Στεκόμενος μπροστά στην αίθουσα στη δεξίωση για το νέο έτος μιας ένωσης αυτοκινητοβιομηχανίας στο Βερολίνο αυτή την εβδομάδα, ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Oliver Zipse είχε λόγο να αισθάνεται δικαιωμένος, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.
Στη σκηνή, ο υπουργός Μεταφορών Volker Wissing μιλούσε στο κοινό που αποτελούνταν από πολιτικούς και στελέχη της βιομηχανίας για τη σημασία του «τεχνολογικού ανοίγματος» για τη μείωση των εκπομπών ρύπων από τη διέλευση.
Κομισιόν: Πράσινο φως σε Ford, BMW και Honda για σύμπραξη στα EV
Η επιβεβαίωση της BMW
Η μοναδική εστίαση των φορέων χάραξης πολιτικής και των κατασκευαστών στα οχήματα με μπαταρίες αφήνει εκτεθειμένη τη σημαντικότερη βιομηχανία της Γερμανίας, είπε, με την πρόβλεψη για πτώση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης να επικρέμεται πάνω από το μήνυμά του.
Ο Zipse έχει διατυπώσει το ίδιο επιχείρημα εδώ και χρόνια, υποστηρίζοντας ευέλικτες γραμμές παραγωγής για αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, υβριδικά και ακόμη και υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα. Η προσεκτική στρατηγική του – η οποία συμφωνεί με εκείνη του προκατόχου του – δέχθηκε επίθεση ως μη αρκετά επιθετική για την αμφισβήτηση του ηγέτη της ηλεκτρικής Tesla Inc.
Τώρα, ο Zipse φάνηκε να έχει δει το μέλλον. Με την υιοθέτηση των EV να επιβραδύνεται και τα plug-in υβριδικά να επιστρέφουν από το περιθώριο, η προσεκτική προσέγγιση της BMW δεν μοιάζει πλέον τόσο κακή ιδέα.
«Στη Γερμανία, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα δεν φαίνεται καλή φέτος» τονίζει ο Jan Burgard, επικεφαλής της εταιρείας συμβούλων στρατηγικής για την αυτοκινητοβιομηχανία Berylls. «Το ανώτερο άκρο της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων είναι σχεδόν κορεσμένο, και υπάρχουν ελάχιστες προσφορές στην κατώτερη κατηγορία των 25.000 ευρώ».
Η κατάργηση των κινήτρων
Μετά από χρόνια αλματώδους ανάπτυξης, η πώληση των EV γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Τα γενναιόδωρα κυβερνητικά κίνητρα εξαφανίζονται στην Ευρώπη και λιγότερα οχήματα πληρούν τις προϋποθέσεις για αυτά στις ΗΠΑ. Ενώ μια σειρά από νέα μοντέλα και επιλογές χρηματοδοτικής μίσθωσης με ελαφριά δέσμευση έχουν προσελκύσει την προσοχή των λάτρεις των ηλεκτρικών οχημάτων, μερικά χρόνια μετά την επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων, οι υποδομές και οι τιμές εξακολουθούν να παραμένουν εμπόδια για την ευρεία υιοθέτηση.
Στη Γερμανία, οι πωλήσεις αναμένεται να μειωθούν κατά 14% φέτος ως απάντηση στην κατάργηση των επιδοτήσεων από την κυβέρνηση τον Δεκέμβριο, η πρώτη μείωση από το 2016, σύμφωνα με την ομάδα πίεσης VDA. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι παρατηρητές της αγοράς έχουν μειώσει τις προβλέψεις καθώς τα οχήματα είναι πολύ λιγότερο προσιτά από τα αντίστοιχα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης – παρά τον πόλεμο τιμών που ξεκίνησε η Tesla.
Το στοίχμα των σταθμών φόρτισης
Όταν ρωτήθηκε τι θα μπορούσε να κάνει η κυβέρνηση για να ενισχύσει τη γερμανική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, ο υπουργός Μεταφορών πρότεινε το εξής: «Υποδομές φόρτισης.»
Τον Οκτώβριο του 2022, ο Wissing παρουσίασε μια φιλόδοξη στρατηγική για επενδύσεις ύψους 6,3 δισ. ευρώ σε μια πανεθνική υποδομή που θα αύξανε τον αριθμό των σταθμών φόρτισης στη Γερμανία σε ένα εκατομμύριο το 2030.
Αυτό δεν προχώρησε τόσο γρήγορα όσο είχε προγραμματιστεί. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, υπήρχαν μόνο περίπου 105.000 λειτουργικοί δημόσιοι σταθμοί φόρτισης στη Γερμανία, σύμφωνα με την αρχή υποδομών.
Με τον τρέχοντα ρυθμό κατασκευής, σημείωσε η VDA, η Γερμανία θα πρέπει να τριπλασιάσει τον ρυθμό της αν θέλει να πετύχει τον στόχο της για το 2030.
Το αίνιγμα της φόρτισης, και ποιος πληρώνει γι’ αυτήν, παραμένει άλυτο πολλά χρόνια μετά τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ενώ οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας στην εκδήλωση του VDA συμφώνησαν ότι η φόρτιση είναι το κλειδί για την αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κανείς δεν θέλησε να πει ποιος θα πρέπει να χρηματοδοτήσει μια τέτοια επέκταση της υποδομής – ή πώς. Οι αυξανόμενες τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας έχουν περιορίσει περαιτέρω τη ζήτηση, σύμφωνα με σημείωμα αναλυτή της Deutsche Bank.
Η άλλη βασική πρόκληση για την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η τιμολόγηση. Ο συνασπισμός πρέπει να επιτύχει τον στόχο του να κυκλοφορήσουν 15 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους μέχρι το 2030, διαφορετικά θα χάσει τους στόχους για τις εκπομπές ρύπων. Τον Νοέμβριο, μόνο περίπου 1 εκατομμύριο – ή το 2% όλων των αυτοκινήτων – στους γερμανικούς δρόμους ήταν πλήρως ηλεκτρικά. Χωρίς περαιτέρω επιδοτήσεις, ορισμένοι αναλυτές πιστεύουν ότι η επίτευξη του στόχου για το 2030 θα αποτελέσει πρόκληση.
Latest News
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Πρωτοφανές κύμα ζέστης πλήττει τη νότια Ασία – 30 νεκροί στη Ταϊλάνδη
Στη Μιανμάρ το θερμόμετρο άγγιξε την Τετάρτη τους 45,9 βαθμούς Κελσίου
Οι παράπλευρες απώλειες της κρουαζιέρας
Επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, ακόμα και σε «υπεράνω υποψίας» προορισμούς
Έγραψε ρεκόρ η Xiaomi με την παράδοση του SU7 - Πόσες παραγγελίες έχει «κλειδώσει»
Η Xiaomi στοχεύει σε περισσότερες από 100.000 παραδόσεις για το SU7 της εντός του 2024
Ποιες είναι οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της κινεζικής BYD
Τα παγκόσμια σχέδια της εταιρείας κυμαίνονται από ηλιακές μονάδες και ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και τρένα έως πολύπλοκα συστήματα μεταφορών. Αλλά μήπως προσπαθεί να κάνει πάρα πολλά;
Η Ιταλία πιέζει την G7 για ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα
Η Ιταλία, η οποία ηγείται της εκ περιτροπής προεδρίας της G7 φέτος, σχεδιάζει επί του παρόντος να απενεργοποιήσει τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2025
Τα καλά και τα άσχημα νέα για τις τιμές αερίου - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Η Ελλάδα πέτυχε πέρυσι μείωση 42% στις τιμές φυσικού αερίου για νοικοκυριά, τη μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκή Ενωσης
Σκρέκας: Στο τέλος του 2025 οι πρώτες γεωτρήσεις νοτιοδυτικά της Κρήτης
«Η Ελλάδα δεσμεύτηκε για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων ήδη από το 2019», τόνισε ο υπουργός
Η κλιματική αλλαγή απειλεί το αγαπημένο κηπευτικό των Ιρλανδών
Η κλιματική αλλαγή ευθύνεται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές του κόσμου
Πώς ο απρόβλεπτος Μασκ βυθίζει την Tesla στο χάος
Χιλιάδες απολύσεις, μια πτωτική πορεία πωλήσεων και αποτίμησης και η απόσυσρση προγράμματος φτηνού EV κλονίζουν εταιρεία και μετόχους