Μπορεί η United Airlines να ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες ότι επανέφερε στον αέρα τα Boeing  737 Max 9 για επιβατικές πτήσεις, αφού οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ έδωσαν το «πράσινο» φως, ωστόσο φαίνεται ότι πάλι κάτι δεν πάει καλά με την αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών.

Η Boeing  βρήκε νέες ανησυχητικές αστοχίες με τρύπες που είχαν ανοιχτεί σε… λάθος σημεία στην άτρακτο του τζετ 737 Max, αναγκάζοντάς την να μιλήσει για μια οπισθοδρόμηση που θα μπορούσε να επιβραδύνει περαιτέρω τις παραδόσεις της. Και όλα αυτά στο πλαίσο ενός όχι και τόσο φερέγγυου προγράμματος που έχει ήδη περιοριστεί από τις ρυθμιστικές αρχές λόγω ποιοτικών ελλείψεων.

Boeing: Από την κορυφή του κόσμου στο φιάσκο με τα 737 MAX – Η διαδρομή της πτώσης

Νέο ελάττωμα

Κατόπιν ενημέρωσης από έναν εξωτερικό συνεργάτη θα χρειαστούν εκ νέου επισκευές σε περίπου 50 μη παραδοθέντα τζετ 737 για την επισκευή των ελαττωματικών οπών για πριτσίνια, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο εμπορικός επικεφαλής της Boeing, Σταν Ντιλ, σε υπόμνημα προς το προσωπικό. Αν και δεν ανέφερε τον ανάδοχο, οι διαρροές μιλούσαν για τον προμηθευτή ατράκτου Spirit AeroSystems Holdings Inc.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, ο επιπλέον χρόνος που απαιτείται για τις επιθεωρήσεις και τις εργασίες επισκευής θα μπορούσε να καθυστερήσει εκ νέου τις βραχυπρόθεσμες παραδόσεις αεροπλάνων.

«Αυτός είναι όμως ο μόνος τρόπος δράσης δεδομένης της δέσμευσής μας να παραδίδουμε τέλεια αεροπλάνα κάθε φορά», επισήμανε ο Ντιλ στο υπόμνημά του.

Το ελάττωμα ακολουθεί μια σειρά από κατασκευαστικά λάθη στη Boeing, συμπεριλαμβανομένης μιας σχεδόν καταστροφικής έκρηξης σε ένα Alaska Airlines 737 Max τον περασμένο μήνα. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας έχει εντείνει τον έλεγχο των συστημάτων κατασκευής και προμηθευτών της Boeing και έχει περιορίσει την παραγωγή 737 έως ότου βελτιωθεί η ποιότητα.

Σειρά λαθών

Το πρόβλημα που αποκαλύφθηκε την Κυριακή είναι το τελευταίο σε μια σειρά δυσλειτουργιών που προέρχονται από την πρώην μονάδα αεροκατασκευών της Boeing. Ένα σφάλμα διάτρησης σε ένα διάφραγμα πίεσης πρύμνης που παρέχεται από την Spirit Aero επιβράδυνε τις παραδόσεις του 737 Max πέρυσι, του σημαντικότερου παράγοντα παραγωγής ταμειακών ροών της αεροπλάνας. Ενώ νωρίτερα, ήταν ένα άλλο πρόβλημα με τα εξαρτήματα της ουράς πτερυγίων που επηρέασε την παραγωγή.

Στην τελευταία περίπτωση, ο Ντιλ ανέφερε πως ένας εργαζόμενος σε προμηθευτή Boeing επισήμανε ότι δύο τρύπες στην άτρακτο του αεροπλάνου μπορεί να μην πληρούν ακριβώς τις προδιαγραφές. Το πρόβλημα «δεν είναι ένα άμεσο ζήτημα ασφάλειας πτήσεων και όλα τα 737 μπορούν να συνεχίσουν να λειτουργούν με ασφάλεια», είπε.

Ωστόσο, πολλοί είναι οι υπάλληλοι που έχουν εκφράσει την απογοήτευσή τους για το πώς η ημιτελής εργασία, είτε από προμηθευτές είτε εντός των εργοστασίων της Boeing, μπορεί να αναταράσσει τις γραμμές παραγωγής αεροσκαφών. Για να αντιμετωπιστεί αυτό, η εταιρεία είπε πρόσφατα σε έναν μεγάλο προμηθευτή να μην προβεί σε καμία αποστολή μέχρι να ολοκληρωθούν σωστά όλες οι εργασίες.

«Αν και αυτή η καθυστέρηση στην αποστολή θα επηρεάσει το χρονοδιάγραμμα παραγωγής μας, θα βελτιώσει τη συνολική ποιότητα και σταθερότητα», τόνισε ο Ντιλ.

Πτώση μετοχών

Οι μετοχές της Boeing υποχώρησαν 20% φέτος, σημειώνοντας τη χειρότερη επίδοση, λόγω και του ατυχήματος της Alaska Air όπως και του εντεινόμενου ελέγχου που ακολούθησε. Η Spirit Aero, πάλι, με έδρα τη Wichita του Κάνσας, υποχωρεί κατά 12%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Sierra Nevada Corp: Της ανατέθηκε η σύμβαση για την ανάπτυξη του διαδόχου του αεροσκάφους E-4B
Διεθνή |

Ποια εταιρεία θα κατασκευάσει για 13 δισ. δολάρια το νέο αεροσκάφος της «Ημέρας της Κρίσεως»

Η ύψους 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων σύμβαση αφορά στην ανάπτυξη του νέου αεροσκάφους της «Ημέρας της Κρίσεως» λόγω της ικανότητάς του να επιβιώσει σε πυρηνικό πόλεμο.