Η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis σταμάτησε την παραγωγή στη Ρωσία τον Απρίλιο του 2022 λίγο μετά την εισβολή των ρωσικών στρατευμάτων στην Ουκρανία.
Ωστόσο, η απόφαση αυτή δεν εμπόδισε τους Ρώσους διαχειριστές να ενώσουν τις δυνάμεις τους με έναν Κινέζο εταίρο τον επόμενο χρόνο με σκοπό να αρχίσουν να φτιάχνουν νέες εκδόσεις των μοντέλων Citroen της Stellantis, σύμφωνα με τα τελωνειακά στοιχεία και πηγές με γνώση του θέματος που μίλησαν στο Reuters.
Stellantis: Βουτιά στα κέρδη το β’ εξάμηνο – Πώς επέδρασαν οι μεγάλες απεργίες στη Β. Αμερική
Τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, η ρωσική εταιρεία Automotive Technologies εισήγαγε τουλάχιστον 42 κιτ αυτοκινήτου για τη συναρμολόγηση του μοντέλου Citroёn C5 Aircross στο εργοστάσιο της Καλούγκα, το οποίο εξακολουθεί να ανήκει κατά πλειοψηφία στην Stellantis, σύμφωνα με τελωνειακά στοιχεία.
Τα κιτ αυτά κατασκευάστηκαν στην Κίνα από την κινεζική εταιρεία Dongfeng Motor Group. Η Automotive Technologies συναρμολογούσε το Citroёn C5 Aircross στο εργοστάσιο της Kaluga. Δεν είναι σαφές εάν τα κιτ από την Κίνα περιείχαν εξαρτήματα που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των δυτικών κυρώσεων στη Ρωσία, στην οποία το Πεκίνο δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος, και δεν υπάρχει υπόδειξη από τα τελωνειακά στοιχεία ή πηγές ότι η Stellantis γνώριζε για τις εισαγωγές.
Ωστόσο, τα στοιχεία αυτά υπογραμμίζουν την έλλειψη ελέγχου δυτικών εταιρειών, όπως η Ikea ή η Carlsberg, πάνω στα brand τους, μετά την αναστολή των δραστηριοτήτων τους στη Ρωσία ή την εγκατάλειψη της χώρας μετά την εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022.
Καταδεικνύουν επίσης την αυξανόμενη εξάρτηση της Μόσχας από το Πεκίνο, ιδιαίτερα στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα του Reuters, η Stellantis απάντησε ότι από τις 31 Δεκεμβρίου 2023 «έχει χάσει τον έλεγχο των οντοτήτων της στη Ρωσία».
Η Stellantis κάνει λόγο για ζημία 144 εκατομμυρίων ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της ζημίας 87 εκατομμυρίων ευρώ σε μετρητά και ισοδύναμα μετρητών. Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας εξαρτιόταν σε μεγάλο βαθμό από επενδύσεις, εξοπλισμό και ανταλλακτικά από το εξωτερικό, ιδιαίτερα την Ευρώπη.
Η Stellantis κατέχει το 70% του εργοστασίου της Καλούγκα με το υπόλοιπο 30% να κατέχει η Mitsubishi Motors. Πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, το εργοστάσιο παρήγαγε αυτοκίνητα Peugeot, Citroen, Opel και Mitsubishi με ετήσια δυνατότητα παραγωγής έως 125.000 οχημάτων.
Παράλληλες εισαγωγές
Αν και πολλές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εγκαταλείψει έκτοτε τη ρωσική αγορά, ορισμένες προμήθειες συνεχίζουν να φτάνουν στη χώρα μέσω ενός συστήματος «παράλληλων εισαγωγών» που καθιέρωσε η Μόσχα. Αυτό επιτρέπει στους εισαγωγείς να εισάγουν προϊόντα από το εξωτερικό χωρίς την άδεια του κατόχου του εμπορικού σήματος.
Τα μοντέλα Citroen συνεχίζουν να είναι διαθέσιμα προς πώληση στη Ρωσία, ανέφεραν στο Reuters τέσσερις Ρώσοι έμποροι αυτοκινήτων.
Τον Δεκέμβριο του 2023, οι διαχειριστές του εργοστασίου της Καλούγκα ξεκίνησαν την «παραγωγή crossover μεσαίου μεγέθους», όπως αναφέρει το Reuters.
Η Automotive Technologies, μια εταιρεία εγγεγραμμένη στη Μόσχα τον Μάρτιο του 2023 και ανήκει 100% στην Galina Dolgolenko, ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο ότι συναρμολογούσε μια πιλοτική παρτίδα 48 εισαγόμενων αυτοκινήτων, πριν από τη μαζική παραγωγή που θα ξεκινήσει το 2024, αλλά δεν κατονόμασε τον προμηθευτή ή το μοντέλο του αυτοκίνητο.
Ο Pavel Bezruchenko, διευθυντής στρατηγικής ανάπτυξης της Automotive Technologies, δήλωσε στη ρωσική εφημερίδα Vedomosti τον Δεκέμβριο ότι η εταιρεία φέρνει αυτοκίνητα από την Κίνα χρησιμοποιώντας παράλληλες εισαγωγές.
Το 2022, η Ρωσία αναβίωσε το αυτοκίνητο της σοβιετικής εποχής Moskvich, αλλά πηγές είπαν στο Reuters ότι το μοντέλο Moskvich 3 ήταν ένα Sehol X4 κατασκευασμένο από την JAC Motors, που συναρμολογήθηκε στη Μόσχα χρησιμοποιώντας κιτ που αγοράστηκε από έναν Κινέζο συνεργάτη.
Η Dongfeng και η Stellantis, η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο από άποψη εσόδων, διαχειρίζονται μια εμπορική κοινοπραξία στην Κίνα, μέσω της οποίας η Dongfeng μπορεί να κατασκευάζει και να πουλά αυτοκίνητα Stellantis στην Κίνα.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες καλύψουν τα κενά που άφησαν στη Ρωσία οι δυτικοί ανταγωνιστές τους αποχωρώντας από τη χώρα, αλλά οι πωλήσεις κινεζικών αυτοκινήτων φαίνεται να έχουν καλύψει περισσότερο από το 56% της ρωσικής αγοράς καθώς η εγχώρια παραγωγή της χώρας ανέκαμψε ελαφρά.
Latest News
Νόμιμα μέτρα, λέει η Κίνα για τους δασμούς στο γαλλικό brandy
Nόμιμα μέτρα, λέει η Κίνα για τους δασμούς στo γαλλικό brandy - Σειρά έχει το χοιρινό κρέας;
Η Couche-Tard δίνει τώρα 47 δισ. δολάρια για τα «ψιλικατζίδικα» της 7- Eleven
Η νέα βελτιωμένη πρόταση της Couche-Tard είναι υψηλότερη κατα 8,5 δισεκατομμύρια δολάρια
Γιατί ο γκουρού των επενδύσεων Ντάλιο γυρίζει την πλάτη στα αμερικανικά ομόλογα
Ο Ντάλιο εξήγησε τους κινδύνους που ενέχει η αγορά των αμερικανικών ομολόγων
Η μεγαλύτερη IPO σε Ινδία και Ασία το 2024 από την Ηyundai
Η Hyundai σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει έσοδα από την IPO της ινδικής εταιρείας της για να ενισχύσει τις ερευνητικές της προσπάθειες
Ο τυφώνας Milton θα πλήξει το αμερικανικό ΑΕΠ - Θα σαρώσει την οικονομία της Φλόριντα
Ο τυφώνας Milton ενδέχεται να διαστρεβλώσει τα οικονομικά δεδομένα σε ολόκληρες τις ΗΠΑ
Στα 14,5 τρισ. δολ. το κόστος για την παγκόσμια οικονομία από τις γεωπολιτικές διαμάχες
Η Lloyd's υπογραμμίζει ότι ο εν λόγω οικονομικός αντίκτυπος θα προκύψει από σοβαρές ζημιές σε υποδομές και από πιθανά εμπόδια στις θαλάσσιες μεταφορές.
Πάνω από 60 δισ. το κόστος για τις ασφαλιστικές από τον τυφώνα Milton, εκτιμά η RBC
Ο τυφώνας Milton της κατηγορίας 5 πρόκειται να φτάσει στην ακτή του Κόλπου της Φλόριντα αργά την Τετάρτη ή νωρίς την Πέμπτη
Παγώνει η αγορά στη Φλόριντα - Κλείνουν οι επιχειρήσεις εν αναμονή του τυφώνα Milton
Οι αμερικανικές εταιρείες διέκοψαν τις επιχειρηματικές δραστηριότητες στη Φλόριντα καθώς πλησιάζει ο τυφώνας Milton
Ζημιά όσο το μισό ΑΕΠ της Ελλάδας μπορεί να φέρει ο τυφώνας Μίλτον
Ο Τυφώνας Milton θα μπορούσε να προκαλέσει τεράστιες απώλειες εκτιμά η Wells Fargo
Στουρνάρας σε FT: Πιθανές δύο ακόμη μειώσεις επιτοκίων από ΕΚΤ φέτος
O διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας προειδοποιεί για τον κίνδυνο που ενέχουν τα υψηλότερα από όσο έχει ανάγκη η οικονομία επιτόκια