Η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis σταμάτησε την παραγωγή στη Ρωσία τον Απρίλιο του 2022 λίγο μετά την εισβολή των ρωσικών στρατευμάτων στην Ουκρανία.
Ωστόσο, η απόφαση αυτή δεν εμπόδισε τους Ρώσους διαχειριστές να ενώσουν τις δυνάμεις τους με έναν Κινέζο εταίρο τον επόμενο χρόνο με σκοπό να αρχίσουν να φτιάχνουν νέες εκδόσεις των μοντέλων Citroen της Stellantis, σύμφωνα με τα τελωνειακά στοιχεία και πηγές με γνώση του θέματος που μίλησαν στο Reuters.
Stellantis: Βουτιά στα κέρδη το β’ εξάμηνο – Πώς επέδρασαν οι μεγάλες απεργίες στη Β. Αμερική
Τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, η ρωσική εταιρεία Automotive Technologies εισήγαγε τουλάχιστον 42 κιτ αυτοκινήτου για τη συναρμολόγηση του μοντέλου Citroёn C5 Aircross στο εργοστάσιο της Καλούγκα, το οποίο εξακολουθεί να ανήκει κατά πλειοψηφία στην Stellantis, σύμφωνα με τελωνειακά στοιχεία.
Τα κιτ αυτά κατασκευάστηκαν στην Κίνα από την κινεζική εταιρεία Dongfeng Motor Group. Η Automotive Technologies συναρμολογούσε το Citroёn C5 Aircross στο εργοστάσιο της Kaluga. Δεν είναι σαφές εάν τα κιτ από την Κίνα περιείχαν εξαρτήματα που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των δυτικών κυρώσεων στη Ρωσία, στην οποία το Πεκίνο δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος, και δεν υπάρχει υπόδειξη από τα τελωνειακά στοιχεία ή πηγές ότι η Stellantis γνώριζε για τις εισαγωγές.
Ωστόσο, τα στοιχεία αυτά υπογραμμίζουν την έλλειψη ελέγχου δυτικών εταιρειών, όπως η Ikea ή η Carlsberg, πάνω στα brand τους, μετά την αναστολή των δραστηριοτήτων τους στη Ρωσία ή την εγκατάλειψη της χώρας μετά την εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022.
Καταδεικνύουν επίσης την αυξανόμενη εξάρτηση της Μόσχας από το Πεκίνο, ιδιαίτερα στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα του Reuters, η Stellantis απάντησε ότι από τις 31 Δεκεμβρίου 2023 «έχει χάσει τον έλεγχο των οντοτήτων της στη Ρωσία».
Η Stellantis κάνει λόγο για ζημία 144 εκατομμυρίων ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της ζημίας 87 εκατομμυρίων ευρώ σε μετρητά και ισοδύναμα μετρητών. Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας εξαρτιόταν σε μεγάλο βαθμό από επενδύσεις, εξοπλισμό και ανταλλακτικά από το εξωτερικό, ιδιαίτερα την Ευρώπη.
Η Stellantis κατέχει το 70% του εργοστασίου της Καλούγκα με το υπόλοιπο 30% να κατέχει η Mitsubishi Motors. Πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, το εργοστάσιο παρήγαγε αυτοκίνητα Peugeot, Citroen, Opel και Mitsubishi με ετήσια δυνατότητα παραγωγής έως 125.000 οχημάτων.
Παράλληλες εισαγωγές
Αν και πολλές ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εγκαταλείψει έκτοτε τη ρωσική αγορά, ορισμένες προμήθειες συνεχίζουν να φτάνουν στη χώρα μέσω ενός συστήματος «παράλληλων εισαγωγών» που καθιέρωσε η Μόσχα. Αυτό επιτρέπει στους εισαγωγείς να εισάγουν προϊόντα από το εξωτερικό χωρίς την άδεια του κατόχου του εμπορικού σήματος.
Τα μοντέλα Citroen συνεχίζουν να είναι διαθέσιμα προς πώληση στη Ρωσία, ανέφεραν στο Reuters τέσσερις Ρώσοι έμποροι αυτοκινήτων.
Τον Δεκέμβριο του 2023, οι διαχειριστές του εργοστασίου της Καλούγκα ξεκίνησαν την «παραγωγή crossover μεσαίου μεγέθους», όπως αναφέρει το Reuters.
Η Automotive Technologies, μια εταιρεία εγγεγραμμένη στη Μόσχα τον Μάρτιο του 2023 και ανήκει 100% στην Galina Dolgolenko, ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο ότι συναρμολογούσε μια πιλοτική παρτίδα 48 εισαγόμενων αυτοκινήτων, πριν από τη μαζική παραγωγή που θα ξεκινήσει το 2024, αλλά δεν κατονόμασε τον προμηθευτή ή το μοντέλο του αυτοκίνητο.
Ο Pavel Bezruchenko, διευθυντής στρατηγικής ανάπτυξης της Automotive Technologies, δήλωσε στη ρωσική εφημερίδα Vedomosti τον Δεκέμβριο ότι η εταιρεία φέρνει αυτοκίνητα από την Κίνα χρησιμοποιώντας παράλληλες εισαγωγές.
Το 2022, η Ρωσία αναβίωσε το αυτοκίνητο της σοβιετικής εποχής Moskvich, αλλά πηγές είπαν στο Reuters ότι το μοντέλο Moskvich 3 ήταν ένα Sehol X4 κατασκευασμένο από την JAC Motors, που συναρμολογήθηκε στη Μόσχα χρησιμοποιώντας κιτ που αγοράστηκε από έναν Κινέζο συνεργάτη.
Η Dongfeng και η Stellantis, η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο από άποψη εσόδων, διαχειρίζονται μια εμπορική κοινοπραξία στην Κίνα, μέσω της οποίας η Dongfeng μπορεί να κατασκευάζει και να πουλά αυτοκίνητα Stellantis στην Κίνα.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες καλύψουν τα κενά που άφησαν στη Ρωσία οι δυτικοί ανταγωνιστές τους αποχωρώντας από τη χώρα, αλλά οι πωλήσεις κινεζικών αυτοκινήτων φαίνεται να έχουν καλύψει περισσότερο από το 56% της ρωσικής αγοράς καθώς η εγχώρια παραγωγή της χώρας ανέκαμψε ελαφρά.
Latest News
Κίνηση-έκπληξη από την κεντρική τράπεζα της Ελβετίας - Μείωση 50 μ.β. στα επιτόκια
Το βασικό επιτόκιο διαμορφώνεται στο 0,5% - Η Ελβετία ήταν η πρώτη μεγάλη οικονομία που χαλάρωσε τη νομισματική της πολιτική
Αύξηση των αμυντικών δαπανών στο 3% του ΑΕΠ - Τι συζητούν οι Ευρωπαίοι
Αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να συμφωνηθούν στη σύνοδο κορυφής του NATO, το 2025, εντείνοντας την πίεση στους εθνικούς προϋπολογισμούς
Τι θα αποφασίσει το ιερατείο της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πού ποντάρουν οι αγορές
Οι αγορές σταθμίζουν τα δεδομένα που έχουν στο τραπέζι οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ και εκτιμούν πώς θα κινηθεί
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία