ανέσεις και τις υπηρεσίες, οι προτεραιότητες των ταξιδιωτών αναψυχής και των επαγγελματιών ταξιδιωτών συνεχίζουν να αποκλίνουν. Οι επαγγελματίες ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στην αποδοτικότητα και τον μινιμαλισμό, επιλέγοντας συχνά ελαφρύτερα ταξίδια χωρίς παραδοτέες αποσκευές. Αντίθετα, οι ταξιδιώτες αναψυχής δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στα γεύματα κατά τη διάρκεια της πτήσης και την άνεση, με την επιλογή της θέσης να αποτελεί κοινή προτεραιότητα και για τις δύο ομάδες.
Οι ανέσεις της Generation Z
Η μελέτη υπογραμμίζει επίσης ότι οι ταξιδιώτες αναψυχής τείνουν να επενδύουν περισσότερο σε ταξιδιωτικά αξεσουάρ σε σύγκριση με σε σχέση με τους ομολόγους τους των επιχειρήσεων, οι οποίοι επικεντρώνονται κυρίως στην επιλογή των καθισμάτων. Η κύρια ανησυχία της Generation Z είναι ο κίνδυνος απώλειας ή κλοπής των αποσκευών, ένα συναίσθημα που πιθανότατα επηρεάζεται από τα ποσοστά περιστατικών μετά την πανδημία και την αυξημένη ευαισθητοποίηση σε αυτά τα ζητήματα.
Αυτές οι εξελισσόμενες τάσεις θέτουν προκλήσεις για την ταξιδιωτική βιομηχανία, ιδίως όσον αφορά τη διαχείριση του περιεχομένου για την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών των πελατών.
Ο Ανδρέας Συρίγος, περιφερειακός ανώτερος διευθυντής για τη Νότια Ευρώπη και τις Βόρειες χώρες της Sabre Travel Solutions, υπογραμμίζει τη σημασία της αντιμετώπισης αυτών των προκλήσεων: «Με την αξιοποίηση των παγκόσμιων δεδομένων της Sabre Services, τα ταξιδιωτικά γραφεία και τα ξενοδοχεία, σημειώνει ο κ. Συρίγος, μπορούν να αξιοποιήσουν αυτές τις τάσεις και να προσαρμόσουν ανάλογα τις προσφορές τους. Αυτή η στρατηγική προσέγγιση είναι απαραίτητη για να συμβαδίζουν με τις δυναμικές προτιμήσεις των σημερινών ταξιδιωτών και να διασφαλιστεί ότι η ταξιδιωτική βιομηχανία παραμένει ευέλικτη στις απαιτήσεις της αγοράς».


Latest News
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου

Δεν κόβουν το ταξίδι στην Ελλάδα οι Αμερικανοί
Παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα και τις αμφιλεγόμενες αποφάσεις της κυβέρνησης Τραμπ θα έρθουν και αυτό το καλοκαίρι